{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.585 visninger | Oprettet:

Revne i menisk {{forumTopicSubject}}

Nogen herinde der har prøve at have en revne i sin menisk i knæet?
For 6 uger siden fik jeg nemlig lavet et vrid i knæet da jeg red min venindes unghest. Tog til lægen et par dage senere, men han sagde det bare skulle have ro. For en uge siden sagde min fys det var en revne i min menisk jeg havde fået mig, så har undgået at ride da jeg ikke må lave noget der gør ondt. Men har stadig ondt, meget ondt, bare jeg går et par minutter og kan næsten ikke gå op og ned af trapper. Skal til fys igen i morgen. Men er der nogen af jer der har erfaringer med den slags?
Vil gerne snart ud og ride, selvom jeg lige har fået mig en part der kan genoptræne ham for mig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Revne i menisk
  • #1   27. dec 2011
    Jeg fik en sådan i...bum bum bum...2002.

Der kom mange fejl-diagnoser og jeg rendte med stiv skinne på benet 24 timer i døgnet i omkring 20 uger.

De fandt ikke grund til at scanne.

Men efter ½ år med voldsomme smerter fik min læge trumfet en scanning igennem - den viste dog ingenting sagde de.

Min læge sendte mig videre til andet hospital der opdagede en 2½ cm flænge i menisken - der var vokset skævt sammen og havde dannet meget arvæv.

Så jeg blev opereret, men de kunne ikke lave det ordentligt, da skaden var sket - så jeg døjer stadig med et ømt knæ i tide og utide selvom det er så længe siden.

Jeg håber du kan få en scanning, så du kan få en korrekt diagnose og efterfølgende behandling.
    God bedring til dig!

• #2   27. dec 2011 Lyder som en hård omgang smiley
    Jeg har heldigvis en rigtig god fys der har forstand på sportskader. Han sagde at jeg skulle MR scannes hvis det ikke var bedre inden en måned.
    Du har ikke nogen ideer til hvad jeg kan gøre så det gør mindre ondt? Har prøvet med forskellige støttebind, men det hjælper ikke - tvært imod da det lige rammer ind i siden på menisken.
    Håber ikke jeg skal gå med sådan en don joy skinne. De skulle være så upraktiske.

• #3   27. dec 2011 Yepper..

Har nu været igemmen 2 operetioner, hvor de har skrabet lidt hist og her, fjernet ekstra væske, arvæv, flossede ender ovs.

Men døjer stadigvæk med smerter, kan ik gå hvor der er ujævt, muder, ride med korte bøjler.
    Nu siger lægerne at jeg helst ska smide 15 kg også vil mit knæ ik gøre ondt mere. Men altså

Men se at få det skannet, så man kan være helt sikker..

Held og lykke

• #4   27. dec 2011 Kan anbefalde BOT knæbind... Virker for mig

• #5   27. dec 2011
    Jeg havde den helt lange (fra lige under ballen og ned til ankelen) og ubøjelige donjoy på og det var et helvede.
    Måtte kun tage den af når jeg skulle bade... Suuuuuuk!!!!!!

• #7   27. dec 2011 Lan: Passede min kæreste i sommers da han i en fodboldkamp havde fået menisken i klemme i knæet og skulle opereres. Han gik med den i 6 uger, og jeg skulle hjælpe ham i bad da den skulle have pose på osv.
    Men hans var jo noget værre end det her, så man kan ikke helt sammenligne det tænkte jeg. Jeg kunne dog forestille mig at sådan en don joy kunne hjælpe, da det er når jeg bukker knæet at jeg har problemer.

Majken: Var det kun en revne du havde siden alle de ting, eller var der mere bag? min fys nævnte at en operation kunne være nødvendig hvis det ikke snart gik over. Har bare været igennem 4 operationer med min fod, så vil helst undgå flere.

• #9   27. dec 2011 Ja denne gør i hvert fald at benet ikke kan bøjes - hvilket var et helvede om natten, for jeg er typen der helst kravler benene helt op til maven. :o)

• #10   27. dec 2011 Lan: Ja det er ubehageligt sådan noget. Har været igennem fire operationer med min fod med gips til knæet hvor den skulle ligge stille på en pude i flere uger, så irriterende..

• #11   27. dec 2011 Ja det siger lægerne.

Men har så os fået 30 forskellige ting af vide. Og været på mange forskellige sygehuse og ligeså mange forskellige læger.
    Jeg fik afvide at jeg sku ha skine på, men da jeg vågnede havde jeg det ikke. havde bare fået plaster på efter de havde været inde og rode. Men jeg sku gå med krykker og måtte ik bruge benet... hmmmm altså

Forstår dig godt. Jeg vil heller ikke under kniven mere, det sidste lægen sagde var at har jeg stadigvæk ondt om 3 år ska jeg komme tilbage også må vi tage den derfra. De snakkede om at jeg måske ska ha nyt knæ... Men er for ung til at få det nu...

Men faldt os af en hest, og lavede et form for et vrid i knæet...

• #12   27. dec 2011 Ja man bliver lidt handicappet med en sådan skinne på...

Jeg fik den på og var til tjek hver tiende dag.
    Det var en dum tid.

Håber din kæreste er kommet sig godt over sin skade. smiley

• #13   27. dec 2011 Øv smiley
    Håber ikke mit bliver så slemt. Det gør ikke ondt hvis jeg bare er hjemme og ikke laver noget, men så snart jeg går ned af trapperne fra første sal er det slemt. Og hvis jeg er i stalden og muger osv, gør det også ondt. Synes ikke smertestillende hjælper særlig meget.
    Jeg ved min fys har styr på det. Det var ham der fik styr på det med min fod så jeg ikke skulle opereres mere. Men tør ikke blive opereret på det offentlige, så hellere privathospital. Havde jeg ikke taget på privathospital med min fod, havde det aldrig blevet bare nogenlunde okay efter de fejloperationer på det offentlige.

• #14   27. dec 2011 Han begynder på fodbold i januar, så han er ved at komme sig, selvom det endnu ikke kan bøjes helt. Så han er lidt bange for jeg skal igennem noget af det samme.
    Håber dit bliver bedre med tiden smiley

• #15   24. jan 2012 Jeg fik købt mig et back on track knæbind, som hjælper en del når jeg har det på. Samt har fået en tid til en mr-scanning om lidt over 2 uger.
    Men det er godt nok irriterende at have ondt i knæet hele tiden. Der er så meget man ikke kan smiley

Kommentér på:
Revne i menisk

Annonce