{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.454 visninger | Oprettet:

Nogle der har en Skægama? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!
Er der nogle her inde der har skægagame(r)?
Jeg har altid haft interesse i krybdyr, men den her slags, griber min interesse mere smiley
Ville gerne have en slange.. Men de er ikk så populære her hjemme. smiley
Men nogle der har en skægamame og kan fortælle mig lidt om det dyr? smiley
Hvad det spiser, hvad det kræver, varmelampe osv. vil vide alt! smiley
Hvor gl. skal de være når man køber dem, har de sygedomme osv?
ALT! smiley
Har googlet lidt, men vil gerne høre personlige erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle der har en Skægama?
  • #1   3. jan 2012 skriver lige i morgen, er for træt lige nu hehehehe

  • #2   3. jan 2012 Okay, i orden! smiley

  • #3   3. jan 2012 Skægagamer er meget stille og rolige - de anbefales til begyndere pga. det gode temperament, der gør at de hurtigt bliver håndterbare.
    Du skal være klar over, at skægagamer kan blive noget af en udfordring og udgift mht. foder. De skal have blandet grønt hver dag - rucola, spinat, persille, evt. frugt mm. Og så skal de have LEVENDE foderdyr, og det betyder, at man er nødt til at have en boks med kakkerlakker, fårekyllinger (som larmer) eller græshopper - et bredt udvalg, da det skal være varieret kost - stående, og disse dyr skal ydermere fodres op, for at kunne have næringsværdi for agamerne.

    Hvis det ikke har forskrækket dig i første omgang, kan du bare spørge om mere smiley


  • #4   3. jan 2012 Okay, lyder spændende... smiley
    Men de steder jeg har læst står der ikke noget om at fodret SKAL være levende? Bare varierende smiley


  • #5   3. jan 2012 Varieret betyder også levende.. smiley
    De lever af begge dele i naturen, da jeg havde agamer fangede jeg en del "gratis" mad som fårekyllinger osv i naturen.
    Ellers er de rimelige dyre at fodre på, en kakkelak eller fårekylling koster mindst 1 kr stk og melorme er heller ikke billige.
    Krybdyr lugter, uanset hvor meget man gør rent er der jo varmen som forstærker lugte..
    Melorme der ikke er opbevaret i foder som havregryn æder sig selv og stinker for grimt..
    Men derudover er det ert fantastisk sjovt og relativt nemt krybdyr at have og passe...


  • #6   3. jan 2012 Ja okay smiley
    Har da os planer om at fange bænkebider osv.


  • #7   3. jan 2012 Det er sjovt at alle siger, melorme lugter sådan - mine duftede ligefrem dejligt af havregryn smiley Haha. Kakkerlakkerne til gengæld, puha, hvis de først begyndte at dø... føj for den. Nok den værste stank i verden.

    Vil dog sige, at når først dine skægagamer er blevet voksne, skal de kun have levende foder et par gange om ugen (de lever af helt op mod 90% grønt i naturen som voksne). Dog skal du jo stadig have bokse stående indenfor med kryb og kravl. Sådan er det smiley



  • #8   3. jan 2012 Man skal også huske at få ormene over i en plast/glasbøtte...
    Prøvede en gang at min datter fik posen med ind på værelset og så glemte hun at hælde dem over..
    Dagen efter var vi tidligt oppe og skulle rejse på ferie, det kom vi så ikke før jeg havde fanget 50 kæmpe orme der havde gnavet sig ud af posen.. smiley
    Siden huskede jeg foderterrariet når jeg skulle købe.. smiley


  • #9   3. jan 2012 Okay ja smiley
    Har læst at melorme feder, så de anbefales ikke til dem?
    Men SKAL foderet være levende?


  • #10   3. jan 2012 Hej smiley spørg endelig hvis der er noget, jeg ligger inde med over 80 krybdyr, slanger, varaner, agamer, edderkopper osv ..
    Skægagamer skal have vitamin/kalk tilskud ! Da du ellers kan risikere en skægagame med bløde kæber også er det altså i fryseren smiley de skal også have en varmepære og en uvb pære og varmemåtte, De er et flok dyr så det er bedst med flere, dog yngler de som rotter og det tager altså hårdt på damerne,
    Skægagamer kan faktisk sælges ligeså snart de har spist første gang, men jeg ville helt klar vælge en voksen eller et ungdyr når det er din første smiley
    Fårekyllinger, græshopper, og kakkelakker skal have æggebakker i sin "æske" ellers æder de hinanden.. Græshopper dør hurtigt, så køb ikke 100 af dem
    smiley Melorme er bedst at have stående et køligt sted. Selvfølgelig ikke udenfor.. Skægagamer skal helst ikke have alt for mange Melorme, det er
    Nærmere en snack de kan få en dag eller to dage om ugen smiley i rette mængder smiley
    Hav en skovl /si til at rense kattebakke til at ligge, meget nemmere at rengøre ved dem.. Skægagamer har en speciel lugt, men ikke slem hvis du gør rent ved dem.. Nej ikke alle krybdyr lugter !


  • #11   3. jan 2012 Og de må IKKE få iceberg salat ! smiley

  • #12   3. jan 2012 Lyder godt smiley
    Hvor meget tror i ca. Det vil løbe op med alt udstyr?


  • #13   3. jan 2012 kommer an på om du går i en dyrehandel eller privat smiley

  • #14   3. jan 2012 ville nok synes at du skal søge lidt i guloggratis/blå avis, osv.. se om du kan finde nogen som bare køre som de skal.. og som har terrarie med sig.. Det er træls at gå ud og ofre jeg ved ikke hvor mange tusind kroner i en dyrehandel når du ikke er helt erfaren..Har selv arbejdet med krybdyr i 2 år i en dyrehandel.. så ved hvordan det er smiley

  • #15   3. jan 2012 Men du skal være vågen når du kigger efter dem.. Folk er ofte dumme i hovederen og ved ikke hvad de har haft med at gøre smiley Og husk altid at et krybdyr ikke er et kæledyr ! smiley

  • #16   3. jan 2012 Jep self. Har fundet en med terriarum for 1500. Ved det ikk er et som sådan kæledyr, men at de kan gøres tamme:-)

  • #17   3. jan 2012 Nej et krybdyr kan ikke gøre tam !!!! De er ikke tamme !!! De er håndterbare.. De vil allerhelst være i deres terrarie.. Dog elskede mine at sole sig i vindueskarmen.. og havde dem da ude og kravle osv.. Men de er ikke som hamstere..Skægagamer er ikke normalt et dyr der bider, er aldrig nogensiden blevet bidt.. DOG kan de advare ved at åbne munden mod dig og puste sig op.. også er det altså væk med dig, for så vil de altså bare ikke.. Det er et dyr man skal respektere smiley Som alle andre dyr smiley Har du et link? Så kan jeg lige lurer den smiley synd jeg ikke har nogen 'kuld' pt smiley

  • #18   3. jan 2012 Og hvis et krybdyr bliver stresset, hvilket de meget nemt bliver, så spiser de ikke og 'lukker ned' hvis du forstår ? smiley
    også er det svært at få dem på rette køl igen smiley


  • #19   3. jan 2012 Jep har jeg læst. Kan ikk lige linke er på mobilen. Men søgte bare på skægagame også dukkede der et par gode links op:-)

Kommentér på:
Nogle der har en Skægama?

Annonce