{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.796 visninger | Oprettet:

Krybdyr. Hvilket skal jeg vælge? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Da jeg lige pt har gnavere, der er nat aktive og et lille værelse overvejer jeg om det var en dum idé at få disse dyr da jeg ikke får nok søvn længere, og der er ikke rigtig mulighed for at flytte dem, og gnavere tror jeg ikke helt jeg vil have andre af sådan som jeg bor lige nu, men har længe overvejet at få en kongephyton i albino, da det umiddelbart var den en ældre herre jeg arbejder med synes jeg skulle vælge både for udseende og temperament. Men vi har også kun snakket om slanger i sommers. Så jeg overvejer om der kunne andre muligheder?
Det skal være et dyr der ikke kræver et bur på 2x2 meter. men som måske kan nøjes med et højt bur med ikke mega meget bund areal?
Det skal heller ikke være et dyr der skal fodres hverdag, da der nogle gange godt kan gå et par dage mellem jeg er hjemme, men vil være mere hjemme hvis jeg kan få min søvn der
Og jeg er ikke typen der har behov for at tage mine dyr ud flere timer hverdag, afhænger meget af dyret, men vil gerne kunne tage det ud bare ind imellem. Og dyrets udseende har også en betydning, jeg vil gerne have et krybdyr jeg synes er flot og interessant og der må gerne være lidt liv, bare ikke hele natten hvor der enten laves om på hele buret eller rives i jern tremmerne

Så har i et bud på hvad der kunne være noget for mig?
Har aldrig haft med krybdyr at gøre før, udover en veninde der har haft en slange og en kæmpe leguan som jeg har hilst på engang
Som jeg begge syntes rigtig godt om

Evt hvis nogle kan komme med en fakta liste over nogle forskellige krybdyr, eller evt en for og imod liste? smiley

Mvh Natasia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krybdyr. Hvilket skal jeg vælge? :-)
  • Susanne *
    Susanne * Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Svar: 13
    #1   7. jan 2012 Hvis du ikke kan tilse dyret hver dag, så synes jeg, at du skal lade være med at anskaffe dig et.

• #2   7. jan 2012 Susanne *
    Det var ikke din holdning til mig jeg spurgte efter. og jeg er hjemme flere dage om ugen og jeg har en sambo der også altid er der. så det er sgu ikke noget problem. Men det er fint nok det er din holdning, jeg er bare ikke enig smiley

• #3   7. jan 2012 Tjaa en kornsnog er et godt valg og findes i ufattelig mange morpher(farver)

Men et meget godt råd er at læse så meget info om dyret inden du anskaffer det.

ellers er konge pythonen også et godt valg, findes også i rigtig mange farver (morpher) dog er prisklassen en helt anden i forhold til kornsnogen + der er ikke så meget at se på ved en konge python da den fortrækker at ligge gemt under bark eller lign.

ellers er der også leopard gekkoer.. en fin lille gekko som ikke kræver alt for meget plads

• #4   7. jan 2012 altså har slangen vand og den rette temperatur er den skide ligeglad med om man er der.. Dog er det selvf vigtig at tjekke dyret flere gange ugentligt for sygdom/skader

• Susanne *
    Susanne * Tilmeldt:
    jan 2012

#5   7. jan 2012 Et dyr skal tilses hver dag. Og har man ikke tiden til det, så skal man lade være. Det er alene med henblik på dyrets ve og vel, og så må man sætte sine egne behov til side, indtil man har den tid, der skal til, for at dyret kan passes korrekt.

Og så er det egentlig underordnet, om dyret skal fodres hver dag, eller om det fodres hver måned. For bliver det ikke tilset, kan det få lov til at ligge og lide, fordi ejeren ikke lige "har tid".

• #6   7. jan 2012 her er et link til mine album på hundegaleri..

http://www.hundegalleri.dk/alb_alle.aspx?UserID=42309

• #7   7. jan 2012 Betina G
    Selvfølgelig bliver dyret tilset flere gange om ugen, netop for sygdom og skader, vil da ikke anskaffe mig noget dyr hvis jeg aldrig var hjemme så havde jeg jo ingen glæde af det? og har en sambo der også altid er hjemme som gerne kigger ind til evt dyr hvis jeg ikke er der i et par dage smiley Men mange tak for svar smiley

• #8   7. jan 2012 Inden du anskaffer dig et krybdyr så skal du jo lige tænke på at det er en lidt dyr fornøjelse du skak have varme lamper og dem må du aldrig slukke de skal være tænte også selvom du ikke er hjemme da de ikke kan tåle at være uden varme i længere tid. Men du skal også tænke på det er jo ikke kæledyr det er vilde dyr som nemt kan bide en finger af dig så tænk dig godt om inden du anskaffer dig et.;)

• #9   7. jan 2012 Jeg ville vælge en slange, da de er super smukke og fascinerende dyr! smiley Kan ikke rigtig lide andre krybdyr

• #10   7. jan 2012 På min gamle skole passede vi en russisk rottesnog i et halvt år og det var godt nok en dejlig slange! Den boede i et meget højt bur, der ikke havde et særlig stort bundareal og den spiste vidst en gang om ugen. Den var rigtig dejlig at have ude, den var glad for at kravle ind under varme trøjer og ligge dér smiley
    Hvis jeg selv skulle have en slange, skulle det være sådan én

• #11   7. jan 2012 Kongepython eller kongeboa :o) Min personlige favorit er en kongeboa..
    Men begge typer kan jeg bedre lide end kornsnoge, selvom det ofte er dem der bliver anbefalet til "nybegyndere". "Kongerne" er typisk roligere end snoge, og når man har dem ude kan man ligge og se tv med dem på maven/om halsen og slappe af og bare tulle rundt med den, mens en kornsnog altid bevæger sig og snor sig rundt og ikke rigtig slapper af/ligger stille. Lidt irriterende i længden :o)
    Kongepythoner og kongeboaer kan blive nærmest som de der rotter folk går rundt med på skulderen.. Min gode veninde har 7 slanger (5 kongepythoner, 2 kongeboaer) som altid ligger rundt og hendes/min hals, man ligger og nusser med dem, osv.. de er så dejlige :o) Har enddog været i bad med min yndlings (en af kongeboaerne) et par gange, den ligger bare rundt om min hals og hygger sig :o) (så skal det selvfølgelig kun være skyllebade, man må ikke bruge shampoo med den eller lignenede, hehe..)

• #12   7. jan 2012 Mange tak for svar smiley

• #13   7. jan 2012 Jeg ville anbefale en kpngepyton eller en kornsnog for hvis terraiet ikke må være større end det som,du skriver så er en boa ikke den rette for dig for de kræver meget plads når se bliver store medmindre du vælger en dværgart men de koster så også det lidt mere.

• #14   7. jan 2012 synes da du skal købe min berber skink inkl terrarie for 600 kr smiley
    Det er et firben på 30-40 cm fra snude til halespids, hånd vant og ksn uden problemer gå flere uden mad (kommer helt af sig selv, da de ikke vil spise hver dag)
    den er 2 år gammel ca.

• #15   7. jan 2012 Jeanette K
    Okay det har du nok ret i, men den bliver vel ikke stor med det samme, og på et tidspunkt flytter jeg jo enten i hus eller i større lejlighed også kan jeg sagtens få plads til et større terraie, det er kun lige nu at pladsen er lidt begrænset da værelset er meget lille, men selvfølgelig vil jeg forvente at jeg bor hvor jeg bor nu måske et årstid, måske kortere, men dyret skal kunne være i et mindre terraie ihvertfald 1 år så det ikke bliver synd for den smiley

• #16   7. jan 2012 gå flere dage uden mad

• #17   7. jan 2012 Janni - Mistery Årets Hest 2010!! .
    Har du nogle billeder af dyret og terraiet? og hvor stort er terraiet? smiley

• #18   7. jan 2012 Her er han for fuld udblæsning (når den er mest aktiv smiley
    det er den ca. fra 1-3, altså i det tidsrum

http://www.youtube.com/watch?v=rqezJMxRstc&feature=plcp&context=C35a9210UDOEgsToPDskI_7yW3UUGRyw899gzC7ubK

terrariet er 50-60 cm langt, 40 cm højt og 30 cm bred.. (ca mål)

• #19   7. jan 2012 Et terrarie på 2x2 meter er rigelig, også til en boa :o) Kongepythoner bliver jo også lidt store.. hvis bare man husker også at have dem ude :o)

• Susanne *
    Susanne * Tilmeldt:
    jan 2012

#20   7. jan 2012 Et er at de kan gå flere dagen uden mad, noget andet er dyrværnsloven. Jeg er chokeret over, at ingen andre herinde kan se problemet.

• #21   7. jan 2012 Janni - Mistery Årets Hest 2010!! .
    Okay går udfra det er 1-3 om natten smiley
    Men det kunne være en mulighed da det er noget jeg kunne have plads til, og den har ikke brug for større terraie?

the vegan way of life [svampebob] .
    Det størrelse bur har jeg heller ikke plads til nu smiley det får jeg på et tidspunkt men lige nu og måske et årstid frem har jeg ikke meget plads smiley
    Men til den tid kan et evt dyr sagtens få et større terraie smiley

• #22   7. jan 2012
    Et dyr skal tilses hver dag, så ingen dyr opfylder dine krav.

• #23   7. jan 2012 Slanger er jo også lang tid om at vokse, så det burde ikke være noget problem.. men ellers ja, som de andre siger, et dyr skal jo passes hver dag :o)

• #24   7. jan 2012 En slange af en art, eller evt. en form for kameleon eller hvad hulen de hedder smiley

• #25   7. jan 2012 Dyret vil også blive passet hverdag og som minimum blivet set til hver 2 dag, og ligeså snart min kæreste og jeg flytter sammen igen er jeg jo også hjemme hverdag, og ligeså snart jeg får et dyr man kan sove for så er vi jo også ind imellem hos mig så jeg kan passe mit evt dyr. Så jeg anskaffer mig sgu ikke et dyr hvis jeg aldrig er hjemme, selvfølgelig er jeg hjemme men det vil være nogle dage hvor jeg måske ikke kommer hjem, fx tager afsted tirsdag morgen på arbejde, og er hjemme igen torsdag aften efter arbejde.

Mvh Natasia

• #26   7. jan 2012 Og er der nogle dage hvor jeg er væk i flere dage, har jeg en sambo jeg ved gerne kigger ind til mit evt dyr. så et dyr bliver ikke overladt til sig selv i flere dage, jeg er ikke uansvarlig og snot dum, jeg ved godt hvad et dyr er, og kan jeg ikke passe det eller ikke har tid, så ville jeg ikke lægge så mange tusinde i et dyr. det er jo dyr at have og anskaffe sig krybdyr så jeg vil da også have noget ud af det smiley

• #27   7. jan 2012 du skal bare tænke på at hvis du køber en slange skal der sprøjtes vand inde hos dem hver dag for ellers får de dårligt hamskifte og så risikerer du at det sidder fast og er svær at få af igen, men fordelene ved slanger er at de har bedst af ikke at blive håndteret hver dag og de faktisk kun må blive håndteret ved fodring og rengøring så hvis det er et kæledyr du søger så er det ikke slanger du skal have smiley

• #28   7. jan 2012 jeanette K
    Okay i orden smiley

• #29   7. jan 2012 http://www.slangetaemmer.dk/?side=pasning-kongepython

Jeg ville ikke anskaffe mig en slange før jeg har været med til at fodre en (:
    Men dyret skal jo ses til, og sørges for at det har vand hver dag, selvom det ikke fodres.

• #30   7. jan 2012 problemet, er jo ikke at du ikke er der til at fodre den hver dag (mange krybdyr vil slet ikke spise hver dag), problemet ligger i, at mange af dyrene kræver en bestemt luftfugtighed, og har brug for at terrariet bliver vandet en gang dagligt... Ørkengekkoer har ikke brug for at få vandet terrariet særlig ofte, men de skal tilgengæld have mere bundareal smiley

Så mange gekkoer osv, der skal have et højt terrarie (som du vil have), skal have pasning hver dag, og det kan du jo ikke...

Så du skal nok have en slange ja. Så bare hold dig til din plan.. ud over det, så synes jeg selv at kornsnoge og rød regnbueboa er fantastisk smukke, med nogle dejlige farver smiley

• #31   7. jan 2012 og jeg vil fraråde dig at anskaffe en kameleon, de er ikke begynder dyr smiley

• #32   7. jan 2012 Dyret behøver ikke højt akvarie men det kan på nuværende tidspunkt ikke være meget bredere end 1 og ikke meget dyber end 60-70. men det må godt være højt det behøver ikke være det men det må gerne. Og får jeg et krybdyr vil jeg også være mere hjemme da jeg så kan få min søvn hjemme og min kæreste også kan smiley
    og jeg har en sambo der altid er hjemme og som gerne kigger til mit evt dyr.

• #33   7. jan 2012 nej det er om dagen jeg mener smiley

• #34   7. jan 2012 okay super smiley
    jamen har den i mine tanker smiley

• #35   7. jan 2012 Jeg har en kongeboa, som jeg er rigtig glad for.. Han er stille og rolig, nem at have ude og sådan.. og om aftenen er han også aktiv og sniger sig rundt i sit terrarie (:
    Men man skal altid huske med en kongeboa, er at de er meget madglad, så den mindste lugt af "mam" så kan de godt blive fjendtlige (: Men jeg har endnu ikke prøvet det, har kun set det når jeg sætter rotten ind til ham (:

Men jeg tænker sådan noget som en skægagame (: selvfølgelig skal den passes som andre dyr.. men den er nem at have med at gøre og den vænner sig hurtigt til at blive håndteret (:

• #36   7. jan 2012 hold da op en masse ubrugbare råd...

jeg vil klart andbefale dig at du laver et ligne oplæg på star reptile.. der kan du få kompente svar og en masse oplysninger

Kommentér på:
Krybdyr. Hvilket skal jeg vælge? :-)

Annonce