{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.403 visninger | Oprettet:

Vaske underlag & fleecetæppe {{forumTopicSubject}}

Jeg har et underlag og fleecetæppe som jeg gerne vil have vasket, da det jo ikke er sååå skønt at sælge sådan noget beskidt..

Men jeg bor i en ejendom med 4 andre lejligheder og vi deler 1 vaskemaskine og 1 tørretumbler.
Duer det at proppe underlaget i vaskemaskinen ( en ganske normal en, ikke en industri )? For der er jo godt med hår på.

Eller skal det vaskes et sted, hvor der ikke er mulighed for at der proppes hår på andre ting?

Er der noget specielt i plejer at vaske det på? 40 eller 60, med eller uden skyllemiddel?
På underlaget står der det ikke skal i tørretumbleren, så det gætter jeg er en god idé at lytte til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vaske underlag & fleecetæppe
  • #1   22. jan 2012
    støvsuge det først elle fej hårene af så godt du kan og vask det bagefter..så skulle det bestemt gå

• #2   22. jan 2012 Ingn skylle middel, vasker mine underlag og fleecedækner i hånden, det tager lidt tid, men er det bedste og billigste.
    Ellers køb nogen billige dynebetræk i en genbrugsbutik, læg underlag og fleecetæppe i det og vask i maskinen,så skulle der ikke være mange hår i maskinen evt. fjern det værste hår med en strigle først:)

• #3   22. jan 2012 En stiv børste gør hurtigt underværker på alle hårerne og så også en gang med støvsugeren så er der ikke noget problem i det. Jeg vasker alt mit hjemme i min egen maskine og får ikke alt andet tøj fyldt med hestehår så længe jeg bare sørger for at børste det af inden. Og jeg vasker max 40 grader, helst kun 30. Nogle underlag kan ikke tåle for meget varme og trækker sig sammen. Specielt dem med piping. Og bruger aldrig skyllemiddel.

• #4   22. jan 2012 Fleece ikke mere end 30.. Underlag ikke mere end 40 grader.. Bare børst hårene af med en grov børste (jeg bruger en gulvbørste en fos til at holde fast og så, bare en ordentlig omgang) en natursvamp skulle også suge hårene til sig, har ikke prøvet dette.. Jeg bruger aldrig skyllemiddel...

• #5   22. jan 2012 Du kan sagtens bruge skyllemiddel til underlag og fleecedækkener - det gør jeg. Det er kun vandtætte dækkener, der ikke må få skyllemiddel.

• #6   22. jan 2012 du kan putte det i et lan så binde en knude - det hjælper smiley

Kommentér på:
Vaske underlag & fleecetæppe

Annonce