507 visninger
|
Oprettet:
11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Billig ferie? {{forumTopicSubject}}
Hvad har i været på af billige ferier? Her tænker jeg på folk på SU fx.
Og hvad er billigst?
At flyve et sted hen, eller kører derhen?
Og kan det lade sig gøre med noget der er billigt men med noget at lave inden for køre afstand eller hvis ingen bil, så off. transport eller gå?
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.323
Min kæreste og jeg var i sommers i Krakow (Polen) - det var virkelig en helt fantastisk skøn ferie!! Vi fløj derned norwegian (eller.. Det skulle vi have gjort, men det endte dog med polish airlines (don´t go there!)).
Norwegian er ret billige..
Vi boede på dette hotel:
(link fjernet)
Det er meget billigt, i forhold til hvad man får for prisen! Det er ikke top moderne, men værelserne er ganske gode (og store), maden er fin og servicen er rigtig god.. Helt klart et sted jeg ville vende tilbage til..
Der blev desuden tilbudt dagsudflugter inkl. kørsel fra hotellet - det var lidt pebret, men vi fik meget for pengene..
Polen er stærkt undervurderet som rejsemål - der er mange super fede oplevelser og Krakow især er en helt fantastisk by (Warszawa som er hovedstaden er vist knapt så spændende) - og der er oplevelser for enhver smag indenfor rækkevide.. Polen er et gammelt spændende land, hvor man virkelig kan få en på opleveren..
Desuden er det SUPER billigt at leve dernede! Maden er helt vildt billigt, så vi spiste ude hver dag - både frokost og aftensmad..
Jeg vil ikke anbefale at køre rundt i Krakow i egen bil dog, folk kører mildest talt spændende... Men de offentlige transportmuligheder er rigtig gode og rigtig billige.. Og taxa koster for den sags skyld heller "ingenting".
Du skal endeligt bare sige til, hvis der er mere du vil vide..
nov 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 328
3sternet hotel med 50m til stranden.
Vi manglede bestemt ikke noget..
tricket er at rejse udenfor skoleferierne, og bestille så sent som muligt. Vi rejste 1mdr efter sommerferien fordi jeg ikke havde råd til at tage fri fra Legoland når vi kun har mulighed for at tjene penge i ferierne. Så måtte jeg bare pjække 5 dage fra skolen
nov 2007
Følger: 52 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 328
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hvad kunne i gøre det for fly og hotel i alt?
Samt hvordan er de med at forstå engelsk ( tænker på når man skal spørge om vej osv. )
Har nemlig været i tjekkiet for nogle år tilbage og de forstår det ikke særligt glimerende, især ikke uden for Prag.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Også har perioden vel også noget og sige?
Hvornår har i valgt?
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 59 Svar: 835
apr 2008
Hmm.. Faktisk kan jeg ikke huske prisen på det, men det var en "pakkerejse" vi fik gennem et rejseselskab, som jeg selvfølgelig heller ikke kan huske hvad var. Det var ihvertfald meget billigt.. Men prøv at søge lidt efter rejser dertil gennem rejseselskaber.
Det svinger meget hvor gode de er til engelsk - de steder de er vant til turister er de ganske gode, men de lokale er ikke. Men vi kom rigtig langt med fakter og fingerpegen (kort er et must selvfølgelig) - og de var alle søde til at prøve og forstå og hjælpe..
apr 2008
apr 2008
Billig ferie?