{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
360 visninger | Oprettet:

FEDEKUR - gode tips? {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Jeg står i det "dilemma" med at jeg svinger mellem at tage på og tabe mig.

I starten af 6 klasse, 163 cm høj vejde 39 kg, og var i fare for ikke at overleve hvis jeg blev ramt af en alvorlig influenza.. Så der gik fedekuren igang. Masser af havregryn, masser af rugbrød.

Jeg kom så op på hele 49 kg i starten af 8 klasse.. Og til før jul vejede jeg omkring de 55 kg. Nu har jeg tabt mig et par kilo kan jeg se på mine bukser, eftersom de ikke sidder "klistrestramt" længere.

Jeg vil bare SÅ meget gerne op på de 60 kg MINIMUM. Helst de omkring 65, men jeg gider ikke vare 3 år om det.. Jeg vil gerne have det meget snart. Det klær mig ikke at være så tynd, og det er svært at finde tøj der klær mig fordi jeg er så tynd.

Jeg spiser rugbrød med smør og ost om morgenen, og andre gange youghurt. Får pita med i skole som består af salat, smør/mayonesse, skinke, ost, karrydressing, peber(frugtpeber) m.m. 2-3 stykker og så selfølgelig aftensmad.

Det er helt fint - problemet er at jeg normalt kan spise en pandekage mad(meksikanske pandekager med fyld), men nu kan jeg kun spise en halv før jeg begynder at få kvalme m.m.

Jeg er sÅ irriteret over det og prøver at kæmpe, men min krop står imod når det bliver hen på aftenen..
Jeg vil SÅ gerne tage på, så det er ikke fordi jeg siger til mig selv det er usundt. Vi får bla. også meget vokmad.

AL brød foregår på grovt brød/ren fuldkornsbrød da min mave ikke kan tåle kun halvt grov længere. Så alt er grovt m.m. Så vi er sunde, uden at være kernesunde smiley

Jeg glemmer så også at spise lidt i løbet af dagen mellem aftenmad og sengetid og skole og aftensmad. Gode tips dertil?

- Andre gode tips.. NEJ jeg vil ikke spise usundt mad m.m. Jeg vil gerne fortsætte i min stil med mexikansk mad, vokmad, grøntsagsblandinger, pita, rugbrød, youghurt.

Hvad skal jeg forresten også gøre ekstra når jeg begynder at skulle løbe(skal i form).. Jeg kommer jo klart til at tabe mig først, før jeg begynder at sætte muskler.. smiley

*Jeg havde en periode hvor jeg kunne spise stortset alt.. Kunne æde o æde, og min mor blev nød til at sige stop.. Men nu er det bare under normalt.. Hvilket er fandens træls :(*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FEDEKUR - gode tips?
  • #1   11. feb 2012 Det med har du har svært ved at spise, det kan faktisk være et tegn på at du stresser over ikke at kunne tage på smiley Jeg selv har altid haft fin appetit, lige indtil jeg startede på sidste skoleforløb af min landmandsuddannelse, jeg har aldrig lavet så mange lektier i mit liv og var konstant stresset, og det gav sig udslag i at bare lugten af mad gav mig kvalme, rigtig træls!

    Så pas på med at stress dig selv mere end højst nødvendigt, så længe du spiser sundt og godt så skal du nok tage på støt og roligt smiley

    Held og lykke med det


  • #4   11. feb 2012 Veg. Jeg spiste desværre ikke meget og dyrkede hellere ikke motion. Så jeg var selfølgelig værre end ved andre. Men det ville være dejligt at k unne gøre andre opmærksomme og lyst til at tage på . smiley

  • #6   11. feb 2012 Der var engang et program i praxis om opfedning. og der er faktisk svære at tage på hvis du har højforbrændning end at tabe sig... det er noget med du skal spise super sundt og spise mange naturlige olier, altså fed fisk advokado osv og så skal du spise hver anden time som min i dine vågne timer, så du aldrig går ned i sukker balance, det er hvist et større arbejde.. men prøv om du ikke kan finde programmet på dr1.dk det var et rigtig godt program med mange tips... God opfedning smiler

  • #8   11. feb 2012 For det første så snak med din læge da det kan være dit stofskifte der gør du forbrander din mad hurtigt, samt de mange gange har nogle tip til hvordan du kan tage på.. også på den sunde måde..
    Jeg har også været undervægtig hele mit liv også faretruende..
    Jeg har altid fået besked på at spise tit men lidt, og gerne ligefør man går i seng, da ens forbrænding er lavere om natten.. Jeg fik p-piller da det også kan hjælpe en til at tage på.. men husk du må ikke glemme og spise i flere timer. eller springe måltider over---


Kommentér på:
FEDEKUR - gode tips?

Annonce