{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Luksus problem - fået job {{forumTopicSubject}}

Ja nu var jeg til samtale i går og er i dag blevet tilbudt job.. Er dog meget i tvivl om jeg skal tage det, da jeg har en anden samtale mandag og er meget interesseret i det job også.. Har så lovet at vende tilbage med svar søndag aften..
Hvad gør man lige? Nogle siger at jeg bare skal sige ja og så kan jeg fortryde senere.. I disse tider er det jo ret dumt at sige nej til et job, hvis man ikke får det andet.. :S

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luksus problem - fået job
  • #1   24. feb 2012 Jeg vil også sige du skal sige ja til dette job, og så kan du jo altid gå til den anden samtale og se hvad de siger også =)

• #2   24. feb 2012 Okay, tak for svar smiley

• #3   24. feb 2012 jeg ville helt klart takke ja! det er så svært at få arbejde for tiden. så kan du jo se hvad du helst vil have, hvis du også kan få det andet..

• #4   24. feb 2012 er også lidt farligt at trækken den med det første job for at se hvad det andet bringer hvis nu det første så når at blive utålmodige og tager en anden.. og så at du ikke får det sidste job.

håber du forstår:)

men hvis der ingen risiko er for de første vælger en anden ville jeg se hvad det andet byder inden jeg ville tage en beslutning:)

• #5   24. feb 2012 Ja det er nemlig rigtigt svært og havde nærmest regnet med at skulle gå arbejdsløs, når jeg blev færdig med uddannelsen.. smiley
    Så det er da bare super fedt at blive tilbudt job, men samtidigt også vigtigt at vælge det rigtige smiley

Tænker bare på om der ikke er nogle regler, når først man har underskrevet ansættelseskontrakten..

• #6   24. feb 2012 Altså jeg er blevet tilbudt jobbet og har sagt at jeg lige skulle tænke, så har lovet at svare senest søndag.. Så skal de andre ansøgere nemlig have svar mandag..

• #7   24. feb 2012 Er enige med ditte, det er meget dumt at sige nej til et job, for hvad hvis de andre siger nej., synes bestem du skal sige ja til det du har fåe tilbudt, og stadigvæk tage til den anden o hvis de siger nej så her du jo det andet endnu til at falde tilbage på:=) og hvis de siger ja så kan du evt vælge smiley

• #8   24. feb 2012 Ja, altså har faktisk 3 jobsamtaler endnu smiley

Jeg har så heller intet fået at vide om lønnen i det job her, ikke fordi det er det vigtigste, men har i nogle råd til hvad jeg lige kan skrive? Sender en mail til dem..

• #9   24. feb 2012 jeg synes du skal spørge hvad jobbet indebære og hvad for et sted det er, og hvad de evt forlanger af dig

• #10   24. feb 2012 fedt nok med 3 job samtaler men man skal huske på det sikkert mange andre der også søger så selv om job samtalen er i hus er det jo ikke sikkert man bliver valgt.

så jo jeg ville også takke ja til det første men alligevel tage til de andre hvis de har bedre at tilbyde må du jo sige det til de første:)

derved evt en god måde at forhandle løn:)

• #11   24. feb 2012 Ja altså har fået rigtigt mange oplysninger til samtalen, men synes egentlig det er lidt mærkeligt, at de ikke oplyser om lønnen..

• #12   24. feb 2012 ja det underligt, det skulle du nok ha spurgt om...

så var det noget nemmere for dig at vide om det overhovedet var aktuelt i forhold til hvad du ellers ville kunne få andre steder.

• #13   24. feb 2012 Alt efter hvad for en arbejdsplads og hvilket arbejde du skal lave så bliver lønnen først fastsat når du har været til lønsamtale.

• #14   24. feb 2012 men er man ikke til løn samtale inden man bliver tilbudt jobbet?

• #15   24. feb 2012 du skulle have spurt om en vejlende løn og time antal. Når jeg sage ja ville jeg nok lige ringe og spørge til det, du kan jo bare sige det hele lød så godt at du helt glemte at spørge om det.. og tillykke med jobbet...
    men sig ja du har jo 2-3 mrd at fortryde i alt efter kontrakten.. så hvis det andet er bedre kan du jo bare skifte

• #16   24. feb 2012 sig ja til jobbet.... så kan du altid sige nej igen... du har jo en 3 mdr. prøve periode hvor du kan sige stop...

og så tag til de andre jobsamtaler og får du et bedre tilbud så siger du bare ja tak til dem... hellere det end at stå uden job bagefter fordi du ikke kunne bestemme dig smiley

• #17   24. feb 2012 Sig ja, du kan altid sige op smiley

Jeg sprang fra mit job efter en uge, da der var et andet sted der tilbød en højere løn og bedre arbejds miljø.. Jeg havde skrevet under på kontrakt, men der skriver du jo ikke under på at du ikke må sige op smiley

Men du skal selvfølgelig ikke sige det på dit nye job, hvis det er smiley

• #18   24. feb 2012 Carina O

Det er ikke alle steder de kører med prøve perioder.. Det havde de ikke dengang jeg var i job ihvertfald smiley
    Det var bare igang og jeg der var jeg også fastansat..

Kommentér på:
Luksus problem - fået job

Annonce