{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

Rejsekort vs. periodekort {{forumTopicSubject}}

Har læst mig lidt frem til det med rejsekort på www.rejsekort.dk, men jeg synes bare ikke rigtig jeg har fået noget ud af det alligevel..

Nogen herinde må da kunne fortælle mig, hvordan er det egenligt det fungere? Og om det kan betale sig at få sådan et i stedet for et periodekort..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rejsekort vs. periodekort
  • #1   3. mar 2012 Ved ikke med forskellen fra periodekort.
    Men rejsekortet går ud på, at når du tager afsted, tjekker du ind - Der er nogle "blå punkter" rundt omrking. Fx i busser og på togstationer. I bussen tjekker du ind på det dertil egnede "blå punkt", og når du stiger af bussen tjekker du ud, på det "blå punkt", hvor der står Tjek ud smiley
    Skal du fx med bus og tog for at komme fra A til B, skal du både tjekke ind og ud i bussen og ind og ud i toget smiley Det er noget med, at det i længden sparer penge smiley
    Og noget andet med afstanden, da det er den og zonerne der udgør prisen mener jeg nok smiley

Fx skulle jeg fra til Vordingborg i ferien, med skift i Roskilde. Jeg tjekkede ud i Roskilde, og tjekkede så ind igen bagefter, for når kontrollørerne så kommer og tjekker kortet, ligesom med almindelige billetter(De har sådan en dims til det), kan de se, at jeg er tjekket ind i Roskilde. Hvis jeg nu havde skiftet i Høje Taastrup i stedet for ville prisen have været dyrere, da jeg kører længere i toget. Til sidst tjekkede jeg ud i Vordingborg smiley

Der er et mindstebeløb, der altid skal være på rejsekortet. Nu har jeg er Voksen Rejsekort-Flex, og der skal være mindst 50 kr på kortet hele tiden. Ved ikke om det også gælder de andre Voksen-kort. På Børne Flex-kortet er det mindst 25 kr, og der er billetprisen selvfølgelig også billigere smiley For mig svarer det ca. til et klip med et klippekort den gang de var her i regionen(Vestsjælland).

Håber du fik noget ud af det smiley

Kommentér på:
Rejsekort vs. periodekort

Annonce