{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.261 visninger | Oprettet:

Handicaptillæg - hvornår? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har søgt handicaptillæg og fået det?

Hvad fejler i, hvornår søgte i, fik i det med tilbagevirkende kraft - nåede i at brokke jer over ventetiden?

Er virkelig fortivlet.. Min kæreste søgte i november - ved der står op til 6 måneder på hjemmesiden, men damn - de er langsomme.
Har læst at folk fra juli stadig venter. Men det giver jo ingen mening når min kæreste kender folk der har fået 2 og 4 måneder efter de har søgt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Handicaptillæg - hvornår?
  • #1   9. mar 2012 Da jeg søgte i november kom svaret først i juni. Jeg fik det med tilbagevirkende kraft.
    Mit fik jeg fordi jeg har ødelagt hofte/ryg i en rideulykke. Og nej, jeg brokkede mig ikke over ventetiden for den var jeg orienteret om da jeg søgte.

• #2   9. mar 2012 Jeg gætter på du mener handicaptillæg til su

Behandlingstiden kommer meget an på grunden til ansøgningen.
    Nogle tager under 1 mdr, det er hvor der f.eks. ligger en fast diagnose på problemet, det kan være adhd eller en færdig mén vurdering.

Skal de ind og vurdere sagen, tager det længere tid, min ansøgning bliver sendt næste uge, selvom jeg har været berettiget til det i snart 3 år (hele min uddannelse) men det har været at finde noget konkret der siger jeg er uarbejdsdygtig x antal måneder, min vurdering kan sagtens tage 6 mdr, men det kommer med tilbagevirkende kraft, når det går igennem.

• #3   9. mar 2012
    Det du fik med tilbagevirkende kraft var der betalt skat af det?
    Her tænker jeg på frikort osv. der hurtigt bliver oversteget ellers også skal man jo betale skat af ens SU resten af året...

• #4   9. mar 2012
    Renee *amatør fotograf * - Min kæreste har dårligt syn. -19 på begge øjne + øjensygdomme. Det er dokumenteret i hoved og røv og det er også vedlagt. Altså fakta om det fra Kennedy Centeret.

Så derfor undre jeg mig en del - da det er helt konkret og det er bare at ringe til hans læge der kan fortælle om det eller Kennedy centeret hvis man er nysgerrig. Men dokumenterne burde være ret lette at forstå.

• #5   9. mar 2012 Min datter søgte i september og fik det fra november da hun hele tiden rykkede for det. Hun har en personligedsforstyrrelse og havde sine dokumenter iorden fra læge psykolog mm. Kender dog desværre folk der sidder i rullestol osv som har fået afslag så nogen gange er det ikke helt fair.

KH Tina

• #6   9. mar 2012
    Hvem rykkede i for det?
    Jeres konsulent? Skolen? SU?

• #7   9. mar 2012
    Kunne iøvrigt være rart og vide om det man får med tilbagevirkendekraft er noget der skal betales skat af for at undgå at frikortet ryger over, om man bare "får" dem uden det påvirker frikortet fordi man burde havde fået dem løbende eller om der ikke er skat af det - man evt. kan vælge det eller ikke kan også sidder med 40% skat på SU'en resten af året..

• #8   9. mar 2012 Da jeg tog min videregående uddandelse (HHX), var der ingen der fortalte mig, at man kunne få handicaptillæg. Det har jeg først fundet ud af senere hen. Men klarede mig jo igennem alligevel smiley

• #9   9. mar 2012
    Det kan vi desværre ikke her - så længe leve kassekredit :o)
    Vi klare det da, men det er ikke rart med den kassekredit.

HHX er ikke videre gående så vidt jeg har forstået? EJ heller STX, det er ungdoms.
    Min kæreste er på videregående lige nu som lærer..

• #10   9. mar 2012 Jeg har bygningsfejl i hofterne der er sat sig til lidt slidgigt i knæ, ankler og en smule i hoften, jeg er lige blevet opereret i den ene hofte for at slippe for de værste smerter, med de er der stadigvæk, lige nu læser jeg på HTX - men er det ikke først ved videregående uddannelser man kan søge.??

Synes det skide godt at selvom man har smerter, kan man læse, og ikke tænke på at man skal arbejde ved siden af for at have råd til at læse, specielt når man har et handicap. Men synd hvis man ikke får det tildelt, når man virkelig ikke kan arbejde ved siden af.

• #11   9. mar 2012 Vi rykkede selv for det og du skal betale skat af tillæggey

• #12   9. mar 2012 er der nogen der ved om ADHD diagnose er er "nok" til at få tillægget?
    skal nemlig selv starte på videregående uddannelse til sommer, og det kunne da være fantastisk hvis jeg kunne få det tillæg når nu jeg skal gå i århus!

• #13   9. mar 2012
    Så der er betalt skat af det når man får det?

Jo, det er først på videregående uddannelser - dvs. de uddannelser som STX, HHX osv. gider adgang til.

ADHD tror jeg godt du kan få det for - men det skal en psykolog måske ind og vudere. Spørg din studievejleder eller SU smiley

• #14   9. mar 2012 jeg har diagnose papirer på det fra min neurolog som har speciale i ADHD, og hvis der er nogen der skal vurdere det, så ville en psykiater være bedre end en psykolog smiley
    men ja må lige høre dem så.. smiley

• #15   9. mar 2012 Du skal bestemt søge, når du har ADHD. Du kommer i den ''lette'' kasse som alle os andre, dem jeg går på årgang med, som har søgt pga ADHD har fået 700-1800 ekstra om måneden.
    Der er ekstra ting du kan søge med den diagnose, du kan f.eks. få ekstra vejledning med dine lærere, ekstra tid til skriftlige eksamner. Disse ting søger du på skolen.

• #16   9. mar 2012 okay smiley

tusind tak! smiley

• #17   9. mar 2012 De 7000 der står på hjemmesiden skal de betales skat af så du får udbetalt 4000 og nogey

• #18   9. mar 2012
    Der skal da ikke betales skat hvis man ikke går over sit frikort?

Hverken min kæreste eller jeg betaler da skat af vores SU.
    Han får højeste udeboende 5300 mener jeg.

Slf. kommer man over det på et tidspunkt i løbet af året, men så skal det "bare" deles udover året så man ikke får det kæmpe 40% ryk så vidt jeg har forstået...

• #19   9. mar 2012 Ja hvis i ikke har delt frikortet ud så skal du ikke men når du så har fået udbetalt 30000 skal du betale 48 % vidst nok

• #20   9. mar 2012
    Damn hvor fesent egentligt - det er jo penge man BURDE have fået sidste år og som man evt. ikke skulle have betalt skat af på det tidspunkt eller ikke lige så meget.

• #21   9. mar 2012 Der er betalt skat af det hele. Også det med tilbagevirkende.

Kommentér på:
Handicaptillæg - hvornår?

Annonce