{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
294 visninger | Oprettet:

Fået katten hjem - endelig! {{forumTopicSubject}}

Har reddet en kat fra aflivning.. Han er en tidligere staldkat i en svinestald, så han stinker utrolig meget! smiley Nogen der har nogle gode fif hvordan man vasker en kat uden at blive skamferet ?? smiley
Han har også sår fra en anden hankat han har været oppe og slås med.. han er tynd og bliver nu fedet op og gjort lækker igen smiley
Har givet ham navnet Lucky smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et simpelt vandhane armatur skift i køkken 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Hjælp til at ligge gulv og samle køkken 205 kr.
  • Opsætning af pendel lampe i loft 700 kr.
  • Nedtagning og opsætning af gardiner - to lameller og en rullegardin 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fået katten hjem - endelig!
  • #1   16. mar 2012 Årh hvor dejligt!

Sårene skal nok hele af sig selv, men hvis det er kan du komme kopattesalve på.

Mht. lugten, så må du prøve at se om du har en underlig kat der kan lide vand, eller må du tage en spand med vand og børste den smiley

Held og lykke fremover..

• #2   16. mar 2012 jeg plejer og tage fat i nakkeskindet på katten, altså ikk hårdt.. ligesom kattemor gør når de er små og de skal flyttes fx. det har altid fraholdt mig at katten er krattet mig til blods smiley

ved godt metoden lyder lidt hård, men den virker

• #4   16. mar 2012 Så må jeg se hvad han siger til vandet smiley
    Ellers må jeg som Pernille B S siger tage fat i nakkeskindet på ham og bade ham på den måde smiley

• #5   16. mar 2012 Lad være med at tage fat i nakkeskindet - Det holder den måske i ro, men katten er for tung til at nakkeskindet kan holde den, og derfor kan der forekomme skader på katten. Det er derfor de kun bliver båret når de er killinger og små og lette smiley

• #6   16. mar 2012 Okay.. jeg må prøve mig lidt frem, men ren det skal han i hvert fald blive så han ikke lugter af gris smiley

• #7   16. mar 2012 eh altså sådan noget pjat selvf må de tages i nakkeskindet, men eftersom den skal i en balje eller spand med vand *hænger' den jo ikke ligefrem i luften så vægten bliver trukket i nakkeskindet ...vel ??
    man sætter den i en spand mens man holder den i nakkeskindet, så den står på bagben i spanden.
    holder godt fast i nakkeskindet, katten griber automatisk fat i kanten på spanden, så vend den så katten ikke kigger op på onde dig, den frie hånd bruger du til at vaske den med.
    så det er med at katteshampooen skal nok være åben inden man starter, den er hulens svær at åbne med en hånd..
    held og lykke, de næste 3 dage efter vil den kigge ondt på dig, så sørg for at have fedteri-lækkerier til den, det hjælper som regel på det

• #8   16. mar 2012 Takker smiley

• #9   16. mar 2012 Når jeg vasker mine katte en sjælden gang imellem, bruger jeg datterens badekar, kommer lidt vand i bunden og ellers bruger bruseren og holder med den anden hånd. Husk tempereret vand! Jeg tager IKKE i nakkeskindet, da kattene bare bliver umulige at have med at gøre og sure. Det er jo trods alt voksne katte! Jeg er ret sikker på der findes tørshampoo til katte og brug evt en loppeshampoo.
    Derudover sørg for at få katten vaccineret og kastereret hvis den ikke er det i forvejen.

• #10   16. mar 2012 Han har kun fået ormekur der hvor han har været før, de var ret ligeglade med ham der hvor jeg fik ham fra... vil også have ham til dyrelæge og få ham tjekket i hoved og røv smiley Og han er ikke kastereret.. endnu smiley

• #11   16. mar 2012 når han alligevel skal kastreres og er i narkose, så spørg om en af vetsygeplejerskerne lige vil vaske ham. synd at holde den i nakkeskindet, så den lige støtter på bagbenene. hvad er det for noget?

• #12   16. mar 2012 Problemet er bare at jeg bliver nødt til at vente med at kasterere ham indtil jeg har fået mine feriepenge d. 11 april så bliver nødt til at vaske ham, men vil ikke tage ham i nakke skindet, finder på et eller andet..
    Har et lille andet problem.. han tisser uden for kattebakken? Hvordan får jeg ham til at lave sit bummelum i kattebakken?

• #13   17. mar 2012 Så snart han ser søgene ud, sætter du ham på bakken, eventuelt graver lidt i bakken for at illustrere for ham det er her det foregår. Hvis han laver bummelum, for at bruge dit ord :), på gulvet, tager du det og ligger i kattebakken, på den måde flytter du hans lugt over i bakken.

• #14   17. mar 2012 Okay tusind tak smiley

• #15   17. mar 2012 evt drys med baldrian, valeriane i bakken.

Kommentér på:
Fået katten hjem - endelig!

Annonce