{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

overvejer at droppe ud af HHX; men hvad så {{forumTopicSubject}}

Har også oprettet på baboom, men får ikke rigtig nogle forslag derinde.

Ja, som overskriften nok siger, så overvejer jeg at droppe ud af HHX, hvor jeg nu er ved at være færdig med 1 år. Jeg er ked af det hver gang jeg skal i skole, nyder ikke at være der på nogen måder, og har derfor meget svært ved at motivere mig selv til at komme af sted. Jeg har før i tiden altid være glad for at gå i skole, og har passet min skole 100%. Men det her er simpelthen ikke mig. Problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg ellers vil? Jeg vil ikke på almen gym eller hg, tror slet ikke det skal være noget i den stil.

Men på den anden side, hvis jeg kom og fortalte mine forældre at jeg bare ville arbejde et års tid, så ville jeg også blive slagtet. eller, det vil ikke blive accepteret, og derfor vil det ikke kunne lade sig gøre. Mine forældre er nemlig mit andet store problem, for jeg tror slet ikke de kan acceptere hvis jeg dropper ud.

Derfor er planen, at jeg bliver nød til at have en plan, før jeg lufter ideen for dem. Men jeg ved simpelthen ikke hvad. Jeg har ingen anelse om hvad jeg vil ''være'', men jeg holder bare ikke HHX ud meget længere. Jeg ved der er 1000 andre der har stået i samme situation, så ville gerne høre jeres forslag og ideer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  overvejer at droppe ud af HHX; men hvad så
  • #1   19. mar 2012 Hvordan kan man bare tage en pause?

• Kris H
    Kris H Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 45
    #3   19. mar 2012 Find ud af hvad du vil, inden du bruger tid på at finde ud af hvad du IKKE vil

• #4   19. mar 2012 Camilla: Har faktisk overvejet det, men tror ikke mine forældre vil være just begejstrede.

• #5   19. mar 2012
    Troede mine forældre ville slagte mig da jeg droppede ud. Jeg blev i lang tid for ikke at skuffe dem. Men endte med at smutte - havde "kun" 1½ år igen men psykisk ville det have kørt mig ned og jeg ville ikke have fået noget godt ud af det, bare et stykke papir med et fesent gennemsnit.

Det de gik mest op i var: Du skal have en plan!
    Dvs. ikke bare droppe ud også lulle rundt her hjemme.
    Også er det altså ligemeget om du vil arbejde, det ene eller andet, hav en plan - vid hvad du vil?

Jeg fik fuldtid på mit fritidsarbejde 2 måneder, derefter blev jeg tilkalder vagt v. sygdom og travlhed - det var deltid ca. nogle gange lidt mere.
    Og via. det blev jeg inspieret til at søge ind på HG som blomsterdekoratør.

Brug udelukkelsesmetoden til at finde ud af hvad du vil.
    Vil du bruge dine hænder? Vil du have kundekontakt? Kan du lide tal? Hvad med fysik/kemi? Vil du arbejde med mennesker?
    Så er det lettere at finde ud af hvilken branche man skal kigge på og hvilke jobs :o)

• #6   19. mar 2012 Har overvejet at starte på landbrugsskolen ..

• #7   19. mar 2012 Hvad er produktionsskole helt præcist?

• #8   19. mar 2012 landbrugs er vist bedre kendt som agri nu.

• #12   19. mar 2012 Uanset hvad ville jeg vente med at stoppe til du har overstået 1.g i det mindste, så kan du hoppe tilbage og tage de sidste 2 år, hvorimod hvis du stopper midt i året (som nu fx) skal du starte HELT forfra.

• #13   19. mar 2012 Hvis jeg var dig. (Er selv stoppet i gymnasie tiden)
    Så fandt jeg mig en uddannelse som jeg godt kunne tænke mig, også søgte jeg ind. Jeg blev optaget og da jeg fik det brev, sagde jeg til mine forældre at jeg havde afleveret mine bøger på katedralskolen og startede uddannelse inden længe smiley

Jeg troede også mine forældre ville blive stik tosset, men tvært imod, de synes det var rigtig fornuftigt ikke at bruge tiden på gym, hvis jeg alligevel ikke skulle bruge det til noget smiley

Jeg er nu om 2 uger færdig med en 3½ års lang uddannelse, og glæder mig i dag over at jeg ikke har spildt 3 år på gymnasiet, men har en fuld uddannelse, hvor imod alle mine klassekammerater først lige er begyndt smiley

Med hensyn til produktionsskole, så snakkede jeg med en ungdoms vejleder som foreslog dette. Jeg overvejede det, og snakkede så med en af mine forældres venner som arbejder på produktionsskolen her i byen, han sagde at det skulle jeg for gud skyld ikke vælge, hvis jeg ikke havde problemer med skolen eller noget andet ellers.
    Så han fik mig til at søge ind på en uddannelse og var heldig at blive optaget med blot en 10 klasses afgangs eksamen smiley

Kommentér på:
overvejer at droppe ud af HHX; men hvad så

Annonce