{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Lidt respons på historie. {{forumTopicSubject}}

Vi er ved at skrive stil i dansk. Det skal handle om et billede vi har fået udleveret som hedder udslidt. Om social uretfærdighed.
Har nu brugt en uge på at skrive det her lille korte stykke. Vil i ikke lige skrive lidt respons på det?
Alt modtages, da jeg synes den er mega svær at komme igang med.

Tag jer ikke af sproget. smiley


<i>”Maren!” hørte jeg nogle råbe efter mig. ”Kom så her din gamle kælling!” De andre var på vej ud i marken. Der var netop blevet høstet og vi kvinder skulle ud og samle neg. Inderst inde vidste jeg godt at jeg blev nød til det, men jeg havde ikke lyst. ”Hallo Maren. Hører du?!” Det var Herremanden Jeg fulgte modvilligt med de andre. Jeg hold mig bagerst i flokken, så Herremanden ikke så mig, som den første.

Siden Karls død tidligere på året, havde livet på gården været et rent helvede. Ikke for alle. De havde det, som de altid havde haft det. Men for mig var det kun gået ned af bakken. Jeg havde ikke lyst til at leve mere. Herremanden jagede rundt med mig, kun fordi ingen forsvarede mig. Mine børn var flyttet ud på andre gårde og Karl var død. Jeg følte mig helt alene verdenen.

Da vi havde samlet langt over halvdelen af negene, fik vi med lidt held lov at holde en pause. Ha så os alle som nogle svage kællinger der, ikke duede til ret meget. Vi var alle kun blevet ansat på gården, for at han kunne bruge vores mænd og børn.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt respons på historie.
Kommentér på:
Lidt respons på historie.

Annonce