{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.154 visninger | Oprettet:

Tekster fra "Det moderne gennembrud" {{forumTopicSubject}}

Jeg har trukket "Det moderne gennembrud" til min 9. klasses afgansprøve..

Jeg skal derfor finde en tekst fra denne litterære periode som jeg kan analysere.. Jeg vil derfor høre om der er nogle herinde, som kender nogle gode tekster? smiley

Jeg skal til min eksamen også perspektivere, men forstår ikke rigtig hvad jeg skal perspektivere til.. Nogle som vil være søde og forklare mig det?

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tekster fra "Det moderne gennembrud"
  • #1   11. maj 2012 Jeg havde et dansk-historieforløb for et halvt års tid siden, og skrev om det moderne gennembrud. Min gruppe brugte teksten "Sandinge Menighed" af Henrik Pontoppidan. Vi perspektiverede til det, man godt kan kalde det moderne gennembruds modsætning: romantikken smiley

• #3   11. maj 2012 ved ikke om det er for svært, men har bl.a. opgivet følgende tekster til eksamen i gymnasiet, der blev skrevet i det moderne gennembrud:

- J.P. Jacobsen: To verdener
    - Henrik Pontoppidan: Under Aaget
    - Herman Bang: Stuk
    - Victoria Bendictsson: I Kupéen

• #4   11. maj 2012 skriv en pb hvis det er smiley

• #5   11. maj 2012 Jeg trak forfatteren Martin Andersen Nexø, som er fra det moderne gennembrud, til min afgangsprøve. Jeg valgte en novelle som hedder "Murene" og er rigtig god. smiley

• #7   11. maj 2012 Jeg har også arbejdet med "Naadsensbrød" af Henrik Pontoppidan til min 9. Klasses eksamen smiley min lærer var helt vild med den, og jeg synes, at den var super god at arbejde med smiley

• #8   11. maj 2012 At perspektivere er at hive nogle tekster frem, som i har arbejdet med på klassen. Og fx finde ligheder ved den tekst, som du har valgt..

Der er rigtig mange gode tekster fra det moderne gennembrud.. Blandt andet "Pelle Erobreren".. En tekst, som jeg synes er rigtig god er "Marie Grubbe" af J.P Jacobsen.
    Teksten er en tekst fra det moderne gennembrud og sætter problemer under debat (som tekster fra den periode gør). smiley

• #9   11. maj 2012 Jens vejmand af Jeppe aakjær, en super tekst at arbejde med.

Du skal perspektivere til nogle af de tekster i har læst i undervisningen, i har sikkert arbejdet med det moderne gennembrud.

Hvis det ikke skal være en tekst, så er maleriet "udslidt" også rigtig fint,og karakteristisk for det moderne gennembrud.

• #10   15. maj 2017 hej. Jeg har trukket det moderne gennembrud til min afgangseksamen, er der nogen der har nogle ideer til et billede man kan analysere ?

tak på forhånd smiley

Kommentér på:
Tekster fra "Det moderne gennembrud"

Annonce