{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

VUDERING - Læææækre Jasmin :o) {{forumTopicSubject}}

Mor og jeg kom til at tænke på hvor meget Jasmin mon var værd hvis vi kigger på hendes uddannelse i fremtiden som nu.

Der skal understreges, Jasmin er IKKE til salg, og bliver det sikkert aldrig. Vi har fundet en god hest med dejlig brug til vores behov. Dette er blot en vurdering for sjov for at se hvor heste ligger henne i landet.

Hvis dette ikke er tilladt, så skal jeg self. nok slette det smiley

Nu skal I tænke på det jeg skriver herunder. Det er IKKE sikkert hun er en dygtig springer, det er ikke sikkert hun fungerer til western. Det eneste sikre er dressur.

en 2-3 år i fremtiden cirka.

Jasmin er en surværen hoppe som handicaphest. Hun er godmodig og vipper oftest kun ører og stopper hvis der er noget hun er usikker på. Har enkelte gange valgt at trave et par meter, men det har været en styrbar rolig trav, eller lige træde lidt hurtigt til siden. Dog igen, ikke noget vildt, og selv handicappede vil kunne blive siddende.

Jasmin er også rigtig nem i stald og i daglig håndtering. Hun bider og sparker ikke, og kan nemt stoppes fra ryggen med et "Brrr" og et lille tryk i tøjlerne, og fra jorden bruges kommandoen "stå".

Jasmin kan alle øvelserne til LA3.
Jasmin kan også springe op til en 1 meter, dog ikke prøvet i bane(grundet rytteren). Hun viser dog talent for det og kan komme langt.

Jasmin kan også en smule western og vil sagtens kunne starte en lav klasse i western.

Desværre er Jasmin en smule indfodet. Det er dog SÅ lidt, og man skal kigge godt efter det, og efter dyrlægens vurdering vil hun kunne bruges helt almindeligt uden problemer med mindre hun skal være topstjerne springhest. Det har ingen effekt på hendes ridning eller knogler og led i fremtiden. Dette har der været dyrlæge OG smed på.

Jasmin er også meget samarbejdsvillig, og man skal huske at sætte sig for at hun skal forsøge og ikke må slippe udenom, dog hellere ikke presse alt for meget.

Er super nem og sød på skovtur og meget styrbar. Små børn kan rende rundt mellem benene på hende, hoppe på hende og tulre rundt, så hun er børnesikker.

Jasmin er derfor 99.9% trafiksikker, og som skrevet før er det værste hun indtil videre har gjort er at hun har travet nogle meter.

Er også trænet i jordtræning og kan derfor en masse øvelser fra jorden som også er brugbar i ridningen, og kan nogle tricks.

Gangen er super blød og rigtig rigtig flot. Lige så snart hun kommer ned med hovedet får hun en helt anden gang og samler sig godt og træder rigtig godt ind under sig. Løfter fødderne højt og godt og halen er også ofte i vejret smiley

Jasmin er 10 og et halvt år.
163 cm i stang.
Er af en kraftig type, men ikke generende for dressuren eller spring, og er en behaglig type.
Jasmin har grønt pas, men har fået af vide af tidligere ejer at der er noget frederiksborg i hende og 100% noget paint.
Er en super god ammemor, så ønsker man at bruge hende til avl eller som ammehoppe er dette også en fantastisk mulighed. Har dog indtil videre kun avlet røde føl, selvom fader er broget, men disse føl er også super gode i hovedet og er en del højere end hende.

Så ønsker man at komme langt i dres

Jeeeep... Værsågod folkens! smiley

Hvis det er nemmere med billeder og video, så sig lige til, så skal I få det. Billederne er sikre, men videoen må jeg lige spørge om er OK for hende der rider hende at komme ud i det offentlige smiley

Søger jo mest bedømmelse for teksten og beskrivelsen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VUDERING - Læææækre Jasmin :o)
  • #1   5. jun 2012 Jeg kan godt se hvis jeg nogensinde skulle have lavet en annonce på hende at den måske skulle forkortes.. hov .... smiley

  • #2   5. jun 2012 En rolig lille hest på 10 år der ikke ( hvad du skriver) er startet i enten dressur eller spring .
    Nu ved jeg ikke hvordan hendes tavle og udseende er men vil sige 15.000 ud fra det du beskriver smiley


  • #3   5. jun 2012 Tænker lidt, hvad skal i bruge en vudering til nu ? Når i ikke har i sinde at sælge!
    Ville det ike være bedre at vente til den dag i evt vælger at sælge? for som marked er nu får i ikke meget.


  • #4   5. jun 2012 Sender lige billeder ind.

    Ak hov, min fejl, det jeg også mener er at hun har også startet stævner op til LA3 da det er der hun kan øvelserne til 100%, og hun kommer nok ikke til at starte mere end 80 cm i spring om et par år - mere fordi JEG ikke er dygtig nok, men hun er.

    ^^Husk det er bare hvad vi lige siger hun kan dertil og har startet dertil - det er ikke sikkert hun kan lide at springe, dressuren er hun dog 100% dygtig i. :o)


  • #5   5. jun 2012 Kamilla, det er ren kedsomhed, og fordi vi var nogle som snakkede om at hun var en del undervurderet i det vi købte hende. Hun kunne have koster dobbelt op uden at være dyr og stadig være billig.

    Jeg skal aldrig sælge hende, det hun for god og rar til! :o)

    PS. Jeg takker for vudering! :o) Det er jo også en hel fin pris! smiley


Kommentér på:
VUDERING - Læææækre Jasmin :o)

Annonce