{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Vegetarisk LÆKKERT sundt måltid! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg er atm. blevet færdig med min aftensmad og det smagte simpelthen så delikat at jeg bliver nød til at dele opskriften med jer... I skal være vlkomne til at afprøve opskriften og herefter lægge feedback ind til mit forumindlæg!

OPSKRIFT
Grov Bulgur
2 æg
Tortilla

Fyld:
Squash
Obershine (gad ikke stave)
Champignoner
Rød og gul peberfrugt-

Fremgangsmåde:
Bulgur tilberedes på måden forklaret på Bulgurpakken (easy)
Alt fyld skæres og hakkes i tern (mellemstykker) og steges på panden til du selv synes de er stegt nok. Sæt vand over til kogning og herefter lægges de to æg ned. For hårdkogt, kog 5-6 min. og for blødkogt 4-4½ min.

Bemærkninger:
Er du ikke til squash, champignon eller peberfrugt kan dette byttes ud med andre lækre råvarer fra køleren smiley Evt. forskellige rodfrugter! Tiden på æggene er helt op til dig selv - dette er efter min smag.

I mit tilfælde har jeg varmet en Tortilla og herefter pakket den med bulgur, fyld og æg ved siden med ske til, men er du ikke til Tortilla kan det sagtes nydes på tallerknen med et stykke grovbrød, evt. hvidløgs.

Bon Appetitos!

Sund og varieret kost - prøv en måltidskasse
Her får du det komplette overblik over måltidskasser, hvor du bor.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vegetarisk LÆKKERT sundt måltid!
  • #1   6. jun 2012 Obershine LOL smiley
    Det er aubergine :o)

Men det lyder rigtig lækkert!

• #2   6. jun 2012 Haha, tja.... når læseferie nu ikke omhandler stavning smiley

• #4   7. jun 2012 <b>Louise M</b> - let me know how it goes smiley

• #5   7. jun 2012 Æg? Er du vegetarisk for dyrenes skyld eller fordi du ikke kan lide kød?
    Undrer mig nemlig altid over de vegetarer der spiser æg, drikker mælk osv.
    Har selv et par veninder der er vegetarer... den ene hovedsageligt fordi hun ikke kan lide kød, og den anden har jeg ikke rigtig kunne få ud af hende hvorfor hun spiser æg, drikker mælk osv.
    Drillede hende en dag vi var på cafe, da hun ville bestille en tunsalat. Forklarede hende om alle de stakkels delfiner der bliver druknet i tunfiskenet hvert år, men da jeg kom tilbage fra toilettet havde hun alligevel bestilt tunsalaten hehe.

Undskyld sidespringet.... retten lyder lækker... tror jeg vil prøve den, dog nok med nogle kødstrimler af en art i, da det vegetariske ikke ligefalder i min smag smiley

• #6   7. jun 2012 Anna F
    Der er ikke nogen god undskyldning, for "kun" at være vegetar og ikke være veganer. Ligesom der heller ikke er nogen god undskyldning for at spise kød :o)

Folk spiser kød fordi de kan lide det - vegetarer spiser æg og mælk fordi de kan lide det.

• #7   7. jun 2012 Hmmm jo men hvis de fravælger kødet pga. dyrevelfærd mm. så burde de jo også fravælge eks. æg og mælk. Det er det jeg ikke kan forstå.
    Ellers er der jo ingen grund til at fravælge nogen af delene?

Men hvis de fravælger kødet fordi de ikke kan lide smagen af det, er der jo ikke nogen grund til at fravælge mælk og æg hvis de godt kan lide det.

• #10   7. jun 2012 Hvis vi tager udgangspunkt i, at vedkommende er vegetar på grund af dyreret/dyrevelfærd (hvilket er grunden i næsten alle tilfælde), så er der ingen grund til alligevel at spise æg og mælk.

Går ud fra, at det var det du mente Anna ;o)

• #11   7. jun 2012 Nå nej jeg mente nu også mere de kummerlige vilkår æglægger høner lever under smiley
    Og ikkekun bur-hønerne skulle jeg hilse og sige smiley

• #12   7. jun 2012 the vegan way of life : ja præcis.. det var det jeg mente smiley

• #13   7. jun 2012 Og vi slår dem jo heller ikke ihjel uden grund... vi slår dem ihjem for at spise dem. Ligesom løven spiser antilopen og bjørnen spiser laksen osv.

• #15   7. jun 2012 En bjørn er omnivor præcis som mennsker så hvis vi kan leve uden kan de også. Det ligger bare til deres natur at e udover rødder, bær mm. også spiser protein kilder i form af kød, fisk, insekter mm.
    Præcis som os mennesker. På den måde er vi helt ens.
    Nu er naturen jo bare indrettet sådan at nogle dyr spiser andre dyr. At vi mennesker så er omnivore dyr i toppen af fødekæden synes jeg ikke gør det forkasteligt at spise kød.
    Selv chimpanser og bonobo aber som er de dyr der genetisk set ligner os mennesker mest, spiser udover planter og frugter også kød fra dyr de selv fanger og slår ihjel.

• #16   7. jun 2012 Forstår ikke denne aversion mod naturens orden?

• #17   9. jun 2012 <b>Anna F</b> Jeg er faktisk "lettere" vegetar - jeg skal jo have proteinerne et sted fra - bare ikke via den måde dyr bliver slagtet og spiseklar på! Det er derfor jeg ikke spiser kød - en steg er det lækreste jeg ved! smiley

<b>the vegan way of life</b> præcis

<b>Veg</b> lige mine ord

Håber ikke i trækker diskussionen for langt ud, acceptér i det mindste andres holdninger - tror i selv i bliver enige :-)?

• #18   9. jun 2012 Anna F
    Menneskets krop er ikke omnivor, men herbivor. Vores tarme og fordøjelsessystem er ikke skabt til kød, men til planter :o)

• #19   9. jun 2012
    Nu kan man købe æg fra økologiske producenter - der er stor forskel på æg derfra også burhøns og skrabehøns. Eller man kan købe æg af ens mormor og morfar der har nogle høns der går frit på deres gård.

Med mælk kan man også købe økologisk, så er forholdene pludselig anderledes for dyrene.

Har skrevet opgave om økologi og fandt ud af der er STOR forskel på leveforholdene for økologiske vs. tradionelle dyr. Der er langt mere velfærd for økologiske, troede ikke der var så stor.

Anyways, jeg er ikke så meget for stegte grøntsager og bulgur ;). Så holder mig til det "normale" indhold i tortillia :b

• #20   9. jun 2012 Krikken
    Der er forskel, ja, men der er stadig mange der mener at økologisk producerede æg/mælk stadig ikke lever op til deres forventninger :o)

• #21   9. jun 2012
    Med forventninger mener du så de standarder der er for økologiske høns mm.? Det er der, men det er få og dem der ikke gør får en kæmpe bøde oven i hatten.

• #22   9. jun 2012 Undskyld, snøvlet formulering - jeg mener der er stadig mange forbrugere (os der køber altså ;o)) der mener, at standarderne for økologiske høns osv. ikke er høje nok :o)

• #23   9. jun 2012 Øhm øhm... Nu har jeg i forbindelse med mit studie taget et kursus der hedder "Fjerkræssygdomme" der hovedsageligt gik ud på at obducere en hulens masse fjerkræ og regne ud hvad de døde af.

De værset af dem alle sammen var øko-hønerne.
    De var prop-fuld af blodmider og andet kryb, og lagt de flesteaf dem var døe af at blive ædt levende af deres artsfæller.
    Hvis de da ikke bare var så afmagrede at de nok var døde af sult inen de blev spist.
    Den størte forskel på øko-besætninger og konventionelle besætninger er at der er sat urealisttisk lange tilbageholdelses tider på de økologiske, hvilket i praksis fører til at øko-dyrene ikke blir behandlet når de er syge.

Skulle jeg vælge æg, ville jeg altid vælge fritgående over økologiske, da de så i det mindste blir behandlet for parasitter og andre sygdomme.

En stor forskel i malkebesætningerne er at her tvinger de landmændene til at lade mor og kalv gå sammen et par dage inden de rives fra hinanden. Det synes jeg er hul i hovedet. Hvis de absolut skal fjernes er det da bedre at gøre det med det samme så ikke de når at knytte stærkere bånd.

Så nej jeg synes bestemt ikke at økologi = dyrevelfærd.

• #24   9. jun 2012 Enig med Anna F.
    Og sådan som vores klima er lige nu, medfører økologien en masse ekstra sygdomme og påvirkninger.
    Tænk på jeres heste, nyder de at stå ude i regn og blæst?

Kommentér på:
Vegetarisk LÆKKERT sundt måltid!

Annonce