{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Til jer der løber. {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Jeg begyndte (sådan rigtigt) at løbe jævnligt for et halvt år siden, og har været til en enkelt halvmaraton for nylig. Jeg har 2 spørgsmål:

- Hvad kan man gøre for at få et hurtigere grundtempo, og komme i rigtig god form? Hvad er det for noget træning der skal til?

- Hvad kan man starte af konkurrencer indenfor løb? Altså ligesom et dressurstævne f.eks. Tænkte at der må være en del forskellige slags, eller?

Jeg ved absolut ingenting om kunkurrence-løb eller hvad det kaldes, så en hjemmeside kunne også være en hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer der løber.
  • #1   7. jun 2012 dgi har ofte løb rundt i landet. Både for nybegyndere og maratons.

    Bruger du et rigtig løbeur, med hastighed på? Hvis ikke er det en meget god måde at kunne holde øje med om man holder tempoet.
    men ellers, når du løber langt træner du udholdenheden, og når du løber kort og stærkt træner du tempoet.

    prøv og kigge ind her, der står mange gode råd og tips smiley http://www.loebesiden.dk/


  • #2   7. jun 2012 og her er et link til dgi: http://www.dgi.dk/

  • #3   7. jun 2012 Intervaltræning og pilates


  • #5   7. jun 2012 Ja, jeg vil sige intervaltræning til løbe stærkere smiley

  • #6   7. jun 2012 Nu går jeg i klasse med en pige, der stortset vinder alt hvad hun starter - eller får en god placering i løb.. Hun har også løbet et par halv marathons.. Men efter hun fik en ny træner, måtte hun ikke løbe så langt.. Så hun løber nu "kun" 5 km til stævner for at forbedre sin tid / hurtighed.. Fx har jeg set en træningsdag af hendes: 4x1000 m. :).
    Der er mange forskellige løb rundt omkring under lokale, fx her i Vestjylland nærmere betegnet Esbjerg er der årligt vestkystløbet, ellers er der fx også et lokalt løb i den by jeg bor og i en masse småbyer rundt omkring.. Ellers er der jo store såsom Lillebælt halvmarathon fx.. smiley der er masser af løb i forskellige karakterer og størrelser - ja ligesom ridestævner smiley
    Undskylder hvis det blev lidt rodet smiley


  • #7   8. jun 2012 Mht. til hastighed handler det om at presse dig selv, ved f.eks. intervalløb, som du kan prøve at google, og finde ud af hvilke distancer med hvilken fart der passer til dig (-:

  • #8   8. jun 2012 Træn intervaltræning hvis du vil løbe stærkere..

    Udover kvartmarathon, halvmarathon og marathon, kan man også sådan noget som 24-timers løb. Der stiller man op i et hold, og så er der en rute på 2,5 km, og så løber man fx fra kl. 22-10 hele natten skiftevis på den rute der.. smiley


  • #9   8. jun 2012 Nu er jeg ikke den store løber selv... (endnu) men for at forbedre hastighed og tid, handler det om at du vender kroppen til at arbejde med mere mælkesyre i musklerne. Når der arbejdes under høj intensitet, sprint / tempoøgning, frem kommer der mælkesyre i musklerne.
    Gennem intervalløb (veksel mellem normalt tempo og sprint) kan du vende kroppen til syre-niveauet, som du vil opnå gennem længere løb. På den måde kan du altså øge din udholdenhed, samtidig med at du presser dig selv = hurtigere.

    Jeg benytter ofte selv www.iform.dk - her kan du måske finde nogle svar på det du søger smiley

    Held og lykke!


Kommentér på:
Til jer der løber.

Annonce