{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

snydt eller ikke ?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg et par gange oplevet at når folk rundt omkring sælger ting til hinanden, ser man nogle ting som koster en vis pris, og de fortæller hvad den har kostet af ny, i nogle tilfælde kan man så se det ikke passer længere,, ( eksempel man kan få varen fra ny billigere end HG´s sælger )

det jeg mener er, hvis i kan se at en køber er ved at blive "snydt" ( måske lidt hårdt sagt !? )
hvad gør i så, lader i som ingenting eller fortæller i det til personen hvis i kan se man kan få det billigere et andet sted,..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  snydt eller ikke ??
  • #1   9. jun 2012 Klapper i - det er ikke mine ting og sager så jeg holder mig væk.
    Medmindre det er nogle jeg kender.


  • #2   9. jun 2012 ja det kan jeg så godt se,
    men hvad nu hvis det var dig selv der var ved at blive snydt ville du så ikke gerne selv have det af vide, jeg mener det er da træls at betale for meget for noget der egentlig er billigere fra ny af ??


  • #3   9. jun 2012 Jeg skriver PB til vedkommende smiley
    Synes det er synd, hvis de først opdager det bagefter ...


  • #4   9. jun 2012 Jeg skriver i annoncen, og evt. linker hjemmeside med samme vare til billigere pris. Selvfølgelig kan det være, at sælger har købt varen på tilbud - men synes stadigvæk at køber så skal have en mulighed for at se dette. For et år tilbage, tog jeg en dame i at fuske med prisen på et dækken, hvor jeg så kommenterede det i hendes annonce, hvor hun herefter blokerede mig herinde og på denne måde gjorde, så jeg ikke kunne kommentere på hendes annoncer..Jeg blev chokeret over hendes opførsel, og især fordi hun slettede min besked kort efter.. I annoncen havde hun skrevet hvorfra og hvornår dæknet var købt, og helt tilfældigt havde jeg købt et magen til dengang, så mig kunne hun ikke snyde.. Men jeg synes man skal træde ind! smiley

  • #5   9. jun 2012 Ja det vil jeg egentlig os mene man godt kan !?,

    jeg har selv prøvet en gang hvor jeg var ved at købe noget der faktisk var dyre brugt som nyt, jeg skrev til hende hvor man kunne få det henne fra ny og til en billigere pris, men hun var ligeglad, ja jeg sagde fra på en pæn måde.. og bagefter med det samme slettede hun selvfølgelig min besked, og forsøgte at sælge varen videre dyre end ny, men okay man kan vel gøre et forsøg :o)


  • #6   9. jun 2012 Præcis. Det gælder om at træde ind hvis man kan komme til det. Jeg synes værdfald ikke det var skide fedt, at se andre blive snydt at hende.:-)

  • #7   9. jun 2012 Sanggaard : lige præcis, det var os sådan det gik til ved mig, bortset fra at jeg ikke blev blokerede smiley men her er det da tydeligt at hun måske godt var klar over den var galt med prisen :o)

    sys bare det er træls når folk de virkelig er så opsat på at sælge det brugte til en dyre pris, og ja det kan godt være man selv har givet PRISEN for det den gang tilbage hvor det var dyre, men man bliver jo nød til at sætte det efter så det er fair for begge parter eller varens hjemmesides pris, ellers risikere man jo at blive set som den "dårlige sælger"


  • #8   9. jun 2012 Jeg indrømmer os gerne at kan jeg se folk er ved at blive "snydt" fortæller jeg det os gerne til den kommende køber.. ville selv lave om på min pris hvis folk havde en anden pris om en af mine vare i ny stand og som var billigere end min,,,
    men det har jeg heldigvis ikke,, så kan pudse glorien smiley hehe


  • #9   9. jun 2012 Synes bare man skal blande sig fuldstændig uden om andres annoncer hvis man ikke er interesseret i varen. Så må køber selv tjekke op på nyprisen. smiley

  • #10   9. jun 2012 med hensyn til priser blander jeg mig kun hvis det har personligt interresse...

    Men nyprisen kan jo også vlre fra dengang sælger købte tingen, og den så er faldet i markedspris siden...

    Til gengæld har jeg blandet mig i en annonce omkring salg af en hest, min veninde var tidligere ejer af hesten og have solgt den fordi den havde en skade i et bagben så han måtte ikke gå mere end LB plan i spring og dressur..
    Her i annoncen skrev sælger at den gik M-klasser og intet fejlede..
    Så der valgte jeg at oplyse hvad hesten fejlede, så andre ikke blev snydt smiley


  • #11   9. jun 2012 Jeg sys bare ikke det er fair, så er det lige meget om køber tjekker prisen eller ej, det er ikke alle der lige tænker sådan,, ville selv blive glad hvis en fortalte mig at prisen var for høj i forhold til hvis man køber ny vare..


  • #12   9. jun 2012 det er jo lidt det samme bortset fra det er en hest :o) men ja det var da godt du skrev det, så andre ikke blev snydt..

  • #13   9. jun 2012 Jeg blander mig helt udenom... hvis man vil have lige præcis den vare, kan man betale prisen, og kan man købe den billigere fra ny, så gør jeg det, i stedet for at købe den brugt af en anden til højere pris

  • #14   9. jun 2012 Har en enkelt gang skrevet en PB til sælger om at hendes hullede dækken kunne findes 200kr billigere fra nyt end hendes pris ... tilfældigvis fordi jeg lige havde købt samme dækken smiley Fik da en pæn respons tilbage, og hun satte efterfølgende prisen et godt stykke ned smiley

    Sålænge man taler pænt, ser jeg intet forkert i det


  • #15   9. jun 2012 altså jeg synes mn skal gøre opmærksom på det, det kan jo være sælger købte til en dyrere pris og ikke ved det er sat ned (sker jo ofte) men synes køber skal vide det. evt over en pb for ikke at hænge nogen ud. men hvis sælger ikke vil sætte pris ned så er det jo had vedkommende vil have og så må en køber give det for det eller lade være.

    så kan man evt informere om at prisen var dyrere dengang man sel købte og ikke vil miste for meget på det så prisen er sådan.


    nu har jeg selv vildt meget BOT og det kan godt blive sat langt ned ved gamle modeller og så mister man jo sindssyg meget på det, det er jeg ikke intereseret i så beholder jeg det hellee i mit lille lager :o)


  • #16   9. jun 2012 jeg ville blive sindssyg glad hvis en skrevtil mig.
    for jeg er elendig til at google billige piser osv


  • #17   9. jun 2012 Feks ser jeg ofte folk der sælger deres CAP skridttlpper til 200kr men jeg ved de koster 169 fra nye af ved feks dyrenes supermarked. Det synes jeg er ret misvisende

  • #18   9. jun 2012 Helt enig : Linda Isabella N og Lindhovedgården .

    jeg håber ikke det selv sker for dem der blander sig helt udenom. det ville være trist, der der er ikke tale om at sælger bliver anklaget, bare at han/hun skal være opmærksom på at tingene er billigere et andet sted, og ja er prisen sat for meget ned end den gang man købte det, kan man jo bare beholde det, eller som der bliver skrevet sælg det til den pris man vil have, og se om folk vil give prisen for det,,,


Kommentér på:
snydt eller ikke ??

Annonce