23. jan 2007 Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.835
Spørgsmål til jer i 6-10. klasse :) {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg sidder og er i gang med min eksamen til dansk på læreruddannelsen, og kunne godt lige bruge jeres hjælp i 2 sekunder, så håber I vil være hjælpsomme
Hvad synes I om at inddrage mobiltelefoner i danskundervisningen? Altså fx læse tekster på telefonen og analysere hinandens sms'er (selvfølgelig ikke de mest private)
Når I skriver en sms er I så opmærksomme på, om I skriver til en veninde eller jeres mor? Ændrer I jeres måde at skrive på i disse beskeder? Hvorfor?
Hvad synes I kunne være spændende at lave, hvis man skulle inddrage mobiltelefonen i undervisningen? Nogle forslag til øvelser eller opgaver
Bruger i mange forkortelser når I skriver sms'er? Såsom LOL, OMG SS eller andre?
På forhånd rigtig mange gange tak for hjælpen!
jan 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 1.242
Laver ingen forskel i min skrivemåde, uanset om jeg skriver til min mor eller mine veninder/venner.. Nogengange skriver jeg dog lidt mere kortfattet til min mor, hvis jeg lige hurtigt skal skrive hvor jeg er eller andre praktiske ting.. Skriver ikke rigtigt lol, ss osv..
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.835
Det er ikke fordi man skal bytte telefoner eller noget. Man ville skulle finde en enkelt eller 2 sms'er som man godt kan vise for resten af klassen, og skrive den op på tavlen, præcis som den er i beskeden. Altså med linjeskift, store og små bogstaver tegnsætning smilyer osv.
Jeg vil mene at alle har en enkelt eller to sms'er som ikke er så private at de ikke kan skrives på tavlen.
En besked som:
"Hey sveske, jeg tænkte på om ik vi ku ses
imorgn kl 14
Den er der jo ikke noget videre personligt i, men der er masser af guf og tage fat i sprogligt
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.863
At inddrage mobiler i undervisningen - nej
Jeg ændrer min når jeg smser med mine veninder, flirts og forældre - ja
Min mor fatter ikke forkortelser, og vil bare gerne have et klart og tydeligt svar
Med veninder der skriver jeg de mest latterlige ting - og en masse mærkelige ord
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Spørgsmål til jer i 6-10. klasse :)