{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Herman Bang- Akut hjælp søges... {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er igang med min opgave,om Den sidste balkjole, som skal afleveres meget meget snart! smiley

Der er et spørgsmål der lyder: Herman Bangs holdninger til miljø/arv.?
jeg ved kun at han skriver impressionistisk, men ikke rigtig neget om miljø og arv... kan i hjælpe mig? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt gardiner op 1.150 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Samling af TV reol 1.150 kr.
  • Pladearbejde Peugeot Expert 9.000 kr.
  • Installation af stikkontakt ( afbryder) 1.250 kr.
  • Fræse jord langs hæk 2 x 20 meter 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Herman Bang- Akut hjælp søges...
  • #1   10. jun 2012 Altså Bang er jo forfatter i Det moderne gennembrud. Dvs. at han, i hans bøger især sætter problemer under debat.
    Han skriver meget om de stille eksistenser, som oftest taber muligheder på gulvet, og ikke tør realiserer sig selv. Derudover optager det stillestående liv i dansk provins vs. Modernitet og storby meget hans fortællinger.

Med den viden bør du kunne udlede hvad hans holdning er til miljø/arv smiley
    Umiddelbart ville jeg mene at hans holdning er at det er meget svært at bryde fri fra sin arv. Hvis man er i en stille provins by tager man sjældent chancen og forlader denne. Altså er man stavnsbundet - bundet af sit miljø og sin opvækst (Hvilket også er det, der i samfundsfag kaldes (negativ) social arv ^^ )

Kan du bruge det til noget? smiley

• #2   10. jun 2012 han er determinist og fatalist. Fremtiden er lavet i forvejen, han er nihilist. Det siger Nietsche. Han siger også, lykken anes kun i glimt/den er lykkeligst den der ikke har mødt kærlighed. Han siger også degeneration, familien vil ikke udvikle sig.
    Faren er præst, men udvikler en psykisk lidelse og tror derfor heller ikke på familie udvikling.

Lige et par ting.:-)

• #3   10. jun 2012 Ja tak, det hjalp mig videre smiley

• #4   10. jun 2012 Camilla: han siger at man IKKE KAN bryde sin sociale arv, ikke noget med det er svært? Hvem har dog bildt dig det ind? smiley

• #5   10. jun 2012 Det er sørme en konklusion vi har udviklet efter at have grundanalyseret hans roman "Ved vejen", hvor skjulte budskaber og overraskende meninger ligger i historien smiley

Kommentér på:
Herman Bang- Akut hjælp søges...

Annonce