{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.805 visninger | Oprettet:

Fik stjålet min hund - Rettigheder? {{forumTopicSubject}}

Jeg fik i lørdags stjålet min hund og hendes papirer af min eks kæreste..

Hvad er mine rettigheder i denne sag? føler ikke politiet gider at tage sig af det.
Jeg står som ejer, hun er registreret ved dansk hunderegister..

Jeg har prøvet at være på hans forældres og hans egen bopæl, men ingen spor af ham eller hunden..

Jeg er ved at være desperat eftersom han ALDRIG har vist interesse i hunden før.. Og han gider ikke passe den / aktivere den.
Har været i kontakt med politi flere gange..

Håber nogen har mere styr på dette end jeg..
Jeanet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fik stjålet min hund - Rettigheder?
  • #1   21. jun 2012 det burde politiet kunne vejlede dig i??

• #2   21. jun 2012 sikke en ubehagelig situation at stå i , ved desværre ikke hvad du kan gøre smiley

• #3   21. jun 2012 ikke rigtig.. de siger de ikke kan tage sig af det da det er en cevil sag og at det ik noget de gør i..
    Men ville mene at da det er et tyveri burde det netop være dem.. Hvis de ik skal ta sig af stjålne ting/dyr hvem skal så??

• #4   21. jun 2012 Jeg havde på ingen måder tænkt mig at lave selvtægt. ville se om hunden var der men ikke tage den..

Hunden og papirene blev stjålet fra min lejlighed

• #5   21. jun 2012 jeg har INTET ulovligt gjort.. Jeg har kontaktet politiet og ikke andet, men da de ik rigtig gør noget søger jeg bare hjælpe andre setder

• #6   21. jun 2012 Jeg stod i samme situation for to år siden, her handlede det dog om min hest..

Jeg havde tæt kontakt med politiet, som ikke direkte ville gøre noget, men som de sagde, hvis du henter hesten og han henvender sig, ville de ikke gøre noget..

Ellers skal du igennem fogedretten lave et civilt søgsmål, som desværre kan tage utrolig lang tid..
    så hvis det havde været mig, havde jeg forsøgt at finde ud af hvor hunden var, og i nattens muldog mørke snuppet den ..

• #7   21. jun 2012 Ja men så bør jeg vel kontakte politiet og sige jeg bare tager hende igen. Men probemet er at så går jeg ind på privat grund

• #8   21. jun 2012 Jeg tænker lidt om man ikke kan ringe til dansk hunde register og melde den stjålet sådan så han ikke kan omreg hunden..

• #9   21. jun 2012 Har du prøvet og spørge ved hunderegisteret om de evt bed hvad du skal gøre?

Sikken gang rod. smiley

• #10   21. jun 2012 Det eneste de kunne gøre ved dansk hunderegister var at sætte spærre på så den ikke kunne omregistreres

• #11   21. jun 2012 hvilken politi er du under? kan se du bor på fyn..
    det eneste du resikere er at få en påtale for indtrængen på en grund der ikke er din.. husk, du henter trods alt noget som er dit..

• #12   21. jun 2012 Ja det rigtig, men så er jeg ikke bedre end ham og hans forældre, jeg har snakket med politiet igen og sagt det ikke kunne være rigtigt..
    De har snakket med hans far hvilket der ik kom noget godt ud af.. de ringer til lasse og reagerer han ikke giver de et besøg

• #13   21. jun 2012 Min mor har stået i samme situation, hvor min far dengang stjal hendes hund og solgte den videre. Min mor fandt dog hunden og vi endte med selv at tage over og hente den..
    Er selv lige gået fra min ex, hvor hunden stod i hans navn, men fik ham heldigvis til at skrive under på at hun er min, så hun kunne blive registreret i mit navn.. Men hvis han havde taget hende med eller noget, var jeg da stået helt af og skulle nok selv finde hende igen og hente hende hjem..

• #14   21. jun 2012 Kan du ikke skrive til advokaten i vi med hund brevkassen det kan være hun kan hjælpe dig?

- Bare en hurtig indskyldelse ved ikke om det hjælper

• #15   21. jun 2012 det var en mulighed jo.. Tak smiley

• #16   21. jun 2012 Selv tak smiley aner ikke hvor det kom fra smiley

• #17   21. jun 2012 Ville kontakte dansk Hunderegister og gøre dem opmærksom på den er stjålet for hvis han så prøver at ændre det til sit navn kan de stoppe det og du vil blive kontaktet..

• #18   21. jun 2012 Det har jeg gjort.. der er spærret så INGEN kan lave nyt ejerskifte..

• #19   21. jun 2012 Desværre har der været mange af sådanne sager, og det sker tit at de ikke løses, da det kan være påstand mod påstand, og selvom hunden står i dit navn, har han papirerne, og han kan jo sige at i har lavet en aftale, om at hunden er overdraget til ham, og at i skulle lave ejerskift.
    En mundtlig aftale er ligeså gældende.

Selvom aftalen ikke har fundet sted, så kan det være svært for 3. part at vide, da du vil sige det ene og han noget andet.

Jeg håber virkelig at du får din hund tilbage smiley

• #20   21. jun 2012 uanset hvad kan der IKKE laves ejerskifte.. og gør han det forfalsker han min underskift og det kan give store problemer for ham.. Tror ikke han kan gøre meget. Dog ved jeg jo så ikke hvor hunden er.. Men politimanden fra odense vil køre hjem til ham og hans forældres bopæle i aften..

• #21   21. jun 2012 men uanset hvad er hunderegisteret klar over hunden er stjålet og derfor kan INGEN lave ejerskifte på hende.. for at det kan gøres skal JEG vise ID og det har jeg jo på mig hele tiden smiley

• #22   21. jun 2012 Jeg fik også stjålet min hund for nogle år siden.. Der gik år før den familie hun ente ved fik tjekket chippen.. Tro mig de var overrasket.. Jeg blev kontaktet og havde muligheden for at hente hende.. Jeg valgte at besøge familien og jeg må sige jeg lod familien beholde hende selvom det var svært.. Men jeg ved hun har det godt og de passer hende til UG..

Jeg har efterfølgende bedt dansk hunderegister skrive på alle mine hunde at hvis der kommer et brev om ejerskifte eller sådan noget selvom der måske står min underskrift skal de ringe til mig og hører om det kan være rigtig.. Og det har de overholdt..

Kommentér på:
Fik stjålet min hund - Rettigheder?

Annonce