ondt i knæet, hvad kan det være? {{forumTopicSubject}}
Jeg har før bøvlet lidt med at få ondt i mit knæ, men der har ikke været noget i lidt over et halvt år.. I lørdags red jeg så en unghest og vi var ikke helt enige hvilket resulterede i at den stejlede og væltede bagover og landede på mit knæ, her var jeg så på skadestuen og fik taget røntgen, men dette kunne de ikke se noget på, men er det bare mig, eller er det ikke rigtigt nok at man ikke kan se ret meget på et røntgen billede?
Sys så det var lidt bedre og skulle da lige ride en anden hest mandag, hvilket da resulterede i, at denne bukkede mig af og landede på knæet igen, og denne gang fik vi at vide vi skulle tage til vagtlægen, som vred MEGET i det og kun gjorde det værre og sagde jeg bare skulle holde det i ro..
Igår og idag har jeg sovet/ ligget stort set hele dagen og fået en del smertestillende, har pænt ondt og kan ikke strække benet ud..
ved godt der ikke er nogen der kan sige noget, men tror i det bare er slaget, eller?
jun 2011
Følger: 17 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 1.138
En af mine venner blev sendt hjem efter hans knæ var blevet vredet af led og fik at vide at han skulle holde det i ro. en uge senere tog han på en idrætklinik og fik det scannet, og det var helt galt. Han måtte gå med krykker i en måned.
Få det tjekket ordentligt og så fysioterapi, dit knæ skal holde hele dit liv, og knæskader er en grum sag
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 749
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.318
Sofie: Der skal man vel os have henvisning til og lang vente tid og sådan, eller hvordan? Ja ved det er træls med knæskader, har været på krykker 7-8 gange på 4år pga knæet
savner....: ja ved godt, ved bare hvor lang tid det tager med scanning
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
de kan sagtens se sener på røngten, de ses som skygger - hvor de kan se om senen stadig er i knæet eller er gået i stykker/forsvundet..
på scanningen kan de så tydeligere se hvor det sidder henne..
men den bedste måde er ved en kikkertundersøgelse hvor de også kan hive menisken ud og se om den er intakt :)..
tag ned og snak med din egen læge omkring det, han kan henvise dig til hospital/speciallæge..
husk at du skal bevæge i knæet selvom det er ømt, for at det ikke bliver stift..
Taler af erfaring, har efter en rideulykke revet begge korsbånd og et ledbånd over i det ene knæ og er lige blevet opereret for 2. gang efter 4½ år
en god smertedæmper er is på knæet i 20 min 1 gang i timen
god bedring
feb 2006
Følger: 111 Følgere: 116 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 1.076
man kan med fordel tage 2 panodiler(eller lignende) og 1 ibuprofen (gigtmiddel samt smertestillende) de to præperater skulle støtte hinanden rigtig godt så man bliver bedre smertedækket
dette kan din læge også vejlede omkring, og evt give dig en stærkere dosis end hvad man kan købe i håndkøb
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.318
tager to panodil og to ibuprofen sammen
Jeanne: tjaa eftersom min chef var med på skadestuen og hørte jeg sku holde mig i ro, er jeg nødt til det, men er ikke meget for det, men har godt nok os for ondt til at kunne ride lige nu
ondt i knæet, hvad kan det være?