{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.429 visninger | Oprettet:

svaleunge - mad ? {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt i går en stakkels ensom svaleunge i stalden.. reden over den var tom, jeg lod den først ligge og overvågede lidt om moderen kom men desværre kom ingen mor, efter jeg havdet ladet den lige et par timer.
Jeg tog den med mig for at katten ikke skulle hapse den, jeg ved jeg burde lade det gå naturens gang men jeg kunne simpelthen ikke bære at lade den ligge dér...
Mit spørgsmål er hvad jeg kan fodre den med ?
Jeg havde en gang en krage unge som blev helt tam og boede hos mig godt 2 år indtil den lærte at flyve og fløj fra "redden"
Jeg har indtil vidre givet den brød opløst i mælk (det sammen som jeg gav kragen) kan jeg give den opløst hundemad?
Eller har i andre ideer til hvad jeg kan give ham/hinde/den ? smiley
Hilsen Alberte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svaleunge - mad ?
  • #1   1. jul 2012 små fluer spiser de.. har selv unger i stalden,og baby mor kommer med fluer til dem smiley

• #2   1. jul 2012 Det er super skønt du vil kæmpe for den - men det bedste er at putte den op i en rede, hvor den er "rullet" lidt i jord så den ikke lugter af mennesker eller aflive den. Det er SÅ svært at redde dem. Har prøvet...

• #3   1. jul 2012 Er helt enig med Jasmin, tilbage i reden eller afliv den smiley

• #4   1. jul 2012 Jeg ville ringe til en dyrlæge og høre mht mad smiley
    Og giv den da en chance hos dig , jeg syns det er helt ok ;D

• #5   1. jul 2012 Hvis du ringer til dyrlægen får du et klart svar. Enten op i reden eller blive aflivet eller ringe til vilde fugle instituet mener jeg det er i Nibe. Så må du aflevere den der, men de fleste fra Nibe råder faktisk til rede eller aflive fordi det er SÅ svært at fodre dem og holde dem i live, og de har en lille gruppe med svaler, men de har haft MAAAAANGE inde som altså ikke klarede det smiley

• #6   1. jul 2012 man kan købe maddiker(orme) hos en fritis halløj butik med fiskeudstyr og sådan, vi fodrede med fluer og maddiker, maddiker købte vi og fluerne smækkede vi. Vi havde en Allige (lidt ligsom en krage) og den blev tam + vi havde den tidt med udenfor og flyve rundt, og til sidste kom den mindre og mindre hjem og på den måde fik den også vendt sig til at leve i naturen. smiley

• #7   1. jul 2012 De spiser melorme - kan købes hos forskellige dyrhandler smiley
    Opfostrede selv to svaleunger sidste år - og de fik melorme som de spiste med stor begejstring! De overlevede begge to og blev sat ud smiley

• #8   1. jul 2012 Som skrevet var der ingen svaler i stalden og reden var tom..
    Tak for hjælpen jeg vil prøve mig frem, jeg sætter den selvfølgelig ud så snart den kan flyve smiley

• Amalie L
    Amalie L Tilmeldt:
    maj 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #9   22. maj 2021 Jeg fandt et svale æg ude i min lade nede ved jorden og så moderen ved siden af på jorden hvad skal jeg gøre?

• #10   22. maj 2021 Læg ægget i reden, eller smid det ud.

Har du fundet ægget på gulvet, har ægget sikkert fået et slag, og det kan ikke forventes at fosteret overlevede det.
    Er ægget koldt, så er fosteret dødt.

Døde æg hjælper ikke de andre æg til at klare sig.
    Jeg havde helt klart smidt det ind i en hæk, så kan pindsvinet eller lignende i det mindste få et ekstra måltid.

...
    The order you ordered is currently out of stock...

Kommentér på:
svaleunge - mad ?

Annonce