{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Hund piver når man er væk {{forumTopicSubject}}

Hvordan får man lige en hund til at stoppe med at pive når man er væk hjemmefra??

Vi har netop fået denne Tairn Carrier, 6 år og hun. Rigtig sød og dejlig, men i dag kom naboen åbenbart ind og sagde Bella havde pivet hele tiden, mens min mor havde været væk.

Hvis hun ikke holder, så kan vi ikke beholde hende, da rækkehusene er VELDIG lydt og man kan høre når naboens hjemmetelefon ringer eller at man snorker..

Så hvordan lærer man lige at en hund er fyfy når den piver?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund piver når man er væk
  • #2   20. jul 2012 iiih nå, dén havde jeg ikke regnet ud.. Jo, det havde jeg, jeg spørger om hvordan man træner det væk smiley

• #3   20. jul 2012 Hunden er forresten sammen med en anden hund, 2 katte og en kanin.. Hun er venner med alle...

• #5   20. jul 2012 Wow, det er sjovt som I tager det så direkte, det jeg mener med fyfy, er at det må man ikke fordi der er ikke noget at være bange for.. Hun længtes efter ejer, det er ikke fordi hun er alene, fordi det er hun på ingen måder, det er ejer hun længtes efter...

• #6   20. jul 2012 Det er rigtig fint at du kommer med en hjemmeside, men kan ikke rigtig bruge den til noget, da det er hun ikke piver når min mor er hjemme selvom hun ikke kan se hende..

• #7   20. jul 2012 Hun har forresten bare sofa og seng at ligge på og gulvet som hun lyster og dem bruger hun også smiley

• #8   20. jul 2012 giver i den noget når i går fra den? fx et tyggeben? eller tager den anden hund det så? smiley Har i prøvet at træne at i er væk i kun 2 min i starten, så fem min osv? smiley

• #10   20. jul 2012 Jeg tvivler på at folk at folk har lyst til at hjælpe dig når du har sådan en flabet attitude..

Men som sagt, træn hunden i at være alene hjemme, eller få din mor til det

• #12   20. jul 2012 Den anden hund tager den, men hun gider dem alligevel ikke rigtigt.
    Men det er jo ikke det hun er "alene" hun er bange for, for hun leger med vores kat og kanin så hun har altid nogen hos sig derhjemme, der er aldrig tomt med dyr, ALDRIG - altid en hund og en kanin og ofte minimum en kat smiley

Det er ejeren hun længtes efter, altså mennesket, så jeg tænker nemlig bare det er dumt at man kommer ind efter de minutter selvom hun stadig piver, for så lærer hun vel at hvis hun piver hele tiden, så skal ejeren nok komme? Eller er jeg bare forkert på den, for det lyder sådan meget rigtig for mig? smiley

• #13   20. jul 2012 Hunden er ALDRIG alene, det er min mor, altså et menneske den piver efter. Hun har en anden hund og en kanin og 2 katte hos sig altid når vi ikke er hjemme smiley

• #14   20. jul 2012 Jeg kan lige hjælpe dig på en anden måde smiley min veninde er hundetræner jeg spørger hende lige når hun får fri og så kan jeg evt sende dig en PB med hvad hun svare? smiley

• #15   20. jul 2012 Men ja, altså det er KUN når min mor ikke er hjemme

• #16   20. jul 2012 Hun er ikke alene, men du skal stadig træne alene hjemme træning, da det hjælper på dit problem.
    - I skal bare IKKE gå ind til hende igen, hvis hun piver, for så ved hun, at det får hun noget ud af og så bliver hun ved.

• #18   20. jul 2012 Må du gerne, eller bare en mail smiley For har hørt om at man kunne træne det på andre måder uden ejeren kom ind på en eller anden måde fordi det nogle gange kunne forværre det, men jeg kan bare intet finde om det, så tænkte måske jeg var heldig om at nogen måske kom med andre end den der med at træne 2 minutter og så 5 minutter og så 7 og så 10 osv

• #20   20. jul 2012 Vil gerne, men vil bare gerne prøve en anden træningsmetode, da jeg har hørt flere gange at den træningsmetode også kan forværre det. smiley

Men hvis intet kommer til omkring andre metoder, så må man jo prøve og krydse fingre for at det går den rigtige vej, og ikke den forkerte!! smiley

• #22   20. jul 2012 Altså.. du ved det ikke, medmindre du prøver. Det ville ikke være fair at lukke hende ind i et mindre rum, hvor hun er tryg, nu når hun jo har legekammerater.
    Mange hunde føler sig alene, når de har meget plads, men det kan ikke rigtig være tilfældet her, tænker jeg.
    Jeg har ikke andre forslag end det, der allerede er foreslået.

• #23   20. jul 2012 hvis det er din Mor du tror hun savner, så ville jeg finde en gammel aflagt bluse som duftede af din Mor, som hun KUN fik når Mor ikke er der... min erfaring med hunde der piber, er at de er utrygge..så måske bliver den utryg overfor de andre dyr når Mor ikke er der?? måske hun skulle have sit eget bur/rum?
    og hvis I næsten lige har fået den så ville jeg ikke efterlade den de første 14 dage...lad den være sammen med Mor så meget som muligt, (sove i arm ;- ) og tag den med rundt på besøg og ud at gå og begynd så lige så stille at gå i kort tid og kom tilbage..

• #24   20. jul 2012 jamen det er jo det, vi lukker hende hellere ikke inde i et mindre rum? smiley Hun har frit adgang i hele huset, men opholder sig i stuen hvor de andre gør smiley

Det med blusen kunne godt være det skulle prøves! smiley Hun er helt tryg overfor de andre dyr.. Ikke altid min ene hund, men ham holder hun sig bare fra og lader være med at provokere og er sammen med katten og kanin som er i huset smiley

Hun putter og er altid sammen med mor og har en gang været med i stalden og skal det forhåbentlig mange gange igen, ud på tur hver aften med katte og hunde, men det med blusen må lige prøves om det virker !! smiley

Det var sådan en anden træningsmetoder end den til hvalpe.. Vi krydser fingre, tak for det smiley

• #25   20. jul 2012 Her kommer lige en guide til hvordan du kan gøre - som virker hvis du er tålmodig, og gør det rigtigt:

- Lav ikke et stort nummer ud af at du skal afsted - ingen nus, kram eller "mor kommer igen" osv. Lad i stedet være med at beskæftige dig med hunden ca. 20 min. før du skal afsted. Gå så stille ud af døren, og kom tilbage igen. Når du kommer ind til hunden, så ignorer den, lad være med at pyldre om den osv. bare udstrål at det ikke er noget særligt at du går/kommer hjem.

- sørg for at hunden er tryg ved sine omgivelser før du efterlader ham alene (med eller uden andre hunde er underordnet - altså alene uden mennesker) hvis det er en ny hund i har fået, skal den jo lige falde til - det kan tage lidt tid.

- Når du går, så lad være med at lave forandringer i hundens omgivelser - f.eks. lad radioen eller tv køre, lad lidt lys være tændt osv.

- når hunden ellers er tryg ved omgivelserne osv. og du sørger for at omgivelserne er rare, og ikke forandres for meget når du går, så prøv det med at gå og komme igen - mange gange. og efterhånden med lidt længere tid af gangen. Nogle hunde lærer det hurtigt, andre kræver meget tilvænning!

det er selvfølgelig ok at hygge og nusse osv. med hunden - men under sådanne situationer er det vigtigt ikke at give hunden opmærksomhed - det er vigtigt at du udstråler at du har styr på det, og at alt er OK - intet at bekymre sig om!

Min ene hund var også vældig ked af at være alene da jeg fik hende, det skar helt ind i hjertet - men den her metode virker altså! Det er den metode Victoria Stilwell bruger (fra "det er mig eller hunden")

pøj pøj med det

• #26   20. jul 2012 nu ved jeg ikke hvor længe i har haft hunden, du siger i netop har fået den? Man efterlader ikke en hund som lige er flyttet ind i nye omgivelser de første par uger..

• #27   20. jul 2012 Vi har haft hende i godt og vel snart 2 uger smiley Min mor har kun været væk i 3 timer ad gangen en gang om dagen, andre dage er hun slet ikke væk... Hun kan ikke tage den med på indkøb og med ud til hest altid, da hun er alene derude og Bella skal lære at hun skal sidde ét sted i ridehallen indtil man er færdig så hun ikke er i vejen for andre, hvilket vi lige må vente med indtil jeg kommer hjem så jeg kan være der og tage fat i hende hvis hun vælger at være i vejen for andre i ridehallen.

Men vi prøver lige det med blusen, ellers tager vi lige din metode i brug smiley mange tak smiley

• #29   21. jul 2012 Så er det godt det er vores hund..

Men du er da velkommen til at ordne hest og handle for os de første 2 uger smiley

Vi har aldrig haft problemer med sådan noget før...

• #30   21. jul 2012 Da jeg fik min bjæffer var hun da med mig over alt de første par uger.. det er jo vilkårene!

• #31   21. jul 2012 Lisette - hun kan ikke komme med ud og handle, fordi man simpelhen ikke må tage hund med........

• #32   21. jul 2012 okay, men så sørger man jo lige for at have én til at se til hunden imens smiley

• #34   21. jul 2012 Ååååh, gud... det er sjovt som folk skal tage alt SÅ direkte og så sige man er en flabet unge.

Hvad vil du have vi skal gøre? Tage hende med ind i butikker selvom vi ikke må? Risikere hun bliver redet ned i stalden fordi hun endnu ikke kender reglerne?

• #35   21. jul 2012 så må man jo sørge for at have den i snor, eller at én bliver hjemme hos den så den ikke er alene det første stk. tid.. større er problemet ikke.

• #37   21. jul 2012 Har hatt mange hunde, hjemmeløse gade hunde hele mit liv, faktisk ikke andet, og vi har ALDRIG hatt dette problem før...

Vi er kun min mor og jeg......

• #38   21. jul 2012 Man sørger for at have tid til hunden inden man anskaffer sig den.. Hvis ikke i kan have den med overalt, jamen så er der jo bare en der må blive hjemme og tage sig af hunden..

• #39   21. jul 2012 Jamen så handel for os og ordn jasmin

• #40   21. jul 2012 Hold så op med at være så flabet... Du får INTET ud af det..!! Jamen så må du jo blive hjemme, mens din mor handler og ordner hest?

• #41   21. jul 2012 Jeg er oppe hos min far i Norge...

Jeg er såmænd ikke flabet.. Måske lidt, men det er sku fordi i angriper sådan og jeg burde bare ikke have hund. 3/24 timer at man er væk er sku ikke meget, og som sagt har vi ALDRIG hatt dette problem før med gadehunde vi har samlet op genene alle årene.. Måske burde i heller sige at dem som faktisk bare ikke oppdrager, passer eller fordrer sin hund skulle have hund, istedet for at smide det på mig smiley

• #42   21. jul 2012 Prøv og læs hvad folk skriver og tag det til dig.. det er jo for at hjælpe.. uanset hvad din situation er, så er det hvad en ny hund har brug for! At det så ikke kan lade sig gøre for dig, er jo bare træls.. særligt for vovsen.

• #43   21. jul 2012 Jeg ser ikke meget hjelp i mange af jer. Jeg spørger hvordan man kan TRÆNE det, jeg ber jer ikke om at forklare MIG hvordan man har hund og at i skal angripe mig. Jeg har fundet hjelp i de som har kommet med en træningsmetode, for det er det eneste jeg har spurgt efter!

Så jeg holder mig til de svar jeg Finder nyttige. Mange af disse svar her er slet ikke tillatt, da de ikke er relevante til mit spørgsmål smiley

Så må i angripe mig som i vil og sikkert mene jeg ikke burde have hund fordi jeg ikke kan passe dem, i dont care, Nu prøver vi træningsmetoderne smiley

• #45   21. jul 2012 vi har også haft hun stort set hele mit liv men jeg kender dsv. ikke nogle trænings meteoder men jeg syntes det er syndt for dig at alle folk kommentere hvordan du skal passe hunden osv. når du spøger om "hvordan træner jeg min hund så den ikke piver når jeg ikke er hjemme" jeg vil bare mee det er fordi den føler sig trykkest med jer men du kunne jo prøve et have den med i snor i stalden og lade den snuse lidt smiley
    måske også til jasmin smiley
    og lære den ligeså stille når den er vandt til omgivelsere i stalden at sidde stille når du rider, ordner hest, strigler osv.
    når i er på indkøb kan man jo lære den at vente udenfor eller i bilen smiley

håber jeg hjalp smiley

• #46   21. jul 2012 Anne - der var nogle få som kom men nyttige svar - halvdelen kom med ubrugelige og urelevante svar smiley

• #49   21. jul 2012 Jamen der er da rigtig mange kvalificerede svar på hvordan du kan træne den til at være alene smiley Deri indgår at hunden har brug for en tilvænningsperiode til sine nye omgivelser! det er ikke et angreb, det er en vejledning og hjælp til dig!

• #50   21. jul 2012 Tøjmetoden er afprøvet og Bella har ikke pivet i dag smiley

At tage den med rundt overalt er ikke træning.

• #53   22. jul 2012 Nu var det med at tage den med alle steder jo heller ikke træning.. det var jo for at den skulle falde til og ikke være alene den første tid..!! Når så hunden var faldet til ku træningen begynde smiley Men super at trøjen virker smiley

• #54   22. jul 2012 Lisette B's metode e ganske fin og den med interval er også ganske fin, man kan endda korte den ned, til at man bare går ud af døren og så kommer ind igen med det samme, så hunden ikke får chancen for at pive.. Når man så har gjort det 10-20 gange, ja så kan man udvide med et par minutter..

Har gjort det med mine endda foran en Brugs, hvor jeg måtte gå frem og tilbage indtil hunden kunne klappe kaje & folk troede jeg var en komplet idiot, men har en hund, der kan sidde lige så pænt og stille foran en butik smiley Så må folk gerne synes jeg ligende en idiot én dag smiley

Det hjælper absolut ikke at tage den med overalt - hunde kan godt være alene.
    Og et mindre rum kan hjælpe, da hunde ofte føler sig trygge på små steder, da de jo er huleboere smiley

• #55   22. jul 2012 når hunden er tryg ved sine omgivelser, ja, så kan den være alene smiley

mht. huleboere - jeg har en hund som bedst kan li at være i små rum - og så har jeg en anden hund, som bliver angst når den er i små rum - den har brug for plads omkring sig.. min venindes hund smadrer det hele hvis den er i ét rum - hvis den må være i hele huset, slapper den af og er rolig! så man kan ikke altid sige at alle hunde er "huleboere" - der er forskel på fisk.. og hunde smiley

• #56   26. jul 2012 og så er det en god ide, til andre, at få hund op til ferien, så man undgår disse problemer, som jo bare er naturlig omstilling for hunden.
    lidt omtanke før man får ny hund.

• #57   26. jul 2012 What Zwick? :-))

Vi fik hund lige op til ferien - vi fik den nemlig først da min mor kom hjem fra ferie -.-, indtil da var den i sit gamle hus.. Mormoren døde og så måtte hendes familie tager over hunden og finde ny ejer ellers måtte den væk......

Kommentér på:
Hund piver når man er væk

Annonce