Byg selv sadelskab {{forumTopicSubject}}
Da jeg generelt synes at de "gode" sadel/stævne skabe er utrolig dyre, overvejer jeg lidt at sætte kæresten igang med noget arbejde
.
Jeg står og mangler et sadelskab, og tænkte - hvorfor ikke spare penge og bygge det selv. Han er tømre og de har en del træ og lign i overskud, så skal bare selv købe div. ting til det.
Men ville lige høre om der er nogen der har erfaring med at gøre det?
Jeg har lidt planer om hvordan jeg gerne ville have det, da jeg er et kæmpe stort rode-hoved.
Det skal være et dobbelt skab - altså med to låger.
I den ene side skal der være dressur udstyr - sadel, trenser, underlag osv osv. Og i den anden side spring udstyr.
I toppen af skabet skal der være plads til diverse dækner og tæpper. Og så tænkte jeg lidt om det var muligt at lave en slags skuffe i bundet af skabet, til godbidder, som selvfølgelig bliver lavet af noget metal/jern, så der ikke går mus i.
Så ville bare lige høre om folk har erfaring med at bygge selv, eller om man skal ud og købe sig et sadel/stævne skab?
maj 2010
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 9 Emner: 144 Svar: 1.077
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
det eneste det skab har kostet er en lås og et beslag til låsen.
mig og min far byggede det udelukkende fra ting vi havde hjemme. spåndplader, havde vi, skelettet fra fodlister vi også havde, bund og top af gammelt køkkenbordsplade, og så sadelknægt og knage til hovedtøj havde jeg også i forvejen fra min første hest, og så fandt vi et par kroge vi også havde til og ligge, og så en gang maling vi også havde..
det skal dog lige siges det er blevet om igen siden billederne blev taget så det nu er pænere
feb 2011
Følger: 49 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 482
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Jo tror også det bliver en stor tung klods at flytte rundt på, så planen var også at få monteret noget hjul eller lign.
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.399
Byg selv sadelskab