{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Hund ikke renlig 6 mdr gammel? {{forumTopicSubject}}

Vi har lige købt en dejlig hund for 2 dage siden, hun tisser og laver stort indenfor, så snart vi ikke er hjemme (og det skal lige siges hun bliver luftet godt inden vi tager afsted. Plus hun piver når hun er alene. Men om aftenen når vi har gået vores sidste tur ved 10-11 tiden, også vi først lufter hende om morgenen kl 7-8 stykker, laver hun slet ikke noget om natten? Hun er nærmest i panik når vi tager afsted, hun kan bare ikke lide at være alene ikke, hvad kan vi gøre??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund ikke renlig 6 mdr gammel?
  • #1   29. aug 2012 træne træne træne træne... start med at lade hende være alene i bare 5 min. og så 15 min. 1 time osv. det gjorde vi.

tag fat i hende når hun laver og ud med hende med det samme.

• #3   29. aug 2012 Ved ikke rigtig hvordan det har været tidligere med hende, de sagde godt nok hun ikke var hunred % renlig, men næsten. Dette er overhovedet ikke! Okay, ja men sådan et tyggeben spiser hun på ingen tid, så det skal måske være noget andet?

• #4   29. aug 2012 okseben med leverposteg i midten. er guld værd. og nem at lave. når den så er tom fylder du den op og smider den i fryseren. et par timer senere er den klar.

de bruger ekstrem lang tid på at slikke det ud da de nærmest ikke kan komme derind med tungen

• #6   29. aug 2012 Vores Jack Russel terrier kan heller ikke lide at være alene hjemme. Så vi fik hende passet hos mine forældre når vi var på arbejde. Hun ødelage ingenting når hun var alene, men alt var overtisset og pøllet.... Vi fik en anden hund, og i den forbindelse lærte dem at være i bur, når de var alene hjemme. Vi prøvede efter nogen tid at have dem i køkkenet, men ham den nye (hvalp) bed i stole- og bordben. Så nu er de igen i burene, når de er alene. Det er meget omdiskuteret, og håber bestemt ikke at jeg bliver hængt ud som mishandler.

Når de er i burene har de altid noget at tygge i (rigtige kødben), og deres kurv. Vi har altid glade hunde, når vi kommer hjem. De er glade for ar være i burene, og de hopper nogle gange selv i burene, når vi er hjemme, hvis de er trætte.

Så det kunne være en mulighed....

• #8   29. aug 2012 Jeres hund har meget sandsynligt seperationsangst.. Urenligheden kommer også heraf.. Uanset hvor meget I lufter og roser, vil hun være urenlig, når hun blir forladt..

Det var de kolde facts, men dette kan afhjælpes, det tager bare lang tid smiley I må som udgangspunkt ALDRIG skælde ud, når I kommer hjem (såfremt I er kommet t det)

Dernæst skal alenehjemme træningen deles i bidder, dette er for omfattende at skrive her.. Jeg kan evt. være behjælpelig, jeg sender mit nummer i PB smiley

Mvh

Malou

• #9   29. aug 2012 Gå ud med hende hver anden time og ros hende , når hun har lavet noget udenfor , evt. giv en godbid.. sårn gjorte vi med vores..

• #10   29. aug 2012 en hund I lige har fået skal ikek være alene hjemme. den er angst. den har lige skiftet liv. det er derfor man bør få ny hund op til en ferie. meld til en hundeskole og få hjælp, det vil gavne både hund og jer.
    og ja, så skal I starte forfra nu, og starte alene hjemem træning. kontakt evt. dyrenes beskyttelse og lån bøger om emnet.
    og nej den skal ikke være med tyggeben, når den er uden opsyn.

• #11   29. aug 2012 http://pedigree.dk/sundhed-og-traening/traening-af-din-hund/renlighedstraening-af-hvalpen

elelr google det. masser af hjælp at hente.

• #13   29. aug 2012 helt enig med malou - dog har vi erfaring med at det somme tider bare ikke lykkes at få dem lært at være alene hjemme. Min svigermor har haft kannel i 35 år og min mand har trænet/været figurant i 20 så vi har en del erfaring :O)
    held med det.

• #14   29. aug 2012 Start forfra som om det var en lille hvalp og så skal i træne og træne...
    Tålmodighed er nøgleordet

• #15   29. aug 2012 Vil supplere til Katja J og tilføje at worst case er at hunden simpelthen er så hårdt ramt, at den aldrig slipper af med sin angst, men jeg mener naturligvis altid at det er værd at arbejde med det, især for hundens skyld smiley

Kommentér på:
Hund ikke renlig 6 mdr gammel?

Annonce