{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Halt, evt hovbyld? HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!:D jeg står i den situration at min dejlige pony er halt:/ hun har meget dårlige hove og har derfor lige smidt 1 sko forleden dag da jeg var ude og ride (det skal lige siges at hun i forvejen får 2 forskellige slags biotin, B-vitamin og får smurgt sine hove hver dag!) nå men vi fik så smeden ud og smed den på igen. Hendes hov var desværre ødelagt ret meget så han havde lidt svært ved at smide den på, men på kom den da. Hun stod godt nok og hoppede og dansede lidt, men det tænkte jeg ikke mere over da hun i forvejen ikke er så flink overfor smede.. nå men hun fik den så på i onsdags ved 2 tiden. Ved 7 tiden var jeg så til springtræning og hun gikstrålende og intet tegn på noget!! torsdag red jeg hende så i dressur og hun var liiidt ukoncentreret, men det er nu bare hende der svinger lidt med det.. nå men hun var fin og jeg mærkede overhoved ingentingpå hende!! vi smed hende så i boks imens hun spiste (hun står i en stald der er bygget ud til folden) så da hun havde spist og jeg åbnede til hende, og var gået,, kom hun så travende og liiidt haltende. jeg tænkte hun nok bare havde trådt forkert du kun smuttede ud af boksen eller et eller andet. men da jeg så fredag red undervisning på hende, tryggede hun sig lidt og gik lidt mystisk, så troede egentlig det var bagbenet den var gal med, nå men da jeg fik hende i trav på en mindre volde "nikkede" hun, så inden tvivl om at det er hendes venstre forben (hvor hun havde fået sko på) jeg skridtede så ud og spulede hende og vi kørte hjem igen.hun var ik specielt varm eller noget men der var tydelig puls på venstre forben smiley hun fik så lov at stå og så købte jeg mig idag (på store hestedag)en gele bandage (til at nedkøle benet) som jeg så smed på da vi stadig var lidt i tvivl om hvor det var, men da jeg fik mærket på hende var hun meget varm ved kronrenden og hoven og blev så køligere længere oppe. så min tanke er en hovbyld. jeg lod hendestå og køle i en spand vand 15-20 minutter og stildte hende så på fold igen. vi har prøvet at få fat i smeden men kan selvfølgelig ikke komme igennen smiley nå men mit spørgsmål til jer er så om i også ville gætte på en hovbyld? eller hvader jeres gæt? jeg er ikke vildt god til det med skader osv da jeg er ny hesteejer men får selvfølgelig alt den hjælp jeg kan af min ridelære! håber i kan hjælpe mig. og sorry det blev lidt langt:/ det var meningen vi skulle starte klubmesterskab i næste weekend, men det er der nok ikke meget der tyder på jeg kommer til?
-Cecilie
tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt, evt hovbyld? HJÆLP!!
Kommentér på:
Halt, evt hovbyld? HJÆLP!!

Annonce