{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Matematik hjælp!! haster.... {{forumTopicSubject}}

Halløj derude, jeg har en matematik aflevering for til på mandag, og er pisse dårlig til det der mat. Ville sætte kæmpe stor pris på noget hjælp smiley
Nogle som kan hjælpe og forklare denne opgave, som lyder:

-I en bestemt kommune kan sammenhængen mellem en families årlige vandforbrug og udgifterne hertil beskrives ved modellen y = 38 x + 450 , hvor y angiver udgifterne til vand (i kr), og x angiver vandforbruget (i m3).
Hvad fortæller tallene 38 og 450 om udgifterne til vand

På forhånd tusind tak!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Matematik hjælp!! haster....
  • #1   8. sep 2012 Det ene er startværdien og det andet er stigningen på forbruget så vidt jeg husker smiley

Fandt det her:

Tallet a kaldes linjens stigningstal eller hældningskoefficient. Hvis man fra et punkt på grafen bevæger sig en enhed til højre, angiver tallet a, hvor meget man skal gå op (hvis a er positiv) eller ned (hvis a er negativ) for at komme til et nyt punkt på grafen.
    Tallet b angiver linjens skæringspunkt med y-akslen.

Altså er er uden tvivl hvor meget forbruget stiger. B er formegentligt en startværdi.
    Må lige afvente og se om der er andre der kan svare lidt mere sikkert og uddybende smiley

• #2   8. sep 2012 Jeg er ikke helt sikker i det men vil mene følgende:

Tallet 38 beskriver hvor mange m^3 deres vandforbrug stiger med, og 450 er det deres udgifter stiger med i kr.

Kan slet ikke rigtig huske det pt, men det er noget alla dette ville jeg mene.

• #3   8. sep 2012 Vil mene emma har ret.

Altså, du skal bare skrive, at a betyder at vandforbruget stiger med 38m^3 om måneden og b betyder at grudbeløbet for vandforbruget er sat til 450, altså 450,- startværdien.
    Det formoder jeg smiley

• #4   8. sep 2012 Det er rigtigt - 450 er startværdien. Altså den værdi, som altid skal betales. Derimod er 38 den pris, som de skal betale (fx.) pr m^3

• #5   8. sep 2012 Trine og hendes hest har ret. smiley

Kommentér på:
Matematik hjælp!! haster....

Annonce