{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

flytte ud - stress - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker!

Ja jeg er jo (som skrevet i tidligere indlæg http://www.hestegalleri.dk/forum/off-topic/898542-flytte_ud_som_16_aarig) blevet smidt ud hjemmefra.
Men mit problem er at jeg ikke kan holde ud at være hjemme. Jeg græder hver dag, har ikke overskud til lektier, er forvirret, er bange for, og forestiller mig en masse skræk scenarier hvis jeg stak af. Jeg er begyndt at glemme små ting, som om jeg snakkede med mine forældre i går, og har kun få glimt af at jeg tror jeg gjorde det, men er ikke sikker. Og jeg er blevet forkølet, og har været det i nu 3 dage, og jeg har altså ikke været syg i 3 år, og plejer ikke så nemt at blive syg.

Mine forældre siger så at jeg ikke må flytte et andet sted hen midlertidigt, indtil de har fundet ud af hvor jeg så skal bo (familiemedlemmer, plejefamilie etc.) Men jeg kan bare ikke klare at bo hjemme, det kører psykisk på mig, og det ville være bedst for alle hvis jeg boede et andet sted, da de har bedt mig om at tage "teatermasken" på, og lade som om jeg ikke har noget mod den i deres selskab.

Min kæreste og hans mor har tilbudt mig at bo der en uge eller to, men kun hvis mine forældre giver lov, hvilket de jo ikke gør..

Så hvad skal jeg gøre?
Jeg ved ikke hvordan jeg kan slippe væk fra alt det her, da jeg ikke ved hvad min far kunne finde på af bar vrede, hvis jeg stak af (jeg går i skole tæt på hvor de har butik.)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flytte ud - stress - hvad gør jeg?
  • #1   20. sep 2012 Du skal henvende dig til børne og ungdomsrådet i din kommune.
    De kan hjælpe dig...

• #2   20. sep 2012 Wait, dine forældre siger at du skal ud hjemmefra. Men de vil ikek lade dig bo ved din kæreste? Sødeste ven. Det synes jeg virkelig ikke de skal bestemme. De har bestemt at opgive dig, og når andre vil træde til med hjælp skal de da ikke afvise. Jeg synes du skal tage imod tilbuddet fra din kæreste, og tage derhjem i de 2 uger. Hvad kan der ske ved det? Derudover synes jeg du skal troppe op på kommunen, og bede dem om at blive skrevet op. Kig i diverse boligudlejnings aviser, nettet, foreninger osv. Jeg flyttede selv hjemmefra som 17 årig, og det fortryder jeg aldrig.

• #3   20. sep 2012 Ja men det er også det jeg ikke helt forstår, altså at de vælger ikke at ville have mig, men at de alligevel ville bestemme hvor jeg skal bo..

• #4   20. sep 2012 Jeg havde fuldkommen gjort som der passede mig! Dine forældre har valgt at smide dig ud, erko ville jeg intet have tilovers for dem hvis det var mig. Tag hjem og bo hos din kæreste og trop op på kommunen. Kunne forstå på dit tidligere indlæg, at de smed dig ud pga. de siger du ødelægger deres ægteskab med alle skænderierne. De burde da være taknemmelige for, at der er nogen der gider at tage sig af dig.

Held og lykke med det hele! Håber du kommer oven på smiley

• #5   20. sep 2012 Mange tak smiley

Mit problem er så bare nu at hans mor utrolig gerne ville hjælpe (han bor nemlig hjemme hos sine forældre) og det var hende der tilbød det, men at hun ikke kan gå mod mine forældre og lade mig bo hos dem, medmindre jeg har fået lov af mine forældre -.-

• #6   20. sep 2012 undskyld jeg siger det her, men, hvis det var mig var jeg taget væk fra dem! jeg tog selv hjemmefra da jeg var 16 og har ikke fortrudt det.

• #7   20. sep 2012 Men jeg tror bare det er fordi jeg er bange for hvad min far kunne finde på (går i skole tæt på hvor han arbejder) + min kærestes mor ikke "tør" at tillade at jeg bor der, før jeg har fået lov af mine forældre..

• #8   20. sep 2012 du er nød til at kontakte din rådgiver på kommunen og fortælle hvordan du har det.. hun/han vil så sammen med dig og dine forældre finde en løsning... at dine forældre går til kommunen uden dig, virker lidt omsonst med den alder du har, da du har krav på at blive hørt i forhold til hvad der skal ske med dig..

• #9   20. sep 2012 Altså bange og bange, men jeg kunne bare godt forestille mig at min far ville blive utrolig sur hvis jeg stak af, og tror godt han kunne finde på at tage op på min skole og hente mig, eller tilmed hjem til min kæreste og hente mig der, så jeg har bare ingen mulighed for at være nogen steder udover hjemme, som jo ikke er særlig godt.

Det irriterer også mig lidt at jeg skal gå og vente på svar, for det tager virkelig hårdt på mig at gå og vente. Det er virkelig hårdt, og noget jeg ikke tror jeg kan holde til ret meget længere.
    Det ville være rart med et lille pusterum (fx hjemme hos min kæreste) men det er der bare ikke mulighed for smiley

• #10   20. sep 2012 Kommunen bør jo kunne hjælpe. Men altså selv om de ikke vil have du flytter ud, kan du vel være hos kæresten hele dagen du kun er hjemme og overnatte eller har du stuerast? Nogle lærer på skolen du taler godt med, skader de ikke at involvere dem, når folk ved hvad man gennemgår er det meget nemmere at bære over med man ikke er som man plejer.

Og ja ikke mindst kan du altid kontakte din læge og tage op og få rådgivning og vejledning, så du ikke går ned med stress og dårlige nerver.

Og sådan noget ondsindet noget at sige. Naturligvis ødelægger du ikke deres ægteskab. Lyder til de ville have godt af hjælp, sørgeligt de ikke er voksne nok til at erkende det. Håber i får et bedre forhold i fremtiden, der tit bølger i familier det går op og ned, men ja som årene går er familie stadig familie.

Løft hoved se muligheder skriv ned og få dem levet ud. Og ikke mindst snak sammen, selv om det er svært.

• #11   20. sep 2012 Mange tak for tippet. Problemet er bare at min kæreste bor i slagelse, så det ville være lidt noget ged og meget dyrt hvis jeg skulle tage derhen for at være der i 4 timer, og så tage hjem igen smiley
    Men jeg tror heller ikke mine forældre ville tillade det, da det nok ikke ville have jeg tog hjem til ham i hverdagene.

Kommentér på:
flytte ud - stress - hvad gør jeg?

Annonce