Whiplash/Piskesmæld - føles hvordan? {{forumTopicSubject}}
Jeg var i starten af ugen, impliceret i et færdselsuheld.
Ikke noget helt vildt voldsomt, en bilist hamre ind i siden på mig, i en rundkørsel, fordi han/hun ikke overholder sin vigepligt, og selvfølgelig vælger at smutte fra stedet, lige efter påkøringen.
Nå, fik det meldt til politi osv, mest pga forsikring.
Har tidligere bøvlet lidt med ryggen, pga. et styrt med min gamle hest for 1 år siden, som trådte mig på ryggen. Men min nakke gør simpelthen så ubeskrivelig ondt nu, og er lidt i tvivl om det er fordi jeg har været så spændt i kroppen og mine muskler nu er begyndt at slappe af, eller om det er fordi den lige har fået et "knæk" da jeg blev påkørt.
Har været inde og læse lidt om Whiplash/piskesmæld, og ville lige høre om der er nogen herinde, som har det, og kan fortælle lidt om hvordan det føles?
Jeg går rundt og døjer med lidt hovedpine, som kommer lidt on and off, og føler mig lidt stiv - nærmest som et slags hold i nakken.
Uanset hvad bestiller jeg en tid ved lægen for at få tjekket min ryg og nakke, men vil da gerne høre hvordan andre med piskesmæld har det, kan i fint ride eller hvordan?
Nu har jeg reder hver dag efter ulykken, og nu hvor jeg har lagt mig i sengen for at slappe af, har jeg sindsygt ondt i ryggen og nakken.......
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
for mig giver det hovedepine, og nakken virker træt, den gør nu kun ondt når jeg har overbelastet den. men virker dagligt træt.
min skade er 12 år gammel, men da den var ny, havde jeg smerter i nakken, arme skuldre, hovede. jeg var svimmel (bliver jeg stadig nemt), og havde meget svært ved at finde aflastene stillinger for nakke og hovede
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 60 Svar: 317
Du er IKKE i tvivl, hvis du har det.. har haft det i præcist et år om ganske kort tid..
Du kan skrive en besked til mig privat, hvis du vil høre nærmere..
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.589
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
virker ganske rigtig som synptomer på hjernerystelse.
rul et håndklæde sammen til en pølse, helt med noget is i, og læg pølsen inder nakken, så din nakke og din ryg får det rigtige stilling, lad værea t sove på maven.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
God bedring.
mar 2007
Følger: 122 Følgere: 136 Heste: 11 Svar: 50
jan 2008
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 5 Emner: 10 Svar: 50
Da jeg havde det gik vi først til lægen dagen efter, og jeg følte hen af at mit hoved blev tungt, og jeg blev stiv i nakken og kunne ikke bevæge det.
Kan stadig af og til få rigtig ondt i ryg og nakke og føle mig svimmel...
Rigtig god bedring til dig!
Whiplash/Piskesmæld - føles hvordan?