Pædagog SV sygeplejerske {{forumTopicSubject}}
Hej Hg..
Jeg står og skal tage en beslutning om hvilken uddannelse jeg skal starte på....
Jeg er uddannet Butiksslagter og har arbejdet i dette fag, men da min interesse altid har ligget i arbejdet med mennesker bliver jeg nu nød til at følge mit hjerte...
Pædagog: Jeg har arbejdet i børnehave som fast vikar i 1 år og har jo på den måde været inde og snuse lidt til dette fag.. Mit eneste minus ved dette fag er at det er kommunalt og syntes det er så svært at arbejde for en kommune, med alle de begrænsninger der efter hånden er kommet..
Sygeplejerske: Ja jeg har ingen erfaring inden for dette fag, så her vil jeg rigtig gerne høre fra nogle som er uddannet og kan fortælle lidt om uddannelsen, praktik, arbejdsopgaver...
Håber du vil kommer med din erfaringer, meninger eller synspunkter...
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 299
Der er jo også special pædagoer, som ofte arbejder i privat virk.
Men i bund og grund er det vidt forskellige udd.
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 382
Synes det er en fordel at der er 3 praktikker som tilsammen varer 15 mdr. Det giver go' praktisk erfaring, og man får mulighed for at prøve mange forskellige områder, hvis man vil.
Mht. økonomien ser jeg på det som en udfordring, men efter at have været ude og arbejde i det, er det ikke så slemt, som det fremstår (synes jeg).
Held og lykke med at vælge
Jeg brænder selv for specialområdet - allerhelst vil jeg arbejde med socialt belastede børn og unge. Min første praktik var på en døgninstitution og det var bare lige mig
feb 2012
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 1
Som sygeplejerske vil du også opleve begrænsinger, det private felt er jo dog noget større her! men stadig ingen job garanti...
Men husk at begge uddannelser tager 3,5 år... hvem ved., måske har markedet ændret sig, man har jo lov at håbe:) da jeg startede på uddannelsen var der masser af jobs, og se hvad der er sket gennem min uddannelsestid.. øv!
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 897
Der er så mange muligheder når man er færdig uddannet. Vuggestue, børnehave, SFO, ungdomsklub, specialområdet som er vildt spændende og med mange forskellige områder også.
Du er velkommen til at spørger:)
feb 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Svar: 3
Jeg er under uddannelse som sygeplejerske - mangler 1,5 år.
Hvis man skal læse til sygeplejerske skal man være forberedt/indstille sig på at der er ekamen hver 10uge (efter hver afsluttet modul), og det at der er mange lektier og udenadslære.
Ellers er der praktik på modul 4 (grundlæggende enten på kirurgisk eller medicinsk),6 (hjemmeplejen),8 (psykiatri),11, og 12
( medicinsk, kirurgisk, psykiatri eller hjempl. kan dele de to moduler så man kommer to forskellige steder)
Jeg er rigtig glad for uddannelsen, men må også indrømme at det har været 2 meget hårde år indtil nu med skiftende skoleperioder/modul og klinisk praksis og blandet med en del gruppearbejde, og ikke mindst MANGE ekaminer..
Men ja det er to vidt forskellige uddannelser
Kan man ikke yde omsorg, hygiejne eks kan man blive spl.
Jeg startede med at afløse som ufaglært på plejehjem og hjemmepleje,. OG fik en ret god erfaring/viden og start der inden jeg kom på spl.skolen..
Men spørg endelig hvis der er mere du vil høre lidt om?:o)
Pædagog SV sygeplejerske