Pædagog SV sygeplejerske {{forumTopicSubject}}
Hej Hg..
Jeg står og skal tage en beslutning om hvilken uddannelse jeg skal starte på....
Jeg er uddannet Butiksslagter og har arbejdet i dette fag, men da min interesse altid har ligget i arbejdet med mennesker bliver jeg nu nød til at følge mit hjerte...
Pædagog: Jeg har arbejdet i børnehave som fast vikar i 1 år og har jo på den måde været inde og snuse lidt til dette fag.. Mit eneste minus ved dette fag er at det er kommunalt og syntes det er så svært at arbejde for en kommune, med alle de begrænsninger der efter hånden er kommet..
Sygeplejerske: Ja jeg har ingen erfaring inden for dette fag, så her vil jeg rigtig gerne høre fra nogle som er uddannet og kan fortælle lidt om uddannelsen, praktik, arbejdsopgaver...
Håber du vil kommer med din erfaringer, meninger eller synspunkter...
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 299
Der er jo også special pædagoer, som ofte arbejder i privat virk.
Men i bund og grund er det vidt forskellige udd.
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 382
Synes det er en fordel at der er 3 praktikker som tilsammen varer 15 mdr. Det giver go' praktisk erfaring, og man får mulighed for at prøve mange forskellige områder, hvis man vil.
Mht. økonomien ser jeg på det som en udfordring, men efter at have været ude og arbejde i det, er det ikke så slemt, som det fremstår (synes jeg).
Held og lykke med at vælge
Jeg brænder selv for specialområdet - allerhelst vil jeg arbejde med socialt belastede børn og unge. Min første praktik var på en døgninstitution og det var bare lige mig
feb 2012
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 1
Som sygeplejerske vil du også opleve begrænsinger, det private felt er jo dog noget større her! men stadig ingen job garanti...