{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

Arktikel - Dansk (-: {{forumTopicSubject}}

Ja, i Mandags fik vi lektie for til Imorgen, hvor vi skulle skrive en arktikel. Jeg valgte så at skrive en arktikel om en "Hestemorder i Danmark"
Ville bare lige høre jeres mening om den, og hvad i syntes om den smiley
Her er den:

Hestemorder i Danmark.
I den sidste måneds tid er der fundet 33 heste mishandlet og døde..

”Det var en helt almindelig morgen, hvor jeg skulle ud at lukke mine to heste ud på fold. Da jeg kom ud i stalden lå min ene hest ned på den ene side, midt inde i hans boks. Jeg åbnede lågen ind til boksen, men han regerede ikke.” Fortæller Sanne Holt fra Esbjerg, til TV Avisen. ”Det viste sig så at han var død, ikke bare af alderdom. Nej, for han havde nemlig en masse knivstik på hele hans ene side af kroppen. Jeg blev fuldstændig ude af mig selv og frygtelig ked af det, da jeg så dette.” Fortæller hun igen, med tårer i øjnene.

Sanne Holt er ikke den eneste som har oplevet at hendes hest er blevet fundet mishandlet og død. Den sidste måneds tid, er der nemlig blevet fundet 33 heste mishandlet og døde. ”Først mishandlet og så blevet dræbt, det er derfor at der ses så mange knivstik på hesten.” Mener Jens Nielsen fra Politiet.

Men hestemorderen har ikke haft held med alle de gange han har været ude og mishandle heste og dræbe dem.
Mette fra Djursland, fortæller:
”Det var en sen sommeraften, og jeg havde lige været ude at ride en skovtur på min hest Hannibal. Da jeg kom tilbage fra skoven hoppede jeg af Hannibal, og trak ham det sidste stykke op til stalden. Da jeg kom nærmere på stalden, kunne jeg høre en frygtelig masse vrinsken derinde fra. Jeg tænkte at det nok bare var den nye hest som skabte lidt uro i stalden. Men nej, da jeg åbnede stald porten lå der en hest midt ude på stald gangen, det blødte voldsomt fra den. Jeg skyndte mig at løbe hen til den og jeg kunne se at de store sår den havde, kom fra en masse kniv stik. Jeg skyndte mig at ringe til Mia, som ejer hesten. Hun ringede efter en dyrlæge, og hesten kom straks på dyrehospitalet. Hesten overlevede heldigvis. ”Den var heldig!” Fortæller Mia som ejer hesten . ”Den havde nemlig kun 30% chance for at overleve.”

Men hvem er det som går og mishandler og slår nogen tilfældige heste ihjel? Det spørgsmål kan vi spørge os selv om, igen og igen.

”Vi arbejder i hvert fald på sagen!” Fortæller Jens Nielsen fra Politiet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arktikel - Dansk (-:
Kommentér på:
Arktikel - Dansk (-:

Annonce