1.794 visninger
|
Oprettet:
Kan man ikke skjule det? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg skal snart til tandlæge, hvilket jo plejer at gå rigtig fint.
Men det sidste år, er jeg begyndt at drikke rigtig meget cola. Og jeg vil nok sige at jeg drikker omkring 8 liter i ugen.
Og jeg har prøvet at trappe ned, men jeg får jeg bliver træt, ondt i hovedet, ryster, sveder og ja andre ting.
Men jeg er bare bange for at man snart kan begynde at se det på mine tænder. Så er der ikke en måde man kan skjule det på.
Har haft en skør ide og at give mig selv neglelak på tænderne, men det er nok ikke helt vildt sundt..
Håber der er nogle der kan hjælpe
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
8L?!
Holy moly
du skal da være glad hvis det kun er tænderne det kan ses på!
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 88 Svar: 409
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Hvis du prøver at stoppe en gang til, så kæmp når nu bliver træt og får hovedpine - du har det kun sådan fordi du får et sukkerchok, og så vil du bare have mere og mere sukker.
Så ta' en kold tyrker, når du bliver ældre vil du fortryde at du har drukket så meget cola
Og nej, når dine tænder først er gule efter cola, så er der ikke noget at gøre...
jul 2006
Følger: 672 Følgere: 1049 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.930
det eneste du kan gøre er at trappe ned. lad være med at stoppe med det hele på en gang - trap ned! langsomt.
har selv været dybt afhængig af cola, drak ikke andet. men så trappede jeg ned til først at jeg måtte drikke 3 glas om dagen. derefter 2 glas - så 1 glas. så et hver anden dag, og derefter kun i weekenden. drik en masse vand når du får lyst til cola.
you can do it
nov 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 45
Du har et valg:
A - få grimme sorte tænder som du ender med at skal ha trukket ud (hvilket nok gør en DEL mere ondt end du regner med).
B - Hold op med at drikke Cola og andre sodavand indtil dine tænder har fået emalje igen. Derefter kan du begynde at drikke i størrer mængder.
Det sukker der er i Cola er det rene gift. Det er ikke "normalt" sukker. Det sætter sig som en betændelstildstand på din lever.
Hvis du har set filmen "supersize me" - så er det lidt det samme du har gang i - langsomt med sikkert slå din lever ihjel.
Drikker du 1 0,5l cola om dagen, så svarer det til 30kg fedt om året du skal tabe dig ekstra, ellers kan du selv regne ud hvad du kommer til at veje om nogle år.
Vel bekomen
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 703
Jeg kan i perioder også snildt komme op på 8 liter om ugen og derudover være storforbruger af kaffe og smøger, og ingen tvivl om at det er usundt, men jeg er altså hverken overvægtig eller har tabt tænder, selvom det har stået på i mange år.
Det bedste ville selvfølgelig, som de andre siger, være at stoppe eller skære ned. Men vi har jo alle vores laster.
nov 2011
Følger: 83 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 222
nov 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 9 Emner: 78 Svar: 1.925
Du er kun 15 år, tag dog dig selv i nakken og stop det.
aug 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.036
Men problemet er også at jeg er meget undervægtig, og bruger nærmest cola for at overleve. Ved godt det er helt ude i hegnet, men hvis jeg ikke får min daglig dosis af cola så er mine tanker kun omkring colaen. Så til tider glemmer jeg også helt at spise mad, fordi min hjerne glemmer at jeg er sulten, fordi jeg ikke har fået cola.
Men nogle gange om natten vågner jeg også bare hvor jeg ikke kan tænke på andet end cola
aug 2009
aug 2008
Følger: 64 Følgere: 56 Heste: 6 Emner: 583 Svar: 3.963
Så drik det istedet hver anden gang
Husk dog at denne metode ikke gør dine syreskader eller evt paradentose (tandroden "ædes op" af en betændelsestilstand, og man mister derfor tanden). Dette giver dig ikke afhængighed, og når du ikke længere er afhængig af cola, kan du droppe disse drikke også
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 107 Svar: 925
Ja, ligesom de andre tror jeg det ville være bedst at stoppe!
Er du ikke afhængig når du får de der rystelser og træt osv?
Nu ved jeg ikke om det er det samme - det er det nok ikke, men husk lige at folk dør af at drikke for meget af det! ( ved ikke lige om det er i di mængde, men bare ikke gør det værre!)
Du kan vel få " bleget" tænderne, eller er det mig der er helt galt på den :D?
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.482
aug 2009
feb 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 107 Svar: 925
aug 2009
Kan man ikke skjule det?