2. aug 2006 Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
Uddannelser *suuuk!* {{forumTopicSubject}}
Hej folk
- Eftersom jeg går på mit 3. år på HHX, er jeg kommet så meget i tvivl med hensyn til uddannelse. Jeg har kigget rigtig meget på Handelsøkonom i Horsens, da de har speciale i event management, hvilket jeg synes lyder rigtig spændende. Men, men, men.. jeg er kommet i tvivl, om det nu også er mig..
så, nogen der har eller har været i gang med en handelsøkonom uddannelse herinde?
hvis ja, hvordan synes du/i så, det er? -eller kender I nogen der har taget den?
hvad med jer andre, hvad har I af uddannelse? eller uddannelses tanker?
- jeg ved der er en milliard tråde om det her emne, men jeg synes ikke jeg kunne finde nogen, som lige kunne besvare bare lidt af mine spørgsmål..
ps. stave- og kommafejl er gratis.
dec 2008
Følger: 1 Svar: 82
Kan kun give dig det råd at hoppe ud i det du føler er rigtigt. Tror ikke der er mange der er 100 på, at de har truffet den rigtige beslutning. Det er jo ikke værre end man kan se studiet an og så droppe ud (bare det ikke er for mange gange
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
har taget 10klaseee, der efter har jeg taget grundforløbet som cykel/knallert/motorcykel mekaniker.
fandt læreplads, men har desværre mistet denne så er startet i SKP, så overvejer også kraftigt at finde noget andet
dec 2008
Følger: 1 Svar: 82
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Find ud af hvad du vil.. Vil du arbejde i butik/have kunde kontakt? Vil du lave noget kreativt? Noget med tal? Noget med motorer?
Hvis du ved hvad du vil, men er i tvivl om hvad du syntes om uddannelsen, så prøv, du aner det ikke før du har prøvet jo ;o).
Jeg gennemførte 1½år af en STX før jeg droppede ud, hoppede over på HG hvor jeg er på andet år og er igang med at blive blomsterdekoratør. Skal i lære til sommer og lige pt. er jeg i praktik.
Intet bogligt til mig tak.
aug 2006
Helene - hm, kan godt være du har ret i, at jeg bare skal springe ud i det
Krikken - jeg vil helt vildt gerne noget med handel, hvor man også kommer i kontakt med mennesker, plus jeg er en haj til it. Umiddelbart lyder handelsøkonom som noget, men jeg er i tvivl om, det virkelig er det, jeg skal leve af. Kender ikke nogen som har taget uddannelsen, så ved ikke om den er så fed, som den lyder
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Du vel vel heller ikke om den er så fed som den lyder, før du kommer ud i jobbet?
Uddannelse er en ting, job er en anden.
Og om andre syntes det er fedt kan godt være, men det kan være du syntes det er noget møg når du står i jobbet ;o)
aug 2006
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 44 Heste: 6 Svar: 2.894
Har du prøvet at være i studiepraktik? Det er noget mange videregåendeuddannelsessteder tilbyder for 3.g og dem som allerede er student,hvor man i 1-3 dage kan prøve havd uddannelsen er. Det erdesværre i denne uge, så det er for sent i år, men hvis du tager et sabbat år kan du evt. prøve næste år. Det hjalp mig rigtig meget til at vælge uddannelse
Der ud over ved jeg at mange universiteter(ved ikke om det er muligt der hvor du evt. vil studere) tilbyder studerende for en dag, hvor amn kan følge en studerende en dag og se hvordan det er.
Jeg tror det er rigtigt vigtigt at vælge en uddannelse som man syntes er spændende, for ellers kommer man ikke igennem det. Jeg er lige begyndt at studere husdyrvidenskab, og jeg ved endnu ikkehavd jeg vil bruge den til. Det bekymre ikke mig, den er rigtig bred og med mange forskellige muligheder, så jeg er sikker på jeg nok skal finde ud af det i løbet af min studietid.
Til sidst, husk du er ikke nødvendigvis bundet fast i forhold til job med den uddannelse du tager. Min far er uddannet biolog men han arbejder med it nu
aug 2006
Uddannelser *suuuk!*