{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Uddannelser *suuuk!* {{forumTopicSubject}}

Hej folk smiley
- Eftersom jeg går på mit 3. år på HHX, er jeg kommet så meget i tvivl med hensyn til uddannelse. Jeg har kigget rigtig meget på Handelsøkonom i Horsens, da de har speciale i event management, hvilket jeg synes lyder rigtig spændende. Men, men, men.. jeg er kommet i tvivl, om det nu også er mig..

så, nogen der har eller har været i gang med en handelsøkonom uddannelse herinde? smiley hvis ja, hvordan synes du/i så, det er? -eller kender I nogen der har taget den?

hvad med jer andre, hvad har I af uddannelse? eller uddannelses tanker? smiley

- jeg ved der er en milliard tråde om det her emne, men jeg synes ikke jeg kunne finde nogen, som lige kunne besvare bare lidt af mine spørgsmål..

ps. stave- og kommafejl er gratis. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelser *suuuk!*
  • helene
    helene Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 82
    #1   25. okt 2012 kan ikke hjælpe med det handelsøkonom. Men jeg er lige nu i gang med en uddannelse der heller ikke er mig. Jeg studerer idræt - faget er SUPER fedt - kan bare ikke se mig selv i faget når det bliver tid til job. Så jeg har besluttet mig for at droppe ud til vinterferien og så gå efter min oprindelige første prioritet - medicin. Har ikke snittet, men vil give det et forsøg på kvote 2!
    Kan kun give dig det råd at hoppe ud i det du føler er rigtigt. Tror ikke der er mange der er 100 på, at de har truffet den rigtige beslutning. Det er jo ikke værre end man kan se studiet an og så droppe ud (bare det ikke er for mange gange smiley )

• #2   25. okt 2012 Helene - hm, ja okay. held og lykke med medicinstudiet! :). du har nok ret, man er nødt til bare at springe ud i det, man føler er rigtigt. jeg kan sagtens se mig selv om 10 år, sidde i et stort firma og håndtere kunder, samt tiltrække nye. men er måske lidt usikker på, om det er dét jeg vil, resten af livet. men ja, du har ret - man kan altid se studiet an, og hvis det ikke passer én, jamen så hopper man videre smiley

• #3   25. okt 2012 Kan desværre heller ikke hjælpe dig.

har taget 10klaseee, der efter har jeg taget grundforløbet som cykel/knallert/motorcykel mekaniker.
    fandt læreplads, men har desværre mistet denne så er startet i SKP, så overvejer også kraftigt at finde noget andet

• helene
    helene Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 82
    #4   25. okt 2012 Ud fra det jeg læser skal du gøre det! smiley

• #5   25. okt 2012
    Find ud af hvad du vil.. Vil du arbejde i butik/have kunde kontakt? Vil du lave noget kreativt? Noget med tal? Noget med motorer?

Hvis du ved hvad du vil, men er i tvivl om hvad du syntes om uddannelsen, så prøv, du aner det ikke før du har prøvet jo ;o).

Jeg gennemførte 1½år af en STX før jeg droppede ud, hoppede over på HG hvor jeg er på andet år og er igang med at blive blomsterdekoratør. Skal i lære til sommer og lige pt. er jeg i praktik.
    Intet bogligt til mig tak.

• #6   25. okt 2012 Mich og Fønne - hvor træls, jeg håber du finder noget du vil smiley

Helene - hm, kan godt være du har ret i, at jeg bare skal springe ud i det smiley

Krikken - jeg vil helt vildt gerne noget med handel, hvor man også kommer i kontakt med mennesker, plus jeg er en haj til it. Umiddelbart lyder handelsøkonom som noget, men jeg er i tvivl om, det virkelig er det, jeg skal leve af. Kender ikke nogen som har taget uddannelsen, så ved ikke om den er så fed, som den lyder smiley

• #7   25. okt 2012
    Du vel vel heller ikke om den er så fed som den lyder, før du kommer ud i jobbet?
    Uddannelse er en ting, job er en anden.
    Og om andre syntes det er fedt kan godt være, men det kan være du syntes det er noget møg når du står i jobbet ;o)

• #8   25. okt 2012 Krikken - det har du fuldstændig ret i smiley men det ville alligevel være rart, med noget feedback på både uddannelse eller job, på en eller anden måde :). Puha, ville også være surt at "spilde" 2 år på en uddannelse, hvis de forskellige Jobs inden for den branche bare er røv og nøgler..

• #9   25. okt 2012 Kan ikke rigtig hjælpe dig med hvilken uddannelse du skal vælge, men har de et par råd smiley

Har du prøvet at være i studiepraktik? Det er noget mange videregåendeuddannelsessteder tilbyder for 3.g og dem som allerede er student,hvor man i 1-3 dage kan prøve havd uddannelsen er. Det erdesværre i denne uge, så det er for sent i år, men hvis du tager et sabbat år kan du evt. prøve næste år. Det hjalp mig rigtig meget til at vælge uddannelse smiley
    Der ud over ved jeg at mange universiteter(ved ikke om det er muligt der hvor du evt. vil studere) tilbyder studerende for en dag, hvor amn kan følge en studerende en dag og se hvordan det er.
    Jeg tror det er rigtigt vigtigt at vælge en uddannelse som man syntes er spændende, for ellers kommer man ikke igennem det. Jeg er lige begyndt at studere husdyrvidenskab, og jeg ved endnu ikkehavd jeg vil bruge den til. Det bekymre ikke mig, den er rigtig bred og med mange forskellige muligheder, så jeg er sikker på jeg nok skal finde ud af det i løbet af min studietid.
    Til sidst, husk du er ikke nødvendigvis bundet fast i forhold til job med den uddannelse du tager. Min far er uddannet biolog men han arbejder med it nu smiley

• #10   26. okt 2012 IDA - vi er blevet tilbudt studiepraktik, men desværre var det ikke muligt, at besøge skolen i Horsens, da den skole er en del af en kæde. Den kæde tilbød studiepraktik i Silkeborg. De har så bare ikke den der eventlinje, desværre, hvilket er derfor jeg ikke valgte studiepraktik. Men ja, du har nok også ret i, at man ikke er bundet til job. Det er bare så pokkers svært, med alle de muligheder man har altså smiley

Kommentér på:
Uddannelser *suuuk!*

Annonce