{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.659 visninger | Oprettet:

Barbere ben, kig lige. {{forumTopicSubject}}

Min mor har engang sagt hun syntes det var dumt og barbere ben, og alt det der, for hårene vokser meget hurtigere.. Og det er jo rigtigt..
Men til sagen er det ikke også utolig klamt hvis piger har hår diverse steder?
Det mener jeg jo det er, men hvordan spørger man lige sine forældre, om man må barbere ben.. osv..

Skal lige siges min mor er ikke sådan en der barbere ben. ovs...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barbere ben, kig lige.
  • #1   1. nov 2012
    Der er ingen der ser at man er voldsomt behåret når man har lange bukser på. Så med mindre det er sommer, så er der ingen der kan se det.

Og spørger? Jeg gjorde det da bare - det er min krop, mit udseende, intet hun skal bestemme.

• #3   1. nov 2012 Bestemmer du ikke over din egen krop, du barber dem da bare, det rager da ikke din mor om du barber ben eller ej

• #4   1. nov 2012 Jeg giver de andre ret i det. De kan bestemme at du ikke skal have alt for udfordrende tøj på osv, men at barbere ben er dit eget valg.

• #5   1. nov 2012 Altså hvis du selv har pengene til det, det er faktisk ret dyrt hvis det skal holdes ved lige, så kan du vel bare gøre det?

men nu er du ikke så gammel, og som krikken nævner, så har du vel lange bukser på, på denne tid af året?:)
    Hvis jeg var dig ville jeg vente til sommer, så er du også lidt ældre, og klar til at lufte stængerne:)

• #6   1. nov 2012 jeg ville ogs bare selv gå ud og købe det,, gjorde jeg dengang jeg begyndte,, min krop, mig der bestemmer

• #7   1. nov 2012 Det er helt dit eget valg vil jeg mene smiley

-Men nej, det er altså ikke klamt og alt muligt at have hår, at jeg så ikke synes om det og føler mig ucharmerende er noget helt andet smiley
    Men det er på ingen måde klamt, og jeg frastødes bestemt ikke af, at folk har hår diverse steder smiley

• #8   1. nov 2012 Hvis du hapser hårene med en epilator, eller med voks, så vokser de ikke hurtigere ud og det gør kun ondt lige til en start (;

Men nej, det er da ikke ulækkert at have hår de steder man er lavet til at have hår. Det er jo ganske naturligt.

• #9   1. nov 2012 Jeg synes du udviser stor respekt over for din mor - det er flot, uanset hvad de andre siger !

At fjerne hår på fx sine ben kan selvfølgelig også være smart hvis man skal til svømning eller idræt, selvom det er vinter. ^_^
    Tror sagtens du kan snakke med din mor, for du skal da have lov til at føle dig tilpas når du skal vise ben. smiley

• #10   1. nov 2012 Stutteri Auriklen

SÅ enig. smiley

• #11   1. nov 2012 Jeg viser ikke mine ben de er ligeså blege som sne.

• #13   1. nov 2012 Jeg snakkede ikke med min mor om det, jeg begyndte bare at bruge de engangsskrabere hun havde, og en dag spurgte hun om hun ikke skulle købe nogle flere til os. smiley mere var der ikke i det.
    Hun har aldrig blandet sig i hvad jeg har barberet væk, og det tror jeg da heller ikke din mor vil have noget imod. smiley

• #14   1. nov 2012
    Så hvis ens mor ikke går med deo ( eller far for den sags skyld ) og ikke barbere sig, ikke går i bad så tit osv. - så skal man lade være med at gøre det og acceptere hvis der bliver sagt nej?

Hvad man gør med sin krop er virkelig ens egen sag.

Kender flere der har haft strikse eller gammel dags forældre der desværre har været en del uden for eller bag ud, samt i dårligt humør pga. forældre der mente/ikke lærte børnene forskellige ting, ikke så fedt at se på ude fra smiley

Ikke at det er sådan for trådstarter - men, just saying.

• #15   1. nov 2012 Cts: Det kan ikke helt lade sig gøre med min mor...

• #16   1. nov 2012 Min mor er overhovedet ikke gammeldags, men syntes bare det er dumt det folk gør ved deres naturlige udseende idag.

• #17   1. nov 2012 Kan se du er 14 - kan huske da jeg selv var 14, af de fleste andre piger også barberede ben.
    Mit argument til min mor, hver gang der har været noget i den retning, som jeg ikke måtte, har altid været, at jeg følte mig udenfor, fordi de andre piger gjorde det.

Der er ingen mor der ønsker at ens barn skal være udenfor og føle sig forkert, så hvis det er grunden til at du gerne vil gøre det - at du kan se at de andre gør det - så sig det til din mor, det vil hun helt sikkert forstå! smiley

• #19   1. nov 2012 Og igen - jeg tror altså ikke der er nogen forældre der ønsker, at deres barn skal føle sig forkert, udenfor, klam, eller hvad det nu er. smiley Ikke kun i dette tilfælde, men i alle mulige tilfælde. De vil os jo altid det bedste smiley

• #20   1. nov 2012 Har godt nok en af de der gilette skrabere dem man kan bruge flere gange, men hvordan gør jeg sådan at hun ikke opdager det??

-Det er vist lidt en pigesag det her.

• #22   1. nov 2012 Jamen hvorfor er du bange for at hun opdager det? Det er ikke holdbart at skjule det for hende. smiley

Desuden er det jo ikke særlig svært at skjule, du tager den bare med i bad, barberer dig og tager den med igen når du er færdig. smiley Men jeg synes ikke du skal skjule det, hun finder jo alligevel ud af det på et tidspunkt. Og jeg tror virkelig ikke hun bliver sur over det. hvis du bare forklarer hvorfor du gerne vil, så skal du nok få lov. smiley men desuden er der ikke så meget i det, du kan jo gøre med din krop som du vil, ihvertfald på sådan nogle punker. smiley

• #23   1. nov 2012 Tak for hjælpen.

• #24   1. nov 2012 Hvorfor vil du barbere dine ben hvis INGEN kan se det alligevel ?

Og NEJ, kommer mine børn med "de andre gør det også så jeg føler mig udenfor", så er et nej fra mig næsten sikker - jeg kan ikke bruge det til noget hvad andre må eller gør.
    MEN lige med hensyn til at barbere ben behøvede mine børn ikke have nogen argumenter, ikke med 14 år. smiley
    Min søn havde ikke engang rigtig skægvækst endnu da han gerne vil barbere sig, så mig afsted og købe barberskum og skraber, for det skulle han da have lov til. Og jeg barberer mig altså ikke i ansigtet. XD
    Så forståelsen kan godt være der, selvom man ikke selv kan sætte sig ind i det behov/ønske. smiley

• #25   1. nov 2012 folk gør mange dumme ting ved deres udseende idag , hvis du ikke viser dine ben ser jeg ikke grund til det. og hvis du gør så sig dog til din mor at du gerne vil gøre noget ved det du synes et problem, om hun vil hjælpe dig så det bliver gjord ordenligt

• #26   1. nov 2012
    Tja.. Da jeg var 14 år sov jeg sammen med drenge ( eller okay, en ad gangen og en kæreste ) også var det ikke super fedt med sådanne ben.
    I det hele taget syntes jeg ikke det var fedt med sådanne ben til idræt når der skulle bades, i svømmehallen osv. - det er ikke super fedt og ikke særligt pænt.

• #27   1. nov 2012 Altså jeg er 13, og har barberet ben i over et halvt år.
    Men jeg havde og RIGTIG mange hår på benene, som var lange og sorte. Og efter min mor havde gået og hørt på at jeg ikke ville tage et par shorts på siden jeg var 10år af den grund, og at jeg faktisk skammede mig meget over at vise mine ben. Så syntes hun at det var helt fint smiley
    Men barbere du dig under armene? For så må i da have en form for skraver? smiley

-Det skal lige siges at min mor aldrig har barberet ben, gået med makeup (andet end lidt mascara til fest), men hun forstod mig fuldt ud, da hun jo selv kan huske hvordan det var at være ung, og have "skam" over sig selv ;-)!

• #28   1. nov 2012 Nu døjede jeg med under armene og sagde de generede og så sagde mor hvad hun havde nåde aldrig at få det gjordt før de faldt selv.
    Har aldrig haft problemet med benene der kan ikke vokse hår ved mig

Men sig det til hende det værste er et nej

• #29   1. nov 2012 TickTack - Tja, ved bare at min mor aldrig ville ønske for mig, at jeg følte mig udenfor, uanset hvad. smiley og det vil jeg da heller aldrig nogensinde ønske for mine børn, når jeg får nogen. Hvis de vil den slags, fordi de andre gør det, vil jeg helt klart give dem lov, for jeg vil aldrig nogensinde være skyld i at de skal føle sig udenfor, pga. den slags. hvis de kommer og vil have en tatoo, eller sådan noget, er det noget helt andet. Men mht. tøj, pleje af sig selv osv. vil jeg aldrig ønske for nogen at de føler sig udenfor pga. det smiley

Kommentér på:
Barbere ben, kig lige.

Annonce