{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Alternativ indtjening i landbruget- Skole opgave {{forumTopicSubject}}

Er virkelig gået i stå. Vi skal lave en alternativ indtjening på et landbrug og er kommet frem til nogle forskellige muligheder. Men vil høre jeres mening og hvad i tror kunne være fordele og ulemper

1. Heste opstaldning
2. Heste avl
3. Hunde kennel/pension
4. Forsøgs stald med forskellige malke anlæg, strøelse, andet?
5. børnehave/ SFO, hvor børne kommer med rundt i stalden og hjælper med at passe dyrene.

Er åben for eventuelt andre muligheder. Der skal bare være en side gevinst til et kvæg landbrug.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alternativ indtjening i landbruget- Skole opgave
  • #1   26. nov 2012 Den der Børnehave/SFO kunne da være pisse fedt - sådan en aktiv fritidsordning smiley . Min lillebror har ADHD, han var med min kæreste ude og "lege" i stalden (vi har tyrekalve) og han hyggede sig enormt meget samtidig med han rent faktisk hjalp en smule til! smiley . Han kunne rent faktisk holde koncentrationen om det og ville gerne vide mere om det smiley . Det kunne da være et fantastisk tilbud smiley .

• #2   26. nov 2012 Følger lige lidt med.. Synes ikke det er særlig nemt at finde et emne -.-

• #3   26. nov 2012 Vile nok sige 1 eller 5 smiley
    Der er for meget arbejde i hesteavl, og kræver mange penge at starte op med + man skal have forstand for at avle. Forsøgsstalden tror jeg ikke ville være en indtjening men derimod en udgift smiley

Ved 1'eren får du en fast indtægt hver måned alt efter opstalder alt efter faciliteter osv. Ved landbrug kan du jo have en fordel at producere hø/wrap selv og dermed lavere omkostninger fordi at du ikke skal ud og købe.
    Børnehaven lyder som en fantastisk ide, tror der er mange der ville kunne være interesseret i det. Lige som skovbørnehaver, dette er bare med dyr. Jeg ville så bare sige at der måske skulle anskaffes nogle geder/får som er "nemme" dyr også i forhold til at det er børn der skal kunne færdes på landbruget.

• #5   26. nov 2012 hesteavl tjener du absolut intet på

jeg ville nok hellere undersøge indtjenings mulighederne ved
    Bioenergi
    entrepenør virksomhed med landbrugsmaskinerne
    jordbrugsforsøg
    aftagning af bio affald

• #6   26. nov 2012 Nu skriver du alternativ indtjening i landbruget.... Ud fra de punkter du har listet op, tror jeg ikke nogen af dem duer til et "rigtigt" landbrug, et hobby landbrug jo, men ikke et større produtionslandbrug.

Der er ingen penge i heste som tingene ser ud pt og tror heller ikke man spinder guld på at have en hundepension eller kennel.

At blive forsøgsstald er ikke noget man bare lige kan og der er heller ikke den store indtjening ved det, da mange forsøg faktisk bliver gjort på forsøgsstationer.

En børnehave/SFO/dagpleje hvor børnene er med hos dyrene er heller ikke noget man bare lige gør,d a det kræver godkendelser, børn må ikke være hvor der kører store maskiner, hvilket der ofte gør på landbrug.

Tror også hellere I skal kigge meget mere i retning af Bio Energi, alternative afgrøder, dørsalg med niche produkter, niche produktion af kødkvæg osv osv....

• #7   26. nov 2012 Der findes allerede en børnehave i den stil. Kan ikke huske hvad den hedder, men den findes.

Kommentér på:
Alternativ indtjening i landbruget- Skole opgave

Annonce