489 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til romananalyse !! {{forumTopicSubject}}
Jeg har en romananalyse for til imorgen, men jeg har absolut ingen idé om hvordan sådan en skal bygges op... Så jeg håber jeg kan få noget hjælp herinde. Min lærer har givet mig denne: http://www.opgavebutikken.dk/analysemodeller.htm#Roman-analyse:
Men jeg forstår ikke helt. Skal jeg først skrive de der ''spørgsmål'', og så svare på dem, eller hvordan skal jeg bygge det op? Og det samme med en billedanalyse hvordan skal den bygges op?
Den er for til imorgen, så det kunne være dejligt med noget hjælp
Blogger
Følger: 71 Følgere: 2005 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 744
jan 2010
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 45 Svar: 189
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 338
Når det så er sagt. Nu er det ved at være længe siden, at jeg sidst har skrevet en romananalyse, eller en analyse i det hele taget ... men ...
Det jeg kan huske fra gymnasiet er, at man selvfølgelig ikke slavisk går spørgsmålene igennem. Du svarer på de relevante spørgsmål og fletter det sammen i en tekst, så du ikke bare har en lang "punkt-liste".
aug 2006
Følger: 26 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 338
Jeg havde både en forside og en indholdsfortegnelse.
Så havde jeg nogle underoverskrifter:
- Korte facts om bogen (her kom titlen, originaltitlen, forfatteren, forlaget, udgivelsesåret mv. til at stå.)
- Forfatterinfo
- Referat
- Miljø
- Personkarakteristik (herunder deres indbyrdes forhold til hinanden, hvilket vises med citater)
- Stamtræ (dette var nødvendigt ved min roman, da der var så mange navne at holde styr på - og de var alle sammen i familie med hinanden)
- Tema/budskab
- Mening om bogen
Hjælp til romananalyse !!