{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Hjælp til romananalyse !! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en romananalyse for til imorgen, men jeg har absolut ingen idé om hvordan sådan en skal bygges op... Så jeg håber jeg kan få noget hjælp herinde. Min lærer har givet mig denne: http://www.opgavebutikken.dk/analysemodeller.htm#Roman-analyse:
Men jeg forstår ikke helt. Skal jeg først skrive de der ''spørgsmål'', og så svare på dem, eller hvordan skal jeg bygge det op? Og det samme med en billedanalyse hvordan skal den bygges op?

Den er for til imorgen, så det kunne være dejligt med noget hjælp smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til romananalyse !!
  • #1   29. nov 2012 jeg plejer at skrive både spørgsmål og svar

• #2   29. nov 2012 Okey, tak smiley

• #3   29. nov 2012 Hvor længe har du haft opgaven liggende er min første tanke? For du må jo allerede have vidst dengang du fik den udleveret, at du ikke havde nogen anelse om, hvordan den skulle laves. Så er det bare med at gå op til din lærer, og simpelthen for ham/hende til at forklare dig det, til du forstår det.

Når det så er sagt. Nu er det ved at være længe siden, at jeg sidst har skrevet en romananalyse, eller en analyse i det hele taget ... men ...
    Det jeg kan huske fra gymnasiet er, at man selvfølgelig ikke slavisk går spørgsmålene igennem. Du svarer på de relevante spørgsmål og fletter det sammen i en tekst, så du ikke bare har en lang "punkt-liste".

• #4   29. nov 2012 Fandt lige en gammel romananalyse (fra folkeskolen som jeg dengang fik 13 for ^^). Det kan dog godt være at det er lavet om siden da.

Jeg havde både en forside og en indholdsfortegnelse.
    Så havde jeg nogle underoverskrifter:
    - Korte facts om bogen (her kom titlen, originaltitlen, forfatteren, forlaget, udgivelsesåret mv. til at stå.)
    - Forfatterinfo
    - Referat
    - Miljø
    - Personkarakteristik (herunder deres indbyrdes forhold til hinanden, hvilket vises med citater)
    - Stamtræ (dette var nødvendigt ved min roman, da der var så mange navne at holde styr på - og de var alle sammen i familie med hinanden)
    - Tema/budskab
    - Mening om bogen

Kommentér på:
Hjælp til romananalyse !!

Annonce