{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.491 visninger | Oprettet:

Fremmed kat står og vil ind - hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Altså, bor i byen i et rækkehuskvarter, et kvarter hvor mange ældre bor og nogle få børnefamilier. Her sidder jeg så i min stue og kan så høre en kat miave, min dør er lavet af glas så kan se ud. Den her lille mis vil ind - og det er ikke første gang det her tror jeg, har dog ikke set katten før nu, men har godt hørt noget miaven. Jeg har hund.
Men hvad gør man? Det kan jo være den er blevet forladt? Skal jeg lave et læ til den ude i haven, altså med at lægge mit havebord ned til væggen og lægge et tæppe? Eller er det dumt? Bør jeg bare ignorere det? Synes jeg bare ikke mit hjerte kan..
Ligenu er den der ikke, min hund skræmte den væk gennem døren, da hun så den (altså inde fra, hun har ikke været ude)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmed kat står og vil ind - hvad gør man?
  • #1   23. dec 2012 alt efter hvor bødhjertet du er.
    tager du den ind har du fået kat, så vil den nok blive boende hvis ikke du kan finde ejeren.
    lader du den være kan det være den finder hjem, eller en anden forbarmer sig over den, ellers dør den af sult og kulde på et tidspunkt.

PS. jeg er sådan en sentimental tåbe der tager sig af revl og krat, hvilket har betydet at jeg i sommers blev ejer af 3 nye små katte, men kunne ikke nænne de skulle overlades til deres egen skæbne.

• #2   23. dec 2012 Jeg ville ikke kunne lade vær at tage den indenfor, og forkæle den - mit dyrehjerte kan ikke klare sådan noget smiley

• #3   23. dec 2012 Jeg syntes at du skal skynde dig, at lave et læ til den!!! smiley Giv den evt. noget vand og mad, men ikke mælk.
    Det er ihvert fald hvad jeg ville have gjort. smiley
    - Man skulle nemlig tro, at den ville gå hjem i kulden, men der findes jo vildkatte, så det er måske en af dem? Men jeg syntes at du skal hjælpe den smiley

• #4   23. dec 2012 Jeg ville helt klart tage den ind smiley

• #5   23. dec 2012 Kan umuligt tage den ind, eftersom at vi skal være hjemmefra 24-25-26, og er også bange for at min hund skræmmer den til døde.
    Men tænkte faktisk det med at lave noget til den udenfor, for tænk hvis den dør af kulde! Den er ikke stor! Men hvis den nu har et hjem kan jeg vel risikere at den så ikke går hjem? Og familien savner den?
    Jeg er utrolig blødhjertet smiley

• #7   23. dec 2012 Lav et godt læ skur til den, og giv den noget vand, og evt. leverpåsteg, eller skinke. smiley

• #8   23. dec 2012 har du ikke et skur evt. ellers er et læ sted en god idè, katte kan sagtens leve af hundemad, så stil lidt ud til den og et gammelt gulvtæppe eller en gammel måtte og et tæppe ville også gøre den godt, evt. en flamingokasse hvis du har et sted der kan laves et vandtæt skjul

• #11   23. dec 2012 Jeg ville lave en læ-kasse til den, til de dage I er væk i Julen. Hvis den stadig er der når I kommer tilbage og gerne vil ind, ville jeg da forsøge...;-) Mht. hunden, så er jeg sikker på at de nok skal finde ud af det.
    Katten ved jo godt hunden er der og prøver stadig at komme ind. Den gemmer sig bare og hopper op hvor hunden ikke kan nå den og stille og roligt vil de vænne sig til hinanden. Har prøvet det flere gange, at sætte voksne hunde og katte sammen.
    God Jul...;-)

• #12   23. dec 2012 Jeg har lavet læ ude i haven nu smiley den var dog væk, men nu er det der, når den engang kommer igen. Havde en kattehule jeg havde købt til min hund, som hun slet ikke vil bruge, den har jeg sat ud op af væggen med et tæppe i, og lagt mit havebord foran så den har læ.
    Så må jeg se om den bliver ved med at komme, og se om jeg kan komme til den og se om den er øretatoveret

• #13   23. dec 2012 Eller du kan ringe til et internat - der vil man, hvis den er chippet finde ejeren, hvis ikke får den enten en ny ejer, eller bliver aflivet.. Men langt hellere det end den dør af kulde..:(

Kommentér på:
Fremmed kat står og vil ind - hvad gør man?

Annonce