{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

nedtur, og Justin hoppede.. {{forumTopicSubject}}

Jajaja den hest er og bliver bare underlig..

Jeg var ude ved hesten idag som jeg jo altid er, og ordne mit sædvanlige. jeg plejer at ordne stald, så fodre og så lukke hestene ind. Det gjorde jeg også idag.. Jeg ville tage Lya og Justin ind først for ellers plejer de at være ret irriterende og bare løbe fra mig.

- så det gjorde jeg.. men lige da jeg havde åbnet ledet og var på vej ned fór der en djævel i justin. han stejlede og bukkede klods op og ned ad mig, og smed med forbene så de ramte ind i min hofte, for så derefter bare spæne fremad i galop og løbe mig ned. Prøvede at holde ved, men det 170 cm høje og 500-700 kg tunge dyr vandt.. Så nu har jeg ondt i hoften, knæet og skulderen.. Fordelan hest. det er 2. gang han gør det nu og jeg ved sku ikke hvad jeg kan gøre for at han lader være, for når vi går normalt sammen så er han bare super fantastisk sød!.. og da han var kommet ind og jeg skulle op og ride, så var der ingenting, han var helt rolig.. Den er lidt tosset smiley
Men tror det ender med han må komme på fold alene så jeg kan styre ham når jeg skal ind, så må jeg tage en pisk med op..

Skulle lige ud med det, og det kunne jo være nogle af jeres havde det samme.. hvordan er jeres heste dag gået? smiley

(OBS!! Justin er kun 6 år)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nedtur, og Justin hoppede..
  • #1   2. jan 2013 årh hvor irriterende..

suk. jeg havde en ædende sur hoppe idag, nøj hvor kan jeg være træt af hendes humørsvingninger. Men så snart jeg sad i sadlen, var der intet! ...

• #2   2. jan 2013 puha sikken tur.
    håber da du er OK trods det..

har selv haft sådan en "djævel" smiley

• #3   2. jan 2013 Forpulet møgdyr. Han er ski underlig. Han skal bare have et los når han gør det der. men det er jo ikke så nemt når man har en hest mere med.

• #5   2. jan 2013 Har det skam fint, han er bare ung og glad, men det er ikke ok. men svært at gøre noget når mans tår med en hest i den anden hånd.. DEN havde jeg tingengæld kontrol over xD

Lyder godt og dårligt i andre.. o.O jaja Alle heste kan jo have deres dårlige dage.. smiley

• #6   2. jan 2013 Freja - er også prøvet, han er ligesådan så.. xD
    Han plejer bare ikke at være sådan når man lukker ham ind som nummer 1, men går ud fra han havde en glad dag smiley

• #7   2. jan 2013 min valgte og stikke af fra mig i fulde fart. han hoppede små stejlede også afsted.. og var ved at gøre det igen.. han plejer og være så sød og gå med.. så han løbe rundt på banen, så min var os dum

• #8   2. jan 2013 Det er træls sådan noget! smiley

• #9   2. jan 2013 Min syntes ikke helt vi skulle træne dressur i dag.. Så det startede ud med buk pg hop og et på løbeture smiley Meen han tog sig sammen til sidst smiley

• #10   2. jan 2013 Hold da op det lyder voldsomt!!

Jeg har haft en god dag hos hesten!! Ponzen var bare såååå sød!!! Bagefter strøede jeg hø i hele løsdriften!! Puha det var hårdt..

• #11   2. jan 2013 Vi havde engang en hest på min efterskole som bare var træls. Decideret træls! og det var HVER gang vi andre kom for at hente vores heste fra sommerfolden, så skulle den altid løbe efter os og være pisse hamrende irreterende, og gøre alt for at vi ikke kunne komme ud fra folden.
    Det var specielt træls for mig, fordi min hest bliver hurtig meget hidsig når andre omkring hende gejler op. Så det endte med vi havde en pisk liggende ved leddet, og så havde vi den altid med ind når vi hentede vores heste. Vi brugte den bare til at vifte foran den trælse hest, og så lærte den efterhånden hvem den kunne løbe om hjørner med, og hvem den ikke kunne..
    Det er selfølgelig ikke helt det samem som din der stejler smiley

Min dag med min part har bare været rigtig dejlig!! Det startede med at han rent faktisk kom hen til mig ved leddet, så snart jeg åbnede det, og det har han aldrig gjort før! Og han var bare rigtig sød da han skulle have skyllet ben - han plejer at danse rundt og være rigtig irriterende, men idag gik han kun lidt rundt, og da han fik lov til at få vand på mulen stod han stille xD
    Han er en hest med meget flyvske bagben pga. mug, men idag sagde han intet til det da jeg tørrede benene.
    Og så besluttede jeg mig for at få årets første udendørs træning, men stedet ridebane er sådan... jævnt ned ad bakke, så forventede ikke det ville gå så godt.
    Men hesten var jo helt guddommelig! Kort galop (normalt kan jeg slet ikke få ham samlet nok til det!), samlet versader og schenkelvigninger, og en god arbejdstrav fra starten af... iiiih! Så er da bare helt ekstatisk over den hest idag! smiley

• #12   2. jan 2013 Sikke da en tur o:

Denne dag har bare ikke været mig!
    Først så vil min hest ikke med ind fra fold, men render tosset rundt i galop, så jeg bliver sur og skrider fra folden. 5-10 minutter sidder jeg og glor ned i jorden ude ved ridebanen, til jeg er faldet ned, går ud og sætter mig på hjulet af høvognen, indtil han selv kommer. Der går 2-3 minutter, men så kan jeg også ligge grime på ham, og tage ham ind. Fromt som et lam. Skøre krikke.
    Så går min striglekasse i stykker, så låget sidder ikke fast længere --'
    Så bestemmer jeg mig for at strigle og hygge i stedet for at lave noget, da jeg ikke helt vidste hvor jeg havde mit temperament (ikke at jeg slår hestene eller noget). Så sidder jeg og strigler ham, på hug for at tage snavset fra hans koder. Jeg har siddet der i 5 min, og snakket til hesten, så han var klar over jeg var der. Men han bliver bange for noget, hvad vides ikke, men så kommer der flyvende forben, og en skræmt bakkende hest. Jeg bliver ramt, på foden, så den kunne jeg ikke støtte på lidt, hesten går fnysende rundt ude på græsset, og tør ikke fanges, før han kommer ind på banen.
    Lorte dag! I morgen kan da kun gå bedre.

• #13   2. jan 2013 Troede først det her emne handlede om Justin Bieber..

• #14   2. jan 2013 ja det er det smiley

• #15   2. jan 2013 mere mad ud på folden så den ikke er så vild efter at komme ind
    og så må du prøve at lade ham gå/løbe ind

måske vil du have fadt i ham mens du lukker ind så må du følge med i det tempo eller skal du bare lade ham løbe og så skal han selv lære at stå på benene

• #16   2. jan 2013 havde en hyggelig heste dag smiley syntes ikke om heste der går alene..

• #17   2. jan 2013
    Jeanette & Kaliber - Lyder som en rigtig træls dag xD

Ina S - problemet er jeg ikke bare han lade den løbe ind da jeg jo altså ikke ejer stedet. Og løse heste er ikke ligefrem det som er sikrest og der er små børn på stedet. Jeg tager ikke mad på folden da det er imod ALLE mine principper, og jeg kan jo altrå ikke bare løbe med den ind når den sætter i jordegalop?? Så lærer den jo ikke et hak.. smiley

Han plejer heller ikke at være sådan ved iikke hvad der gik af ham idag smiley

• #18   2. jan 2013 TS - Det var bare en lorte dag! xD

• #19   2. jan 2013 Heidi, Har du prøvet og hente ham alene som den første hest? Så har du kun en hest at se til. smiley

• #20   3. jan 2013 Victoria+Nurit. Jep, så er der ingenting smiley

Kommentér på:
nedtur, og Justin hoppede..

Annonce