{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervisning på engelsk???
  • #1   8. jan 2013 Letridning hedder "posting the trot" og er ikke særlig udbredt i Storbritanien..

• #2   8. jan 2013 Synes det stod på dansk rideforbunds hjemmeside engang..

• #3   8. jan 2013 Det mangler jeg godt nok også tit! Men også sådan nogle ord som bæring, svæv og det at hesten går på forparten.. Ih, de fagtermer smiley

• #4   8. jan 2013 Det er det, som jeg har lært smiley
    Rising trot = letridning
    Sitting trot = nedsidning

• #5   8. jan 2013 Har fået undervisning i England og man lærer hurtigt ordne... man kan let gætte sig til det når det er i en sammenhæng.... eller så spurgte jeg bare om de kunne forklare det på en anden måde smiley Jeg fik undervisning på engelsk før jeg nogensinde fik det på dansk.... hvilket også kan være lidt indviklet smiley

• #6   8. jan 2013 Jeg havde engang et hestespil som var på engelsk og der får man alle ordene smiley .

Så det var evt. en mulighed at få fat i sådan et smiley .

• #7   8. jan 2013 En idé kunne være at gå ind på Youtube se dressurundervisning på engelsk, det vil kunne hjælpe dig en del.
    http://www.youtube.com/user/HorsemartVideos --> de har en masse "tutorials" om hvordan du kan lærer hesten f.eks. flying changes (serie changementer) og meget andet. Ser selv tit videoer derinde, og de er faktisk rigtig gode.
    (der er MANGE videoer, og du skal scrolle en del ned for at komme til dem)

Derudover fandt jeg en liste med en lang række ord, som nok kunne være nyttige for dig at kunne på engelsk (desværre er de jo ikke oversat endnu)
    http://www.hestegalleri.dk/grupper/engelsk_fra_begynder_til_oevet/821146-soeger_hjaelp_til_liste_med_ord_i_hestens_hverdag

• #8   8. jan 2013 Walk
    Trot
    Canter
    Countercanter - kontragalop
    Rising trot
    Stitting trot
    Collected- samlet
    Extended - øget
    Free - fri
    Change of lead - skifte volte
    Change on the forhand - forpartsvending
    leg yield - schenkelvigning
    Shoulder in - versade
    Halv pass - travers
    Flying chance of leg - changement
    Transission - overgang
    Progressive transission - gradvis overgang fx fra galop gennem et par travtrin til skridt
    Full stop - parade

• #9   8. jan 2013 Vibeke: Mange tak! smiley En meget nyttig liste smiley

Freja: Mange tak for de gode links, det er godt at høre ordne udtalt også smiley

Trine: Min MacBook Pro kan ikke spille nogen spil, desuden er det i morgen jeg rejser, så jeg kan ikke rigtig nå at få fat i nogle spil smiley

Jette: Du har sikkert ret :).

Tine: Tak smiley

• #10   9. jan 2013 Må man, lidt nysgerrigt, høre hvad det er du skal lave ovre i England? smiley

• #11   16. jan 2013 Jeg er hestepasser i en lille stald, med 3 top dressurheste smiley Champion hesten gaar Prix st. george, den anden (min lille vallak som jeg motionerer, 18 fod + i stang) gaar kun MB/ MA nu, hoppen gaar intet pt (genoptraening efter at have vaeret redet forkert, ca. LA niveau allerede nu). smiley

Jeg arbejde med pocelaens heste, staar paa stald naesten altid. Udmugning hver anden time, hoet skal vandes og luftes inden det gives + rives fra hinanden = ingen klumper. Der skal fejes i stald konstant, gaarden fejes en gang om dagen, udstyr rengoeres og pudses efter brug. Der er altid masser af andre ting at lave smiley

Vi har ogsaa en rescue pony, som har vaeret mishandlet foer. han er mega nuttet og gaar udendoers altid, hans mark skal muges ud hver dag, have frisk hoe, guleroedder og pleje. Han hedder Mr. Spotlight, mega cute smiley

Kommentér på:
Undervisning på engelsk???

Annonce