{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

P-stav {{forumTopicSubject}}

Hey HG smiley

ville lige høre om der er nogen herinde der har eller har haft en p-stav ?

Min læge vil ikke udstille p-piller til mig mere, fordi de p-piller jeg har haft må han ikke udstille mere, eller jo det må han godt men kun i særtilfalde (som han siger)...så nu har jeg kigget lidt rundt på nettet om andre præventions former og synes at den der p-stav ville måske være en god idé...

nogen der har prøvet det og hvad er jeres erfaringer med det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-stav
  • #1   8. jan 2013 Han kan jo udskrive alle mærker af p-piller og ikke kun et enkelt mærke? Så det lyder godt nok som noget virkelig mærkeligt noget. smiley

• #2   8. jan 2013 Du kan vel få nogle andre p-piller? smiley

Har 2 veninder som har haft p-stav, og den er "vandret" hos dem begge smiley

• #3   8. jan 2013 Jeg vil anbefale dig at kigge på Nuvaring.. Den er jeg bare glad for. Du kan finde en masse om det ved at google det

• #4   8. jan 2013 Felix (L)
    har allerde prøvet 3 forskellige og 2 af dem kunne jeg ikk tåle og den sidste ja der sagde han til mig idag han kun måtte i særtilfalde fordi der var nogen undersøgelser omkring dem men ved ikk lige hvad det gik ud på
    har fået en tid hos ham på torsdag så der hører jeg nok hele forklaringen...

• #5   8. jan 2013 jeg har min nr 2 p-stav i nu . og er rigtig glad for den.man er fri for at skulle huske de piller og den holder i 3år. her d. 28 feb skal min ud pga den er 3 år og så vil jeg klart have en ny i igen. inden jeg fik p-stav var jeg på p-piller de gjorde at jeg blødte en del og fik det skidt af dem havde mange mens. smerter men med p-staven køre det bare rigtig godt smiley

• #6   8. jan 2013 man kan da vel godt kalde det "særtilfælde" hvis der er tre og du ikke kan tåle de to....?
    eller er det bare mig... -.-

måske tjek med anden læge

• #7   8. jan 2013 Nu findes der jo massere af p-piller. Men har hørt at p-staven har det med at vandre? Har du overvejet en p-ring?

• #8   8. jan 2013 Kristina
    men holder sådan en ring seriøst? er lidt bange for at den ryger ud eller at den føles mærkeligt...:P

Vinni
    kan man mærke den i armen?
    som du beskriver det lyder det rigtig godt...har selv også lidt problemer med at huske mig selv på at tage p-piller...så det ville jo være smart fordi den holder i 3 år...men gør det ikk frygtelig ondt at få sat den i?

• #9   8. jan 2013 Jeg har p stav i armen.
    Jeg fik nin nr 2 i år 2011.
    1 gang jeg fik en i var det kun den første uge jeg mærkede til den, min arm var øm.

ellers har jeg ikke mærket til min.

Dog nogle gange ved mig føles min arm svag og jeg kan ikke rigtig bære noget, for armen er sla i det smiley
    Men ellers ingen ting.
    min mens er der som det plejer. dog ved nummer 1 havde jeg ikke mit lort i 10 måneder smiley

• #10   8. jan 2013 Har selv haft p-stav og var egentlig relativ glad for den.
    De første 2 år synes jeg ikke den voldte de store problemer- havde lift uregelmæssige blødninger, men ellers ingen gener.
    Da jeg flyttede på landbrugsskolen er var omgivet af mange andre hunkøn 24/7, gik der desværre ret meget ged i min cyklus. smiley
    Men udover det, var jeg glad for den.

Det gør ikke ondt at få sat den i, jeg blev lokalbedøvet. smiley
    Den ligger lige under huden, så gnider du hen over den, føles det lidt som en tændstik under huden. Jeg havde ikke problemer med, at den vandrede.

• #11   8. jan 2013 Stald thyras
    okay kan se der er meget der siger for det men også meget der siger imod...
    arbejder i en stald hvor jeg både skal kunne bære noget hele tiden skal også køre travheste så der skal jeg jo også bruge mine arme til...ihh det er ikk så nemt som jeg umiddelbart troet det ville være...

okay det lyder voldsomt men også ret dejligt hehe smiley

• #12   8. jan 2013 du bliver bedøvet så nej det gør ikke ondt . jeg mærkede intet til det men ja man kan mærke den hvis man mærker efter på armen smiley mine blev sat i med en tyk nål og når den skal ud skære de bare et lille hul og får den ud smiley

• #13   8. jan 2013 okay det lyder ret voldsomt smiley
    er ikke så glæde for nåle sprøjter og sådan blev også bedøvet der jeg fik navlepiercing og guud det gjorde nas af få den der bedøvelsessprøjte....:(

har i måske også nogle tips hvordan jeg bliver fri for min angst omkring sprøjter og nåle? haha smiley

• #15   8. jan 2013 kobberspiral = verden bedste opfindelse, for der er ingen hormoner, du mærker den ikke, og den er virker i 10 år - loooooove it (og nej, det gør ikke ondt at få den, det var ca det samme som 30 sek mens smerter)

• #16   8. jan 2013 Det er ikke alle, der får det, men søster havde en, den blev hun så gravid på, men jeg har jo haft i 5 år nu, og er ikke blevet gravid endnu smiley

• #17   8. jan 2013 Mette
    det kunne måske være en god idé smiley

Christina
    aldrig i livet skal jeg ha en spiral 3 af mine veninder har det og de havde voldsomme smerte der de fik den...plus deres mens er blevet en del kraftigere, og jeg plejer i forvejen at have det ret kraftigt så tror ikk det er noget for mig smiley men dejligt at du er glad for den smiley

• #19   9. jan 2013 Jeg har alm spiral, blandt andet fordi jeg havde voooooldsomme mens smerter, de er forsvundet.... nu får jeg dem hver dag i stedet i sådanne ryk sp det ikke er til at holde ud :s godtnok kun max 1 minut af gangen men træls alligevel...

• #20   9. jan 2013 jeg er også totalt angst for nåle. men de to gange jeg skulle have en har der været en død lækker læge studerne og kigge på smiley mums så der glemte jeg det gjorde ondt smiley men ellers plejer jeg bare at kigge væk og siger til dem at de bare skal stikke uden en lyd om hvornår de gør det . smiley

• #21   9. jan 2013 Jeg tænker også mini-piller når du har haft flere p-piller du ikke har haft kunnet tåle. Tænk lige hvis du heller ikke kan tåle staven?

• #22   9. jan 2013 Jeg har p-stav er igang med mit 2. år nu.

Min sidder som den skal, er dog flyttet et par mm, men ikke noget der har betydning.
    Jeg er glad for den, da jeg er en skovl til at huske piller, men har overvejet at få den fjernet.

Jeg får ikke mit lort pga mi p-stav og har kun haft 2 pletblødninger siden den blev injeceret i Oktober 2011. Som er en bivirkning af den, og havde derfor overvejet at få den fjernet, men beholder den lidt endnu ihvertfald.
    Udover det er jeg super glad for den.

Jeg har fået den da jeg ikke kunne tåle de p-piller jeg fik (Yasmin), min læge af en skovl at være havde udskrevet dem til mig, og pillerne må man ikke give til nogen der får hormon prævention for første gang. Men jo, dem fik jeg. Og tog på, og stoppede så efter et halvt år, og 10-15 kg tungere.
    ¨
    Så jeg er skam yderst glad for jeg kun har den bivirkning jeg ikke får mit lort smiley

• #23   9. jan 2013 Kan se du har angst for nåle. Jeg fik en af deres papir servietter noget over hovedet. smiley
    Ikke for at skramme dig, men når de bedøver så rodder de rundt inde i området med en kanyle, det gjorde ham der ordnede min p-stav ihvertfald..
    Det kildede. smiley

• #24   9. jan 2013 Kobberspiral kan klart anbefaldes. Ingen hormoner = ingen risoko for blodpropper osv

• #25   9. jan 2013 Den ryger ikke ud smiley Og man ligger slet ikke mærke til den er der.. Du ligger jo heller ikke mærke til en tampon..
    Jeg er vildt glad for den, især fordi man ikke skal huske at spise den lille pille hver dag så bare fordi der er gået en 3-4 dage hvor man ikke lige har tænkt på det så er man stadig beskyttet.

• #26   17. jan 2013 jeg har haft en, og den virkede glimrende.. du er dog noget hormonel den første måned.. såen VIRKELIG!! tudet konstant, humør svingninger osv.
    og jeg havde min i alle tre år, den holder og den blev siddende!
    men har du overvejet en p-ring? så undgår du frygten for vandrepinden. smiley

• #27   18. jan 2013 Så har jeg fået p-staven sæt ind igår bedøvelses sprøjten gjorde fandme nas men kunne ikk mærke det andet:)) men der bedøvelsen ikk virkede mere gjorde det sindsygt ond ku ikk sove i nat pga smerten og også idag gør det stadig ondt:(håber snart det stopper...

• #28   21. jan 2013 HUSK ingen motion eller ridning i 14 dage.
    Den har nemmere ved at vandre de første 14 dage.
    Og ja det er nogle lorte 14 dage.. smiley

• #29   21. jan 2013 Line
    Det har min læge slet ikke fortællt noget om? det eneste han sagde var at jeg ikke måtte løfte noget tungt de første 24 timer...?!

• #30   21. jan 2013 Gjorde min heller ikke, men min veninde som fik injiceret sin et par dage før mig, fik det at vide smiley
    Så jeg rettede mig straks efter det. smiley

• #31   21. jan 2013 Og der går ca 14 dage før den virker smiley
    Det fik jeg heller ikke at vide smiley
    Det var måske liidt relevant..

• #32   21. jan 2013 øhhh ja tak smiley min læge sagde at den virker med det sammen...
    men nu har min læge gjort alt forkert hvad man overhovedet kunne gør forkert...så håber han i det mindste har sæt den korrekt...på mit kort står der nu også at jeg har den i begge arm fordi han krydset den forkerte side af første gang...-.-

• #33   21. jan 2013 jeg fik den ikke i af mine læge men på sygehuset ..

• #34   22. jan 2013 FIk den også på sygehuset, nærmere gynækologisk afdeling.
    Nogen læger må dog gerne injicere den. smiley

Kommentér på:
P-stav

Annonce