{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Jer der har forstand på hunde {{forumTopicSubject}}

Hej. Det er fordi at min hanhund, er blevet kastreret efter da han var kyptokid, og var begyndt at have ondt i maven når man rørte ved hans mave. Dette stoppede umiddelbart efter operationen, men nu er han begyndt at halte på venstre forben. Jeg er lidt bange for hvad det er da jeg har luftet ham meget igennem hans liv, vi går i over en time hver dag normalt. Dog om sommeren kan vi finde på at gå op til 5-6 timer, jeg har altid vand med til ham på disse ture og nogle gange også mad til ham. Jeg er stoppet med at gå i flere timer med ham, da jeg tænkte at han nok var blevet overanstrengt, og jeg har købt ham en ny sele for ikke at belaste ham yderligere - en K9 sele - men hvis han har den på i længere tid halter han mere. Jeg vil sige at problemet er i hans skulder, dog uden at vide det med sikkerhed. Jeg tog ham i bad med lunkent vand og har maseret ham godt han han virker så bedrøvet hver gang han er i bad - han kan virkelig ikke lide det - så bagefter puttede vi lidt så han kunne blive tør, også børstede jeg ham også haltede han ikke før dagen efter at han havde sovet i sin kurv, Så jeg gav den skylden og købte en ny. Men hver gang han vågnede virkede han helt stiv, så nu har jeg lagt nogle tæpper ind under så den blev blødere, og det har hjulpet lidt på det. Men hvad skal jeg stille op er nemlig bange for at det er min skyld når han har fået så meget motion, og han er ret stor af en Cavalier at være, har jeg fået at vide af min egen dyrlæge, hun siger at det er pga. muskler og at han godt må tage lidt på, da man kan mærke hans ribben meget nemt, men jeg kan ikke gøre mere end det jeg gør, han styre selv sit foder og det har han altid gjort og det er det der virker bedst for os alle sammen. Han får noget guf ved siden af og en detal stix hver dag. Jeg gør mit bedste for at gøre så alt er godt for ham, men dette bekymre mig meget. Jeg vil meget gerne høre jeres forslag til hvad jeg skal gøre. Det eneste der ikke er blevet udskiftet er hans foder, da han er meget kræsen og har en sart mave, så han får royal canin cavalier foder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer der har forstand på hunde
  • #1   17. jan 2013 Har du fået det undersøgt ved dyrlægen?

• #2   17. jan 2013 Hvor gammel er din hund?

• #3   17. jan 2013 Nu ved jeg ikke hvor meget du giver ved siden af. Men en god ting er at have de bolde , hvor de skal bruge deres hjerne til at kunne få godbidderne ud. Men måske give hende nogle marvben fra slagteren osv. De er utrolig gode til hunden. Især hvis han nu skal have lidt mere fedt på kroppen smiley

• #4   17. jan 2013 Det var fra før sneen begyndte at komme første gang, han er 7 og de siger at det ikke er noget for da han blev tjekket sidst var der intet. De siger at jeg skal tage det roligt Men han skal til dyrlægen igen her i næste måden for at få sin vaccine. Han har en masse af den slags aktivitetslegetøj smiley Han kan ikke lide dem, han kan kun lide fem slags godbidder og så sin mad og leverpostej som han også får reglmæssigt

• #5   17. jan 2013 Der er noget der gør ondt på hunden. - du må kigge poterne igennem og der sidder noget der eller om der er en rift eller lign.

Er hunden om når du rører den på poten, benet eller skulderen. Nogen gange kan må faktisk se om det er i poten, benet eller skuldren de trækker/halter fra.

• #6   17. jan 2013 Han siger intet har lige gjort igen det før jeg tog i skole og han sad bare og nød min opmærksomhed.

• #7   17. jan 2013 Hvis det har været så længe og dyrlægen ikke lige kan finde noget, så ville jeg prøve at holde hunden så meget i ro som muligt for at se om det kunne hjælpe. Der er ikke andet at gøre end at prøve dig frem. Og hvis det hjælper bare lidt, så er han måske bare ved at blive "ældre" og kan kun klare små turer nu.

Jeg ville klare prøve at gi den ro og kun små lufteture i et par uger eller mere.

• #8   17. jan 2013 Han kan jo også "bare" have trådt eller hoppe forkert på benet og det kan tage lang tid at komme over. og det kræver også ro for at komme sig igen. Hunden kan ikke selv finde ud af at gå "stille" hvis den har ondt, du er nød til at begrænse dine gåture til små luftetur i en periode..Håber han så snart er fin igen smiley

• #9   17. jan 2013 Det gør jeg også for tiden og nu halter han mest når han lige er vågnet

• #10   17. jan 2013 Min kærestes hund havde på et tidspunkt flækket hans "negl" og det tog et godt stykke tid inden han stoppåede med at halte.. Han rev det hele tiden op smiley har du tjekket det?

• #11   17. jan 2013 og hvad med gigt? slidgigt smiley

• #12   17. jan 2013 Det tyder jo på at han har fået en forvridning eller lign - som gør rigtig ondt når man skal i gang efter man har ligget - det er det samme som på mennesker.

Men han er også 7 år, og ved at være oppe i årerne. Måske har han fået lidt gigt?? ville taget meget hensyn til det. Jeg har selv en hund der har gigt og han kan selv ikke tåle lange gåture mere. Det er kun små lufteture her - og vi har også gigt-piller som han får de dage hvor det er særligt slemt. Hunden er kun 6 år.

• #13   17. jan 2013 Lyder som noget gigt.

• #14   17. jan 2013 Jeg synes umiddelbart det lyder som lidt gigt.
    Det får ældre hunde ofte, og er specielt lidt stive når de lige er vågnet.
    Du skal ikke skyde skylden på dig selv, det er sundt for en hund at få motion, og han har helt sikkert været glad for sine ture.
    Motion er med til at styrke hele kroppen, muskler, sener osv.

Der findes mange kost tilskud der kan afhjælpe det, prøv at tale med din dyrlæge næste gang han skal der ned.
    Du kan evt google lidt omkring glykosamin.

Og til sidst, din hund kan stadig gå nogle dejlige ture, du skal bare være lidt opmærksom på at han ikke begynder at halte.
    Hvis du er langt væk hjemme fra, så hold en god pause, så han kan slappe lidt af.
    En ældre hund, har stadig brug for motion, dog tilpasset sin alder.
    Hvis du først begynder at stoppe med motion, og kun lige er ude for at tisse, så er det at de begynder at blive syge.

God bedring med din hund.

Venligst Trine

• #15   17. jan 2013 Ville smutte til dyrlægen og få et røntgen. Måske han har gigt eller AD.

• #16   17. jan 2013 Okay jeg snakker med dyrlægen omkring det vi skal der hen her om en uges tid.

• #17   17. jan 2013 Vi har selv hund, og min far ved ret meget om hunde, og han ville gå til dyrlæge med det samme, som de andre siger smiley
    vores hun halter også engang i mellem, men det er fordi hun er ved at være gammel, og hun er ligeså gammel som din hund er, men vi går ikke særlig lange ture med hende. Jeg tror vi går 2-3 km med hende, så det er ikke forfærdelig meget smiley

Kommentér på:
Jer der har forstand på hunde

Annonce