{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

stoppe med rigning? {{forumTopicSubject}}

Har det sidste år gerne ville frem i ridningen, men er på kontant hjælp så må jo ikke eje for over 10.000 og man finder jo ikke den rette heste for under 10. Så nå er jeg lidt på den kant at stoppe med at ride og så sælge mine heste helt.

Jeg kan desværre ikke komme af kontanthjælpen da jeg er igang med alle mulige undersøgelser for at finde ud af hvorfor jeg har det som jeg har det.
Jeg er tyben der holder mig for mig selv. Hvis jeg er blandt andre mennesker og der er over 5-7 fremmede besvimer jeg. Jeg går helt sort.

Ved simpel hen ikke hvad jeg skal stille op med mig selv, ville gerne ud og finde et ordenlig arbejde og tjene nogle penge så jeg kan få opfyldt mine drømme og ønsker..

Puha måtte altså bare ud med mine tanker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stoppe med rigning?
  • #1   19. jan 2013 Hvis du ikke må eje dine heste kan du så ikke få en anden skrevet på som ejer, men de er stadig dine?
    Mener at have læst om en der gjorde sådan, men er ikke sikker smiley

• #2   19. jan 2013 Nu ved jeg ikke hvordan du har det omkring hestene, men personligt glemmer jeg alt det dårlige, alle problemerne og nyder bare tiden, så mon ikke du skal holde lidt fast i det?:-) man skal huske at beholde den glæde man har, og ikke kun fokusere på det sure, så kører man i hvert fald helt ned..

• #3   19. jan 2013
    Man kan da få en del skønne heste for under 10.000kr - jeg kan ihvertfald godt finde 10 jeg vil eje ;o). Men det er jo noget d må gøre op for mig selv.
    Men du kan evt. få en part istedet for, så du ikke skal være i tvivl om tingene ang. penge men stadig kan ride.

• #4   19. jan 2013 Den rette hest/ pony kan godt findes til under 10.000 smiley Jeg gav 5 for min i sin tid, og det har jeg ikke fortrudt.
    Men du må jo heller ikke have en formue på over 10.000, så hvordan ville du købe en hest der koster mere?
    Og hvordan kan du have dine andre heste? De har vel også kostet over 10.000 tilsammen?
    Håber du får det bedre, og muligvis finder en god hest til under 10.000, det er købers marked, så mon ikke der findes en kraftig nedsat hest et sted? Sælger vil ofte gerne gå ned i pris, da det jo koster hver måned man har dem smiley

• #5   19. jan 2013 Har du ikke en, som du kan få lavet en udlånskontrakt med, så det ser ud som om du har udlånt din hest.

• #6   19. jan 2013 Jeg gav 8000,- for Akando, så det kan sagtens lade sig gøre! Og han er endda med rigtig fin tavle og det hele. Købt fra køber helt klar til tilridning smiley

• #7   19. jan 2013 "Kæledyr" som hesten går ind under ser de sjældent på. Jeg har da ihvertfald hørt om et par stykker som har heste til en VÆSENTLIG højere værdi, men fordi det er et kæledyr ser kommunen ikke på det. Så medmindre du render og skilter med det så tror jeg ikke du skal tænke over det.

• #8   19. jan 2013 *Team Miracle* Christel Ø: Det kan man nu ikke være så sikker på smiley Det er nok ikke så meget prisen, men mere den månedlige udgift man har på den. Det er MEGET svært, at leve som udeboende på kontanthjælp og med hest ved siden af.
    Jeg taler af erfaring, og har måtte bruge 1½ år på, at forklare kommunen, at jeg IKKE går af med min pony, lige meget hvad. Bliver han solgt, mister de også en borger i deres kommune!
    Min har kostet 5.000,- og er meget billig i drift smiley

• #10   19. jan 2013 Altså jeg er barnepasser og får 1000,- mindre om måneden end man gør på kontanthjælp, og jeg klare mig altså rigtig fint med både hest og det hele - jeg lider bestemt ikke nød! Nej, jeg har ikke råd til sprut hver weekend og gå ud og spise osv, men har råd til alt det væsentlige.
    Jeg kan så have min hest gratis ved mine forældre, men transport hver måned koster alligevel over 1000,-, såå... Og hvis man har 1000,- mere end mig, har man også råd til opstaldning rigtig mange steder! smiley
    Min hest er ikke dyr i drift, men han er heller ikke billig.. Jeg holder det bare på minimumsbeløbene, undersøger markedet osv, så går det faktisk ret godt! smiley
    Bruge ca 500,- på ham pr måned, og det er incl alt der har med ham at gøre, men excl undervisning smiley

• #11   19. jan 2013 nu har TS jo ikke kun en hest. men flere- Så kan jeg godt forstille mig det er dyrt at have råd til. og hvis man så gerne vil op og starte nogle klasser, skal man have både hesten og muligheden for at udnytte nogle faciliteter der til også ...

• #12   19. jan 2013 DD hvis du har fuldtid rengøring om aftenen eller natten så burde man meget gerne få mere end den KH som Ts kan modtage ..

• #14   19. jan 2013 Og jo DD, hun kan sagtens tjene så meget på rengøring smiley
    Jeg var ansat ved et ganske normalt selskab på et tidspunkt, hvor jeg fik 118,- i timen. Altså skal hun blot arbejde 14 timer om ugen, for at have den samme indtjening - det er da ret ligetil smiley

• #15   19. jan 2013 Synes virkelig ikke at du skal stoppe med at ride... jeg stoppede med 14 år pga. tabet af en hest som jeg ikke kunne komme over og fortryder det lige siden...
    før kunne jeg nemt springe et spring på 1,5m og nu skal jeg starte helt fra bunden af og hopper rundt i sadlen når jeg traver osv. som virkelig er irriterende fordi jeg har redet hele mit liv og aldrig før har hoppet rundt i trav...

og så er det sådan at jeg har det bedst sammen med heste... ligemeget om jeg rider eller om jeg bare hygger med dem... jeg har virkelig mange problemer men når jeg er sammen med hestene så føler jeg mig på en eller anden måde fri... smiley
    og hvis du har det lige sådan så stop ikke med at ride...

forstår nu heller ikke at du vil købe en hest når du i forvejen ejer en hest...?

• #16   19. jan 2013 Ellers må man jo "nøjes" med én hest, som man så ligger alle sine kræfter i, og så evt en shetlænder som selvskab, hvis den står derhjemme smiley

• #17   19. jan 2013 DD: Ja, men det ser sørme noget bedre ud på ens CV! smiley

• #18   19. jan 2013 118 kr er da meget normalt , mindste lønnen må ligger omkring en 107-110 i timen

• #19   19. jan 2013 Hønsemusen: Så må du have en ekstrem billig husleje, ingen forsikringer osv. Bare mine faste udgifter (uden mad, hest og kat), har jeg underskud på 1500,-
    Men kan se du er 19, så skal du heller ikke have inbo forsikring smiley

Min kontanthjælp er på 5.206,- (er i praktik, så får 700,- mere end før)
    Min husleje er 2668,-
    DONG er ca. 400,-
    Telefon er 100,-
    Internet er 159,-
    Tv er 299,- (kort gebyr kommer hver 1 år, på knap 700)
    Ulykkes forsikring er på ca. 100,-
    Inbo er på ca. 300,-
    piller er på ca. 20,- (kommunen betaler pt. de andre, der koster 16.000 - 18.000 om året).
    Transport er 1215,-

Hesten er 1050,- for opstaldning.
    200,- for smed,-
    200,- til dyrlæge
    ca. 75,- til forsikring.
    Og så er der ca. 2 - 300,- til foder og strøelse smiley

• #20   20. jan 2013 Har mine personlige forsikringer, har en knallertforsikring.
    Det er lige godt et par tusinde om året. Altså godt 160,- om måneden.
    Har boet på værelse til 2000,- incl div (det kan faktisk godt findes!)
    Internet ca 100,-
    Mobil ca 150,-
    Transport lige godt 1000,-
    Medicin mv ligger jeg godt 100,- til side til hver måned
    Mad er 600,-

Når priserne er regnet op osv er det ca 4200-4300,-

+ hest som er 500,- uden undervisning. Altså 4700-4800,- i faste udgifter.

Jeg tjener 5400 (efter skat), så har i hvert fald 500,- tilovers til frit brug hver måned, hvis jeg er på den helt sikre side, og ofte et par hundrede mere smiley

• #21   20. jan 2013 Jeg har råd til mine heste, de står heldigvis hjemme, undtaget lina da hun er igang. Føler bare jeg er i et hul. At jeg ikke kommee videre. Har kun lina i mit navn.
    Savner bare den helt store drømme hest, vil gerne videre, jeg er spring rytter og lina min hoppe er dressur. Så hun er sat til salg.

Når jeg er sammen med hestene glemmer jeg alle problemer og bekrymringer jeg tænker mere klar når jeg er sammen med dem.
    Er lige kommet tilbage fra en skridt tur på min låne lat 3 pony, skulle bare have luftet tankerne

Kommentér på:
stoppe med rigning?

Annonce