{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Slankekur {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. smiley

Har nu endelig taget beslutningen, med at nu skal jeg altså til at tabe mig! Så nu skal det altså være sådan for alvor :-)!
Men....
Jeg ved ikke hvad jeg skal spise osv, hvad der giver gode og hurtige resultater. Jeg har overvejet en Nupo kur, til at komme i gang med, og så derefter spise det der nu er rigtigt for at tabe sig - men hvad???

Altså.. Jeg havde tænkt kylling og salat (er der noget salat/frugt man ikke må spise?). Derudover har jeg spørgsmål til om man må bruge krydderier (chili, paprika, salt og peber fx.) osv, eller om det vil få vægttabet til at "gå i stå"?

Udover det skal der lige siges at jeg ikke må dyrke motion, da mine knæ er ødelagt og jeg har leddegigt, så jeg må ikke løbe eller gå alt for meget osv.

Har i nogle gode ting til hvad jeg skal gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur
  • #1   31. jan 2013 Gå på youtube og søg efter pop pilates, gode og effektive videoer :-)!

Derudover vil jeg anbefale en sund kost i stedet, jeg kan anbefale ISIS protein lækkerbar (karamel og chokoalde udgaverne) som mellemmåltid smiley
    Dem spiser jeg selv. smiley

• #3   31. jan 2013 Dukan, hele vejen! smiley

http://dinslankekur.dk Der står aaaalt smiley

• #7   31. jan 2013 Spis små mængder mad flere gange om dagen. Spis grønt og fuldkorn, du kan f.eks. udskifte pasta, ris, diverse brød m.m. til fuldkorn. Hvis du trænger til noget sødt, så spis hellere lidt mørk chokolade (+70%), lidt tørret frugt eller lign. end alt muligt andet kunstigt sukkerstads. Derudover kan du også vælge at tage trapper i stedet for elevator, gå en tur i pauser på arbejde/skole, lave noget gymnastisk evt. på gymnastikbold, mens du ser tv om aftenen. Nogle gange laver jeg også bare høje knæløft, hopper på stedet eller lign. når jeg ser tv. Hvis det er muligt, kan du tage cyklen eller gå/løbe i stedet for at køre i bil eller bus. En gåtur, hvor du går rask afsted, gør også godt smiley
    Jeg har fundet ud af, at det er dét, som virker for mig smiley

• #8   31. jan 2013 Katrine har fat i en hel masse rigtige ting! smiley

Udover det, så vil jeg sige, at grovvalset havregryn er utrolig godt som morgenmad eller mellemmåltid da man bliver mæt af det (hvilket finvalset ikke gør, da det jo nærmest bare er presset mel) + du indtager nogle meget vigtige stoffer, som sidder i kim'en og klid'et på havrygrynene, som vi faktisk ikke indtager nok af smiley

Husk også at omlægge dine drikkevaner, da mange har tendens til saftevand, sodavand, øl, sprut (især weekender) og andet interessant. Hold dig til mælk om vand så vidt muligt!

En sidste ting, som jeg ikke ved om det passer, men som jeg privat har erfaret, og som egentligt er logisk nok, så sørg for at indtage nok fedt også, så du har "smørelse" til kroppen. Mange har det med at "glemme" fedtet, eller er bange for at indtage fedt under en slankekur. Men faktisk siger madpyramiden, at hvis (mener det er en halv time) vi dyrker motion dagligt, det er alt fra gåture, cykle til/fra bus, lidt træning på stuegulvet, ja så skal vi faktisk have over 30% fedt om dagen.
    Så jeg ville nok råde dig til at huske at indtage 20% fedt, når nu du ikke bevæger dig for meget!
    Det kunne fx være en rugbrød med en alm skive ost på, et tyndt lag smøreost på en rygbrød (ligge ofte på 18-25% fedt).. Og der er en masse andet, men tjek på varen inden du køber..

Og så hold dig fra sukker og ISÆR light-produkter! Det er roden til alt ond, hvad vægttab angår! Og der er så meget forskning om fx lightprodukter, om hvor skadeligt og vanedannene de er - så det er no go! smiley

• #9   31. jan 2013 Katrine: Men avocado og nødder indeholder en del sundt fedt, ligesom det fra fisk, og det er usundt at fravælge den slags fedt helt. Fedt er f.eks. de vigtigste energikilder for kroppen, hjælper til optagning af bestemte vitaminer/mineraler, og vores immunsystem og nervesystem fungerer heller ikke uden monoumættet fedt. Men alt med måde selvfølgelig smiley
    Bananer og pærer skulle vidst også fede en del, hvis man får for meget smiley
    Og husk ikke at sulte dig selv. Din krop vil bare forberede sig på hungersnød og holde ekstra godt på energien.

• #10   31. jan 2013 Et godt alternativ til, hvis du har svært ved at holde dit fedtindtag på de ca 20%, og du synes det er nemmere så vidt muligt at droppe fedt, frem for at beherske det, så er fiskeolietapelletter et veldig godt valg! Og der er også så mange andre positive ting ved at indtage disse! smiley

• #13   31. jan 2013 Tusinde tak for jeres gode svar alle sammen smiley Vil prøve og finde nogle lækre opskrifter, så det ikke bare bliver det samme jeg spiser, så jeg køre træt i det smiley
    Men ville det være dumt at tage en Nupo kur til at begynde med? Jeg havde nemlig i tankerne at bruge nupo morgen og middag, og så spise et "rigtig" sundt måltid til aften. - Igen fordi jeg tror jeg ville blive ekstrem træt af det, og droppe det lynhurtigt igen smiley Jeg vil nemlig gerne se resultater rimelig hurtigt smiley

• #15   31. jan 2013 Okay det er i orden smiley Jeg må prøve med havregryn, og tvinge dem i mig smiley

• #16   31. jan 2013 stenalderkost virker også..

• #18   5. feb 2013 Tak søster smiley

• #19   5. feb 2013 smiley

Kommentér på:
Slankekur

Annonce