{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Hvad er det billigste strøelse?? {{forumTopicSubject}}

Ja overskriften siger sig selv, hvad er den billigste strøelse og hvad er godt, fordi jeg synes der er meget halm der går til spilde hver dag. Hvad kan i anbefale?:) Og hvis man kender nogen som sælger det billigt må man gerne nævne det, Bor ved aabenraa ( sønderjylland)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er det billigste strøelse??
  • #1   31. jan 2013 halm plejer at være billigt. og er klar tilhænger af halm.
    Bryder mig ikke om at se der hvor hestene står opstaldet på Spåner, træpiller, tørv el. lign. og så de får en bestemt mængde hø/wrap dagligt. og når det så er spist så har de intet adgang til stråfoder. Ikke ment med man skal foder med halm, men mener faktisk en hest der står på piller, tørv el. lign bør havde hø/wrap adlibitum. Da hesten danner mavesyre døgnet rundt, om der er mad eller ej i maven. hvilket medføre hesten nemmere får mavesår.


  • #2   31. jan 2013 Ved ikke om det er billigt men vi har både haft halmpiller og nu spåner og det virker helt fint når man har fået en bund op at køre, så det kun klatter der skal fjernes og så hvis det er sjappet vådt smiley Så hvis man kan finde ud af bare at fjerne klatter går der ikke meget til spilde smiley

  • #3   31. jan 2013 Stutteri nytoftgaard

    Det jo som man ser på det.. Man kan jo lave slow feeder til netop så hesten har hele natten/aften.. Men jah nå en hest så på piller spåner og andet skal den have adgang til noget og gumle i..

    Men jeg sys træpiller er det billigste


  • #4   31. jan 2013 helt klar træpiller de suger meget bedre end halm! smiley og er 100% gange nemmere at muge ud i! og hvis man ikke giver hesten hø nok ja....? min hest for rigeligt med hø også i hønet (slowfeeder) og¨for han lidt halm han kan tygge på hvis det er men det er aldrig rørt! smiley

  • #5   31. jan 2013 Jeg syntes også man skal se på hvor meget hesten står i boks om dagen, for man ser på flere ridecenter/el. lign at hestene ikke har mulighed for at komme på fold ret meget i løbet af dagen. da der osse er forskel på om hesten går ude hele dagen og har adgang til græs, så kan man sagtens når den lukkes ind til aften, sørge for nok struktur foder så den har til om morgen igen. Men hvis det f.eks. er en hest der evt. kun kommer ud et par timer om dagen (evt. på jordfold) og så kommer ind igen og står og venter på der bliver serveret en lille begrænset mængde hø/wrap så syntes jeg ikke om denne mulighed for bunde i boksene.
    Bare min personlige mening ;0)


  • #6   31. jan 2013 hov glemte lige ;o)
    Ved godt mange andre former for bunde i bokse tit og oftest vælges da det gør det nemmere for os ejer at rengøre boksene, eller pga. mindre mødding el. lign ;o)


  • #7   31. jan 2013 min hest og der hvor han er opstaldet kommer hestene ud kl halv 8 og ind når det er mørkt. de har stråfoder på folden så de kommer mangler ikke noget der, de kommer ud uanset vejret.! smiley

  • #8   31. jan 2013
    Træpiller samt smuld er begge noget jeg syntes super godt om :o).
    Halm er jeg heller ikke fan af, man kan ikke som med træpiller mm. sortere strøelse fra ved at rasle med greben, så man kun får det beskidte med ud.
    Det irritere mig voldsomt.


  • #9   31. jan 2013 Team Blondie
    På denne måde så syntes jeg jo også det er fint for hesten.
    Men det jeg skriver er bare man skal tænke over flere ting ang. når man vælger bund (har hesten noget at pille i, sviner den meget i sin boks, hvor meget kommer den ud osv.)
    Og jeg bruger selv spåner i perioder ;O) (især når vi tager heste til kåring el. lign)
    Men må sige jeg har lige har erfaret fra et stort flot ridecenter som har top faciliteter osv. at min hest ikke trives som tingene var der. for det var netop begrænset foldtid (ca 2 timer), træpille bund der var gennem våd og fugtig så den stod med sur stråle (personalet gav piller) ;o(
    fik wrap 4 gange dagligt men i sådan en lille mængde at den havde spist det på 30 min.
    Så derfor mener jeg man skal ta en del overvejelser med ang. bund.
    Og da jeg så overskriften hvorder står billigste strøelse, tænker jeg det stadig er halm ;o)


  • #10   31. jan 2013 bruger selv halm, men faktisk skal man passe på halm, da det er stivelse og for meget halm danner mavesår har selv haft en hest med mavesår smiley men bruger det nu stadig sørger bare for den får andet tilbudt smiley

    men syntes halm er bedst, da jeg godt kan lide min hest ligger på blødt halm smiley


  • #11   31. jan 2013 Som jeg også skrev mener jeg ikke halm skal være foder, for de skal selvfølgelig ha alt det hø de spise efter min mening. og ja kan osse bedre lide de ligger blødt.


Kommentér på:
Hvad er det billigste strøelse??

Annonce