{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rugbrød sundt eller usundt?
  • #1   8. feb 2013 Ja, hvad skulle være sundere? smiley

• #2   8. feb 2013 Jah rygbrød er sundt og helt fint til morgenmad.

• #3   8. feb 2013 Jeg er faktisk også på kur, men der er rugbrød bandelyst smiley

• #4   8. feb 2013 Det sætter jo godt gang i maven, og forbrændingen, så det er godt at spise smiley

• #5   8. feb 2013 Der er faktisk en del kulhydrat i rugbrød! Du skal spise protein hvis du skal tabe dig! Dvs. Mager kød, fisk, æg, mælkeprodukter med lavt fedt indhold! Knækbrød er godt alternativ til rugbrød!

• #6   8. feb 2013 Kig på fedtprocenten på rugbrødet. Den skal ikke være højere end 2%. Selvom det er sundt, så skal du ikke spise mere en 2-2½ skive om dagen.

• #7   8. feb 2013 1 skive kohberg viking rugbrød indeholder 2,8 gram protein, 19 gram kulhydrat, 0,5 gram fedt og 100 kcal! Nu ved jeg ikke hvad du vejer, hvor meget du røre dig i løver af dagen! Men man må ikke spise mere end 1561 kcal om dagen, hvis man skal tabe sig!

• #8   8. feb 2013 Man må godt spise mere en 1561 om dagen det et spørgsmål om hvor meget man ogs forbrænder. husk det

• #9   8. feb 2013 Nu kan man jo få meget godt groft rugbrød - hvilket viking ikke ligefrem er! smiley

Rugbrød er super sundt, for det sætter godt gang i maven - hvilket er rigtigt godt både i kur og ikke.
    Jeg spiser 6 stykker rugbrød om dagen og 2 stykker frugt, og spiser 2 store portioner om aftenen - min BMI er præcist som den skal være! Har fået at vide af min sundhedsplejerske at det er på grund af alt den rugbrød og frugt, som holder maven i en god og sund balance smiley

• #10   8. feb 2013 Det kommer helt an på hvilket rugbrød det er du spiser..

• #11   8. feb 2013 Der er enorm stor forskel på rugbrød.
    Sørg for at købe noget der er godt, højt på fiber, lavt på fedt. Mange af de store producenter bruger ikke ret meget rugmel i deres rugbrød - det er lyst brød der er farvet mørkt, og så går det sunde jo lidt af det? Mange af producenterne fylder desuden rugbrødet med sukker, for så smager det jo også bedre. smiley
    Husk så også, at selvom der er mange kerner i brødet som ganske vidst er gode på mange måder, så indeholder de også rigtig mange kalorier. Så man skal virkelig overveje hvad det er man går efter hvis man vil tabe sig.

• #12   8. feb 2013 Det kommer an pp hvem du spørger.

Sørg for at der er fibrer i. Og lad være med at købe det skiveskåret med mindre du køber det direkte i bageren hvor de selv skærer det, da der er meget olie på skærene som bliver brugt i masseproduktionen..

• #13   8. feb 2013 man skal selvfølgelig altid spise det med måde, det eneste med rugbrød, er at i noget af det, er der mange kerner i, og kerne feder.

Men det er jo ligesom bananer, og katoffler, det mener nogle man ikke skal spise pga. det feder, men det er ikke usundt fedt skal du huske, så hvis du ikke er farlig overvægtig, så bare spis rugbrød, men med måde:)

• #14   8. feb 2013 du skal sørge for at få 50% kulhydrat, 30% protein og 20% fedt fordelt på dagen, og så skal du spise færre kcal om dagen end du forbrænder, men aldrig under 1200kcal
    så opnår du et sundt vægttab smiley

lynkure virker, men er ikke holdbart

• #15   8. feb 2013 hov: så jo du kan godt spise rugbrød til morgenmad :O) du skal bare sørge for at få den rette fordeling

• #16   8. feb 2013 Ja, rugbrød er godt at spise! Ja, der er mange kulhydrater i, men det mætter og ligger en god bund, især til morgenmad, hvor det er vigtigt smiley

Selvfølgelig skal man passe på kulhydrater, men man skal ikke undvære dem helt, det er ikke sundt. Så længe du ikke spiser krydderboller og andet hvidt brød, men vælger noget godt groft rugbrød, så er det helt super smiley

Jeg har tabt mig 20 kg, og der spiste jeg rugbrød til morgenmad - altid smiley

• #17   8. feb 2013 Nadia: Det bedste svar jeg ind til nu har hørt! smiley

• #19   8. feb 2013 Nej rugbrød må du ikke spise da det indeholder hved=stivelse som er no go ligesom pasta, kartofler og hvidt brød!.
    Hvis du virkelig ikke kan undvære det så nøjes med en halv skive om dagen ellers hold dig til kød, æg og grøntsager, lidt mælkeprodukter og sørg for at få lidt olie eller fedtstof ned hver da for at "smørre" kroppen og sætte gang i forbrændingen.

Alternativet er at du bager dit eget rugbrød uden hvede smiley

• #21   8. feb 2013 Der er ikke noget der feder så længe du indtager mindre end du forbrænder smiley
    du kan sådan set leve på chokolade, vingummi osv. og stadig tabe dig - det er bare ikke sundt fordi din krop ikke får de nødvendige næringsstoffer (og så vil du ikke kunne spise særlig meget pga det høje kalorieindhold)

hjernen SKAL bruge kulhydrater, det samme med muskler, de kan dog omdanne protein til kulhydrat, men det kan hjernen ikke! derfor er det rent faktisk skadeligt at gå uden om kulhydrater

men det er godt at vælge det grove alternativ - fuldkorn i stedet for alm. pasta og hvidt brød

• #22   8. feb 2013 okay der er lidt blandet meninger om det er sundt eller ej smiley men jeg vælger at spise 2 skiver rugbrød om morgen med sundt pålæg i hverdagen..

• #24   8. feb 2013 Der er bla sukker i de fleste færdig købte brød idag smiley Ellers bag dit eget smiley Du får et link til en god hjemmeside med diverse god mad (som også slanker smiley

http://www.paleo-opskrifter.dk/recipes/brod-uden-mel-ala-rugbrod/

• #25   8. feb 2013 Der er forskel på tynd og på sund. Man kan sagtens være tynd uden at være sund og omvendt (med måde selvfølgelig).
    Rugbrød er rigtig SUNDT, men ikke specielt slankende. Dog mætter det ret godt, og kan forhindre dig i at snacke.
    Hvis du gerne vil tabe dig, så kan du putte dit pålæg på salatblade. Det smager godt, og der er ingen kulhydrat i.

• #26   8. feb 2013 min mand har tabt 48 kg ved at drikke cola og vitamin piller det var han 6 mdr om det holder selvom det er 8 år siden jeg tabte 9 kg på cornflaks med mini mælk det tog 10 uger

• #28   8. feb 2013 Syntes det der med ''sund'' kost er meget svært at svare på, der er jo altid mega mange forskellige svar...

Men jeg mener også at rugbrød er rigtig godt til morgenmad, og det gør ikke noget med kulhydrater når det er i rugbrød smiley

• #30   9. feb 2013 Lotte - fordi stivelse binder vand og fedt, så hvis du gerne vil tabe dig, er det en god idé at holde sig fra smiley

• #31   9. feb 2013 Rent kemisk og fysiologisk kan stivelse ikke som sådan binde vand og fedt - det er i hvert fald hvad mine lærebøger siger mig. Jo, for meget stivelse fører til en øget udskillelse af insulin pga højt blodsukker. Derved vil stivelsen blive oplagret, og kan - med tiden - omdannes til fedt, altså ikke binde fedt.

Men at undgå kulhydrater fuldstændigt vil være en ret dum beslutning. Det eneste "brændstof" hjernen har at køre på er glukose (som en anden også har sagt), altså nedbrudt kulhydrat/stivelse om man vil. Så med mindre man vil ende ud i dårligere koncentration, hukommelse, indlæringsevne mv., så vil jeg bestemt ikke råde nogen til helt at undgå stivelse. Alt med måde.

Men igen - find det gode rugbrød der er uden for meget sukker og mest muligt fiberrigt, så burde du sagtens kunne tabe dig selvom du spiser rugbrød til morgenmad. smiley

Kommentér på:
Rugbrød sundt eller usundt?

Annonce