{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

0 klasses 'eksperiment' {{forumTopicSubject}}

Igår kom min lillesøster (6 år) hjem og fortalte noget meget mystisk.

Ifølge hende, så skulle hendes klasse dræbe en mus imorgen (idag), og se den blive spist af mider...

Først troede mig og min mor det var en joke, men idag kom hun atter hjem og fortalte om den her mus - forskellen var bare, at de faktisk havde dræbt den idag..
Der var så kommet billeder på forældre intra fra det, og mig og min mor har lige siddet og set det igennem..

Altså
Den her naturekspert var på besøg i deres klasse (0 klasse), for at fortælle om alle mulige ting.. Han havde så fanget en mus i området og taget den med, hvorefter alle børnene får lov til at holde den her mus, og i det hele taget bare løfte rundt på den osv. Bagefter (hvad jeg ved fra min lillesøster af), så tog han den i halen, svingede den rundt i luften tre gange, og kylede den derefter ned i jorden - aka bang den var død nu... Og det her var altså foran alle børnene, som syntes at det var ihh og åhh så interessant at se på..

Nu har de så puttet den i en kasse, sammen med nogle mider, hvor den så skal stå i deres klasse lokale og blive ædt op af de her mider

Undskyld men - hvad fanden er det for noget at vise små børn? Jatak de skal da lære sådan noget, men hold da op... Min mor var også bare helt forarget over det der var sket... Synes i det er fair? Eller overreagerer vi bare herhjemme??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  0 klasses 'eksperiment'
  • #1   20. feb 2013 Jeg tror måske nok jeg havde taget fat i mine børns skole og bedt om en forklaring.
    Enig I at børn skal lære om natur... Døden er en naturligdel af livet, livs cyklus hvad der sker når man dør.. MEN Ikke i 0. og ikke på den måde!

• #2   20. feb 2013 idéen synes jeg er fin nok, men jeg havde nok valgt at aflive musen på en anden måde end at svinge den rundt i halen smiley

og måske vente til ungerne var lidt ældre.. jeg tror jeg gik i 5. da vi skulle se nogle høns blive slagtet, hvorefter vi skulle plukke dem og tage indvolde ud og sådan ..

• #3   20. feb 2013 Helt enig!
    Man kunne evt aflive den humant, og så før man tog den med hen til alle børnene...
    Og ja, vente til de var lidt ældre - men nu ved min 6årige søster da hvordan man afliver dyr... Jesus christ...

• #4   20. feb 2013 inden du får set dig om har hun lært at nedlægge bjørne smiley

• #6   20. feb 2013 Hvordan afliver man lige en mus mere humant end at slå den ud og brække nakken på den?
    Det er da den hurtigste og mest effektive måde at aflive smådyr på.

Jeg synes det er et rigtig godt tidspunkt at lave et sådant eksperiment, for i den alder er børn stadig så fri for fordomme og meget nysgerrige, så de synes som regel det er spændende. De har endnu ikke lært at det er IHHH og ÅHHH så synd for musen. Du skulle høre et ramaskrig der kan lyde, hvis man laver lignende eksperiment i 3. klasse. smiley

Musen er død ja, men den har sikkert levet et godt liv indtil den døde og blev genstand for en hel o.klasses læring om døden og de processer der hører med til smiley

• #7   20. feb 2013 Maria: jeg ville nok have fundet en måde hvor den ikke skulle slynges rundt i halen smiley

• #8   20. feb 2013 Det tager ca 3 sekunder. Måden hvorpå sådan et dyr bliver dræbt af en kat er langt værre.
    HVIS jeg absolut skulle finde noget i situationen jeg kunne være forarget over, så var det da, at den fik lov at "gå på omgang" blandt ungerne, da det var unødigt stressende for den, til gengæld har det garanteret været en KÆMPE oplevelse for hvert af de børn der fik lov at holde den, og der er garanteret ikke mange i den klasse, der vokser op og er bange for mus smiley

• #9   20. feb 2013 ja en kat er meget værre det kan vi godt blive enige om smiley

i mine ører lyder det bare virkelig voldsomt at musen bliver slynget rundt i halen smiley

• #10   20. feb 2013 Ja det lyder voldsomt, men naturvejlederen har garenteret forklaret børnene, at det er vigtigt, at der er så meget fart på, at man er 100% sikker på at dyret er dødt, for andet er ikke ok.

• #11   20. feb 2013 Syntes faktisk ikke det er forfærdeligt, børnene har ikke lært hvor forfærdelig døden er og lyder din søster traumatiseret eller lyder hun fascineret? Hvad jeg kan læse så er hun fascineret af eksperimentet.

• #12   20. feb 2013 Maria: ja du har nok ret smiley

• #13   20. feb 2013 Vi har prøvet noget lignende... Det var bare en lille sød markmus, og vi skulle se hvordan de døde i naturen så de smed den stakkels mus ind alle mulige forskellige bure med forskellige metoder de kunne dø på.... og så skulle vi stå der, i hvad? 3-4 klasse? Og se den stakkels mus lide og været fucking forvirret i alle de bure, hold kæft det var synd... Skoler er bare underlige, det har jeg kunne fortælle folk fra første dag jeg startede!

Kommentér på:
0 klasses 'eksperiment'

Annonce