{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
564 visninger | Oprettet:

Uddannelse. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Nu prøver jeg igen, for jeg ved VIRKELIG ikke hvad jeg skal lave.. Jeg har taget en HG og færdggjort den (Dog uden de 2 år i butik, da dette slet ikke er mig.) Pt. arbejder jeg hos Irma, men på deres 'lager' da de er begyndt at sælge online - dette er kun for at få nogle penge, og for at prøve noget (dette er mit først job).
Jeg er 20 og skal finde ud af hvad jeg gerne vil, har før haft oprettet et indlæg herinde og fik en masse gode svar - men er desværre ikke kommet særlig meget videre. Så nu prøver jeg igen, i håb om nogle nye vil fortælle om deres job/ uddannelse, og hvorfor du valgte netop dette.
- Jeg har INGEN idé om hvad jeg skal, ikke engang den mindste, så håber bare at blive inspireret lidt. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• To træer skal beskæres 1.800 kr.
  • Samling af seng 700 kr.
  • Tilslutning af bruse blandingsbatteri 1.500 kr.
  • Lyskontakten i lejlighedsopgangen fungerer ikke 550 kr.
  • Beskæring 2.210 kr.
  • Opgravning og bortanskaffelse af jord 3.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uddannelse.
  • #1   25. feb 2013 Jeg studerer Animal Science på Københavns Universitet. Blev færdig med bachelor i sommers, som hedder Husdyrvidenskab, og gik derefter igang med kandidaten Animal Science. For nogle år siden var min drøm egentlig, at studere veterinærmedicin, men så tænkte jeg, at jeg havde egentlig ikke lyst til, stort set udelukkende at arbejde med syge dyr.

Jeg synes Animal Science er fantastisk. Man lærer alt om anatomi, fysiologi, ernæring, ernæringsrelaterede sygdomme, dyrevelfærd, etik, adfærdsbiologi, og så andre aspekter på besætningsplan, fx staldindretning, økonomi, matematik, statistik etc. Det er en meget bred uddannelse, hvor man selv vælger hvad der interesserer én (hest, kvæg, svin, hund, kat, etc.) og former sin uddannelse ud fra interessen.

Man kommer ud på en masse besøg og får praktisk erfaring. Fx kvæg- og svinebesætninger, Dansk Ride Forbund og undervisning som foregår på Universitetshospitalet for mindre husdyr samt Universistetshospitalet for Store husdyr. På kandidaten har jeg været på Stutteri Springborg som avler Dansk Varmblod, Gardehusarkasernen samt lavet foderplan + gennemgået stedet i forhold til hestelovgivningen på en rideskole i Nordsjælland.

Drømmer om at arbejde med optimering af dyrevelfærd, gerne i en organisation. Mit studiejob er da også hos organisationen Anima, så det er nok dér, at jeg har fået lidt smag for det smiley

• #2   25. feb 2013 Jeg er også i tvivl om, hvad jeg gerne vil være. Jeg har altid klaret mig godt i skolen, og derfor forventer mange også, at jeg tager en høj uddannelse. Allermest har jeg dog bare lyst til at blive fysioterapeut, som man egentlig ikke engang behøver en gymnasial uddannelse for at blive. Ellers har jeg tænkt lidt hen over i kiropraktor, læge, dyrlæge, ingeniør, matematiker, aktuar og lignende. Dyrlæge og aktuar er jeg dog gået fra igen, da man kun kan tage uddannelserne i København, hvilket ikke er en by, jeg har specielt meget lyst til at bo i. Tror desuden også, at job såsom sygeplejesker og bioanalytiker er spændende smiley

Kommentér på:
Uddannelse.

Annonce