Uddannelse. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Nu prøver jeg igen, for jeg ved VIRKELIG ikke hvad jeg skal lave.. Jeg har taget en HG og færdggjort den (Dog uden de 2 år i butik, da dette slet ikke er mig.) Pt. arbejder jeg hos Irma, men på deres 'lager' da de er begyndt at sælge online - dette er kun for at få nogle penge, og for at prøve noget (dette er mit først job).
Jeg er 20 og skal finde ud af hvad jeg gerne vil, har før haft oprettet et indlæg herinde og fik en masse gode svar - men er desværre ikke kommet særlig meget videre. Så nu prøver jeg igen, i håb om nogle nye vil fortælle om deres job/ uddannelse, og hvorfor du valgte netop dette.
- Jeg har INGEN idé om hvad jeg skal, ikke engang den mindste, så håber bare at blive inspireret lidt.
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 486
Jeg synes Animal Science er fantastisk. Man lærer alt om anatomi, fysiologi, ernæring, ernæringsrelaterede sygdomme, dyrevelfærd, etik, adfærdsbiologi, og så andre aspekter på besætningsplan, fx staldindretning, økonomi, matematik, statistik etc. Det er en meget bred uddannelse, hvor man selv vælger hvad der interesserer én (hest, kvæg, svin, hund, kat, etc.) og former sin uddannelse ud fra interessen.
Man kommer ud på en masse besøg og får praktisk erfaring. Fx kvæg- og svinebesætninger, Dansk Ride Forbund og undervisning som foregår på Universitetshospitalet for mindre husdyr samt Universistetshospitalet for Store husdyr. På kandidaten har jeg været på Stutteri Springborg som avler Dansk Varmblod, Gardehusarkasernen samt lavet foderplan + gennemgået stedet i forhold til hestelovgivningen på en rideskole i Nordsjælland.
Drømmer om at arbejde med optimering af dyrevelfærd, gerne i en organisation. Mit studiejob er da også hos organisationen Anima, så det er nok dér, at jeg har fået lidt smag for det
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 164 Svar: 1.154
Uddannelse.