5.028 visninger
|
Oprettet:
hvor gammel skal mn være (gå med hund)? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg ville gerne tjene lidt ekstra penge, så er der nogen der ved hvor gammel man skal være for at få et "job" som hundelufter? For er 12, men må man det, og få en mere eller mindre fast løn for det?
Håber der er nogen der kan hjælpe:D
jan 2007
Følger: 90 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 316 Svar: 2.119
okt 2012
Følger: 44 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
jan 2007
Ved ikke hvor jeg vil hen med alt det her, nok at det lige så hurtigt kan gå galt for en lille som så vel stor hund
dec 2010
Følger: 92 Følgere: 92 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 451
jan 2007
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 439
nov 2012
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 1.996
Jeg overvejer at hænge en seddel op ved købmanden som er tættere på end min skole, og så kommer der vel heller ikke nogen henvendelser fra nogen alt for langt væk:D men er der andre der har idéer til hvordan man kan gære det? (Og der der bor mange ældre mennesker med hund i nærheden) ;D
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 42 Svar: 833
nov 2012
Ja havde også tænkt på lygtepæle;D har også længe villet spørge om jeg kunne hjælpe folk jeg så gå med hunde, er desværre forfærdeligt genert... Men jeg vil prøve lygtepæle og ved købmanden:D det kan jo også være at der er nogen som bor alene, og gerne vil have hund, men ikke kan fordi de ikke kan gå med den... Så kunne man også hjælpe på den måde:D men skal ha' lavet en seddel efter lektierneD:
apr 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Der er egentligt ikke noget direkte om det rent lovmæssigt, MEN forsikringsloven siger, at et barn under 15 er erstatningsanvarlig, hvis der sker noget og derfor risikerer man at forsikringen ikke vil dæIkke.
I følge hundelovens §6 hvis der sker noget, og hunden forårsager skade, så har ejeren jo ikke truffet de foranstaltninger der skulle til for at hunden ikke forårsagede skade
Personligt synes jeg at enhver hundelufteren skal være ansvarlig, vide hvad man gør i enhver given situation, også hvis der kommer en løs hund, samt bør hunde luften kende og forstå hundeloven, ellers synes jeg det er uansvarligt.
Altså synes jeg at en lille pige ikke er egnet til det, da hun og hunden kan blive udsat for en del, hvor denne ikke har viden eller fysik nok, til at løse situationen bedst for hunden(e) samt en selv.
Der findes så mange andre måder små piger kan tjene lidt ekstra ved : indkøb for ældre, rengøring, havearbejde osv.....altså hvor levende sjæle ikke er involveret
nov 2012
hvor gammel skal mn være (gå med hund)?