{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Tattoo sol og clor??? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg fik min tattoo på anklen her i tirsdags, dvs der er ikke gået en uge. Her i næste uge får jeg en veninde på besøg i nogle dage, og vi ville gerne "forkæle" os selv lidt. Det ville vi gøre med solarium.. Jeg har hørt at det er rigtig dumt, men hvorfor? Udover det kan blege den, hvad er der så galt i det, hvis man tager solcreme på den? Jeg er normalt ikke en der tager solarium, men det er min veninde. Det sker kun EN gang. Jeg skal ind og have den tegnet op igen om nogle måneder, så om den bliver lidt mere grå end sort, gør ikke så meget, da jeg får det gratis at få den tegnet op:-)

- SÅ mit spørgsmål: Mister den kun farve? Eller hvad er risikoen ved at gøre det?

Vil ikke høre nogle kommentarer omkring at sol er dumt osv:-) Jeg gør det normalt ikke!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tattoo sol og clor???
  • #1   21. mar 2013 Det er jo et sår, du har fået lavet, så vil i allerhøjeste grad anbefale dig at holde den ude af solen smiley du kan lave det til et ar og forlænge helingsprocessen. Hvis I absolut skal i sol, så smør den ind i et TYKT lag solcreme med høj faktor og dæk den desuden med en sok eller sådan noget. Meeen vil da mene der findes andre pg sundere alternativer til selvforkælelse end solarie - vil din veninde ikke også kunne forstå det? smiley

• #2   21. mar 2013 Den bliver misfarvet.. smiley Og at putte solcreme på den virker ikke nødvendigvis

• #3   21. mar 2013 Der er en grund til du for at vide du skal lade værre. Så lad værre smiley

• #4   21. mar 2013 Der kan gå betændelse i den,, udover det bliver den bare grim hvis man ikke passer på, og så er det lige meget om du får tegnet den op igen, det kan gå meget galt. Det samme med svømmehal osv. tænk på hvor mange bakterier der er i vandet. Men det er jo helt op til dig. Jeg holdte mig langt væk fra alt det der op til 6 uger efter jeg fik mine tatoveringer. I bund og grund synes jeg ikke du skal forsøge med noget, da den trods alt skal være på dig resten af livet, MEN igen - det er dit valg. Bare godt råd herfra :-).

• #5   21. mar 2013 Nu er jeg typen der er lyseslukker på dette emne, da jeg kommer fra en familie hvor stort set alle har kræft, derfor går jeg ikke i sol.

Men nu hvor du ikke går i sol, hvorfor så ikke bare gå med din veninde ind, og sæt dig på den stol der højst sandsynligt er der - så kan I også snakke sammen, det ville jeg gøre..

• #6   21. mar 2013 Du skal lige huske at hvis du ikke overholder de ting som din tatovør siger du skal og ikke skal, så er han ikke længere tvunget til at tegne den op igen.... For så kan det ses som om at det er dig selv der har ødelagt den...
    Hvis du absolut vil i solarie, så dæk den af. Men jeg ville ikke gøre det. Og ikke noget med clor eller salt vand.

• #7   21. mar 2013 Tag da foden ud af solariet, så kan det ikke gå galt smiley eller dæk det til med noget stof.

• #8   21. mar 2013 Lad nu vær. Det ligemeget det kun er den ene gang osv.
    Der er en grund til at man får af vide man skal holde sig fra bestemte ting!

- nu har jeg selv fået lavet seks styks og har måtte undvære disse ting i flere uger hver gang. Du har den med dig resten af livet, pas for Guds skyld på den. smiley

• #9   22. mar 2013 Tak for svarende, i er søde:-) Min tatovør har IKKE sagt noget om hvad jeg må og ikke må, det er noget jeg har læst på nettet.. :s Det bar endda et professionelt sted, og har ikke andre end den ene, dvs. det var min første gang, men han sagde intet med, at jeg ikke måtte gøre noget?:/ Måske der er forskel på dem? Det er kun skrift jeg har fået, som kun fylder lidt af anklen? Kan det have noget at sige. Jeg ved godt man kan få kræft, men det kan man også at den rigtige sol, og jeg tror ikke på, at via man gør det engang, at man så pludselig får kræft, det er mere hvis man gør det 3 gange om ugen i længere perioder:-)

- Det er mere fordi kæresten ikke er hjemme, og det skal være noget vi ikke plejer osv sammen:-) Synes også jeg er blevet RET bleg. Tror jeg vil skrive til min tatovør, for det kan da heller ikke passe han ikke fortæller mig disse ting som i skriver:s

• #10   22. mar 2013 Det er en fejl fra hans side, for det må man virkelig ikke. Det er selvfølgelig dit eget valg, men du skal vide, at det kan få konsekvenser - nogen er mere modtagelige end sol, end andre, så det kan også godt få konsekvenser for dig, ved en enkelt gang i solarium, hvor strålerne er noget stærkere, end strålerne du rammes af en sommerdag her i DK

• #11   22. mar 2013 Jeg har taget solarie før, det er bare ved at være 5-6 mdr siden:-) Engang tog jeg det nogle gange om måneden, så ved jeg kan tåle det, og bliver ikke rød eller noget. Har skrevet til ham, er egentlig bare lidt træt af han ikke har sagt noget af det i skriver, for jeg kunne jo have været dum nok til at gøre det, uden at søge på google, fordi jeg selv kom i tvivl.. smiley

Kommentér på:
Tattoo sol og clor???

Annonce