{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
52.390 visninger | Oprettet:

Hund savler pludselig meget! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Min hund har siden i går tidlig aften savlet permanent utrolig meget. Jeg har prøvet at kigge på nettet og der står, at det typisk skyldes, hvis de har fået noget galt i halsen. Jeg har tjekket men kan ikke finde noget.
Jeg har så lige prøvet at ringe til dyrlægen, som havde lukket og deres telefonsvarer henviste mig til deres vagtlæge, som sagde, at hvis jeg skulle have telefonisk rådgivning, skulle jeg have fat i dyrlægen og ikke vagtlægen. Men de havde jo lukket.

Kender I et nummer jeg kan ringe til for telefonisk rådgivning hos en dyrlæge eller har I måske oplevet noget lignende før?

Råd modtages med kyshånd..

Hunden spiser og drikker normalt, men savler permanent meget. Han plejer aldrig at savle.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund savler pludselig meget!
  • #1   30. mar 2013 Det kan godt være tegn på kvalme. Vi har tre hunde, hvor den ene er 11 år og nogle gange, savler han også rigtig meget. Så lukker vi ham udenfor og lader ham få noget frisk luft og være lidt udenfor. Det plejer at hjælpe. smiley Hvilken dyrlæge ringede du til? Der må da være én dyrlæge der har åben og kan hjælpe dig. smiley

• #2   30. mar 2013 Kan være kvalme.
    Noget galt i halsen.
    Eller en allergisk reaktion,
    Eller forgiftning.

• #3   30. mar 2013 Kan den have slikket på en frø?

Det har vores gjort engang imellem smiley

Frøer/tudser udskiller en "gift"-sekret fra kirtler i ryggen, hvis et rovdyr prøver at spise dem.
    Det smager stærkt, og giver øget mundvand. (Lidt ligesom hvis vi spiser chili).

Det er ikke farligt, det tager ca. 3-12 timer for hunden at komme over igen.

Kontakt dog dyrlæge hvis hunden bliver sløv, hævet i munden osv.

• #4   30. mar 2013 Tak for svar :o)
    Det er ikke tænder, han er 2 1/2 år.
    Jeg fik fat i en dyrlæge kort efter jeg skrev dette indlæg, og han sagde, at det kunne være sympton for meget. Mest almindeligt noget der sad fast i munden/halsen eller kvalme. Jeg har tjekket hans mund og hals utallige gange og kan ikke finde noget. Han har hverken kastet op el.lign. Og spiser og drikker stadig normalt.

Dyrlægen sagde, at så længe han virkede frisk/normal og spiste og drak normalt, så var der ikke meget at være bekymret for.

Han savler stadig og hvis det ikke er holdt op i morgen kommer han en tur til dr. Dyr. Og selvfølgelig også hvis hans tilstand forværres.

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    okt 2019

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 3
    #5   13. okt 2019 Min 9 årige Lhasa Apso,
    havde pludselig - for 3-4- dage siden- et "gardin af savl"
    hængende i højre mundvig, efter vi havde gået vores normale
    3 timers luftetur.
    Om han havde slikket på en tudse, på turen er svært at vide,
    men han har tilsyneladende intet siddende fast i halsen.
    Så plejer han at hoste ret kraftigt.
    Siden har der intet savl været.
    Derimod har han ændret "lufteturs-adfærd".
    Vi skal gå helt andre veje, vender tit om eller bliver bare stående
    og kigger, skalogså tit motiveres / trækkes lidt i selen
    eller skubbes bag på med en forsigtig fod, for at komme videre.
    Så jeg kontakter nok min dyrlæge, på mandag.

videre.

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    okt 2019

#7   14. okt 2019 Det var da et uhyggeligt tilfælde Charlotte A.
    Min Lhasa og jeg har fået en tid ved dyrlægen i morgen, så håber jeg hun finder ud af årsagen, og hvad vi så skal gøre for at få ham på mærkerne igen.
    Han skulle jo gerne holde i 18 år eller mere endnu.

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    okt 2019

#8   16. dec 2019 Det blev så desværre kun til ca. 18 dage, som min Lhasa Apso, Marquis levede videre!

Lørdag aften d. 2. november kl. 18:40 døde han, på mindre end et minut,
    efter at han havde givet nogle høje piv fra sig.

Jeg forsøgte straks at få liv i ham igen ved både hjerte-massage og kunstigt åndedræt, men alt var forgæves.

Han havde, en nat først i oktober, vækket mig med et par tilsvarende høje piv,
    som jeg troede var fordi han drømte at han blev overfaldet,
    men da jeg vækkede ham, var han helt normal.

Dette var altså før d. 13. oktober, hvor jeg har skrevet oven for, at han savlede.

Men i den mellemliggende tid indtil 2. november, havde han ændret lid på sin adfærd, så jeg havde ham med ved dyrlægen, for at få ham grundigt undersøgt,
    Men dyrlægen erklærede at alt så meget normalt ud, hvorefter jeg - efter aftale - sendte nogle tilbagemeldinger, om hans adfærd.

• Tina M
    Tina M Tilmeldt:
    apr 2020

Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 1
    #9   17. apr 2020 Ved, det er lidt siden, Steen. Men fandt du nogen sinde ud af, hvad din hund døde af? Føler virkeligt med dig:'(. Min Bailey på snart 11 mdr. er pludseligt begyndt at savle, piver lidt og er meget træt og uoplagt. Han er ikke sig selv. Jeg har undersøgt tænder og mund og kan intet finde??.

• Angelina M
    Angelina M Tilmeldt:
    mar 2021

Følger: 1 Svar: 1
    #10   7. mar 2021 Hej,

Jeg ved ikke om denne tråd stadig er tilgængelig, men hvis den er, så har jeg brug for hjælp.

Min Malamute er 13 år gammel, og har haft løbende savl i flere dage. Han drikker så meget vand at jeg bliver nødt til at holde øje med hvor meget vand jeg giver ham om dagen. Derudover har han vejrtrækningsproblemer og bevæger sig uroligt det meste af natten.

• #11   8. mar 2021 Angelina M

Tænker at du skal en tur til dyrlægen, det lyder til at din hund er syg.

God bedring.

Kommentér på:
Hund savler pludselig meget!

Annonce